کد خبر: ۱۶۳۶۳
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
دکتر رضایی پور متولد شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی و فارغ التحصیل سال 1381 از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران می باشد ...
14-mehr-92 (1)

حکیم مهر: آقای دکتر، ضمن سلام و تبریک سال نو، ازتون می خوام که خودتون رو بطور کامل معرفی کنید.

بنده علی رضایی پور متولد سال 1356 در شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی هستم. تحصیلات متوسطه را در شهرستان آشتیان انجام دادم و در سال 1375 وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شدم و در سال 81 فارغ التحصیل شدم.

حکیم مهر: پس آشتیانی هستید. تا اونجا که من در خاطرم هست آشتیان شهر مشاهیر هم به شمار می رود. خواهش می کنم در این زمینه هم اطلاعاتی به ما بدهید.

بله همینطور که اشاره کردید، مشاهیر بزرگی از این شهر برخاستند که از اهم آنها می توان به میرزای آشتیانی مجتهد بزرگ تهران، آقا علی آشتیانی ملقب به امین حضور، استاد عباس اقبال آشتیانی، دکتر محمد قریب گرکانی، دکتر عبدالکریم قریب گرکانی (پدر علم زمین شناسی)، دکتر محمد مصدق، پروین اعتصامی و بالاخره دکتر سعید کاظمی آشتیانی (رئیس پژوهشگاه رویان) اشاره کرد.

حکیم مهر: در طول تحصیل دانشگاهی هم فعالیت خاصی داشتید؟

من در زمان دانشجویی مسئول سمعی بصری، انتشارات و مسئول فنی داروخانه جهاد دانشگاهی دانشکده دامپزشکی بودم و عضو فعال انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه بودم.

حکیم مهر: پس از زمان دانشجویی هم آدم پرکار و پر مشغله ای بودید.

همیشه و در همه حال. از سال 81 نیز در شبکه دامپزشکی  شهرستان ری به عنوان کارشناس مشغول فعالیت شدم که تا سال 83 ادامه داشت. پس از ان جذب اداره کل دامپزشکی استان مرکزی شدم.

حکیم مهر: سوابق پژوهشی هم دارید؟

در سال 87 کتاب مجموعه قوانین، مقررات و آیین نامه های سازمانها و NGO های دامپزشکی ایران را تالیف کردم و در کنگره جهانی طیور مصر و کنگره جهانی انگل شناسی مالزی هم مقاله ارائه دادم که هر دو بصورت پوستر تایید و ارائه شدند.

حکیم مهر: سابقه کاریتان در اداره کل دامپزشکی استان چگونه است؟

در استان مرکزی و اداره کل، مسئولیت قرنطینه، اداره نظارت بر بهداشت عمومی، مسئول واحد حقوقی، مسئول اداره آبزیان و اداره مبارزه با بیماریهای دامی را داشتم و در حال حاضر نیز مسئول آموزش و ترویج می باشم.

حکیم مهر: در استان مرکزی مسئولیت های دیگری هم دارید؟

بله عضو شورای مشورتی ایثارگران و عضو اتاق فکر آب، کشاورزی و محیط زیست استانداری، رییس کمیته کشاورزی جامعه نخبگان، عضو شورای هماهنگی نخبگان و سر آمدان شاهد و ایثارگر استان و بالاخره کارشناس رسمی دادگستری هستم.

حکیم مهر: فعالیت خودتون را در نظام دامپزشکی استان از چه سالی شروع کردید؟

از سال 1387 عضو شورای مرکزی نظام دامپزشکی استان مرکزی در دوره سوم بودم و از شهریور سال 91 به عنوان رییس  شورای نظام استان انتخاب شدم.

حکیم مهر: از چه سالی نظام دامپزشکی در استان مرکزی فعال شده است؟

شورای نظام دامپزشکی استان مرکزی نیز مانند سایر استانها از سال 1379 شروع به فعالیت نموده است.

حکیم مهر: در دوره مسئولیت شما در نظام دامپزشکی استان، اهم فعالیت های انجام شده چه بوده است؟

برگزاری دوره های مشترک آموزشی با معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان  جهاد کشاورزی استان

برگزاری دوره های مشترک آموزشی با اداره کل دامپزشکی استان

صدور پروانه های بهداشتی اماکن دامی موضوع ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری کشور

توسعه فضای اداری و تجهیز امکانات اداری دفتر شورای نظام دامپزشکی

به کارگیری 4 نفر نیروی انسانی در دفتر شورا و 10 نفر دکتر دامپزشک به عنوان کارشناس صدور پروانه بهداشتی اماکن دامی در سطح استان مرکزی

دیدار با رییس محترم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی جناب آقای مهندس رجایی و ارائه گزارش فعالیت ها

دیدار با جناب اقای عزیزی نماینده محترم مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی

دیدار و ارائه گزارش به رییس محترم سازمان جهاد کشاورزی و معاونت بهبود تولیدات دامی

ارائه گزارش عملکرد تا پایان سال 92 به مدیر کل دامپزشکی و اعضای شورای نظام دامپزشکی استان

تشکیل حداقل 10 جلسه مشترک کارشناسی و فنی با سازمان  نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

و استان پیشتاز در جهت استقلال مالی مسئول فنی بهداشتی واحد ها موضوع ماده 19 و پرداخت حقوق کلیه مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه های طیور و تعدادی از واحد های بسته بندی فرآورده های خام دامی از طریق شرکت نظام سبز

حکیم مهر: برنامه شما در سال جدید چیست؟

- تقویت همکاری های برون سازمانی بویژه با استانداری مرکزی و سازمان  جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

- طرح موضوع مشکلات همکاران بخش خصوصی در اتاق فکر استانداری با توجه به عضویت اینجانب در اتاق فکر استانداری

- تشکیل تیم کارشناسی به منظور بررسی و ارائه طرح و نقشه جانمایی احداث اماکن دامی جدید

- تقویت سطح علمی همکاران بخش خصوصی با افزایش دوره های آموزشی پیش بینی شده

حکیم مهر: آقای دکتر، دوست دارم یه کمی خودمونی بشیم و بحث رو داغ کنم. در سالهای اخیر نظام دامپزشکی کشور در چالش با سازمان دامپزشکی به سر برده است.آیا فکر نمی کنید این جور تنش ها می تواند به اعضای دولتی و خصوصی ضربه وارد کند؟

در سالهای گذشته به دلیل عدم وجود وحدت و همدلی در NGO ها با سازمان دامپزشکی کشور و نبود عزم جدی بر ایجاد وحدت در حوزه دامپزشکی، عملاً تمامی بخش های دامپزشکی چه دولتی، خصوصی و بهره برداران دچار آسیب و چالش جدی شده است. لیکن بنده خوش بین هستم با حضور آقای دکتر خلج به عنوان رییس محترم  سازمان دامپزشکی کشور و با توجه به تجربه، تفکر و تدبیر مثبت ایشان، امید به حداقل رساندن این چالش ها وجود داشته و شاهد فصلی نو و شکوفایی دامپزشکی در هر دو بخش باشیم.

حکیم مهر: رابطه شما با مدیر کل استان مرکزی چگونه است؟

با توجه به اینکه بر اساس قانون نظام دامپزشکی ج.ا.ا مدیر کل وقت دامپزشکی استان عضو شورای مرکزی نظام دامپزشکی استان می باشد و فعالیت نظام دامپزشکی به عنوان بازوی کمکی اداره کل است، انتظار بنده از مدیر کل استانی این است که در جهت تقویت شورای نظام دامپزشکی استان کوشا باشد و در جهت رفع مشکلات همکاران بخش خصوصی از گرایشات سیاسی، حزبی و منطقه ای بپرهیزند و همکاران بخش خصوصی را درجهت رفع مشکلات مساعدت فرمایند.

حکیم مهر: متوجه شدم پیداست که رابطه عمیقی وجود دارد. و اما سوال بعدی. اگر چه نظام دامپزشکی با پزشکی قابل قیاس نیست، اما در نظام پزشکی تعرفه ها سال به سال با توجه به تورم افزایش پیدا کرده  و سپس دولت همپای انها حرکت می کند، اما در نظام دامپزشکی این قدرت وجود ندارد و یا انسجامی را لااقل در این قسمت مشاهده نمی کنیم. نظر شما چیست؟ فکر نمی کنید اختلاف سازمان دامپزشکی کشور  و نظام دامپزشکی سبب این نقاط ضعف می شود؟

بله درست است، قدمت سازمان نظام دامپزشکی ما از پزشکی بسیار کمتر است و اعضای آن نیز در مقایسه بسیار کمتر می باشند. این امر طبیعی است که جهت رفع مشکلات بخصوص تصویب تعرفه های واقعی با چالش جدی روبرو باشد. به عقیده من با توجه به اینکه جامعه هدف دامپزشکی، بهره برداران، تولیدکنندگان و قشر ضعیف جامعه می باشند، بایستی دولت تدبیر و امید حمایت های خود را از این بخش افزایش داده تا در جهت ایجاد امنیت غذایی و ارتقای سلامت کشور عزیزمان کوشا باشیم.

با توجه به این که سازمان دامپزشکی کشور برابر قانون، ملزم به نظارت بر نحوه اجرای قانون نظام جامع دامپروری و قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و دامپروری توسط سازمان نظام دامپزشکی بوده و سیاست های اجرایی آن را مشخص و ابلاغ می کند، در صورت وجود اختلاف عملاً بخش خصوصی آسیب خواهد دید. مدیران سازمان نظام دامپزشکی کشور و استانها بایستی در جهت تقویت سازمان دامپزشکی بکوشند، چرا که اعتقاد بنده این است که تقویت سازمان دامپزشکی کشور باعث تقویت NGO های مرتبط با حوزه دامپزشکی و بخصوص سازمان  نظام دامپزشکی خواهد شد.

حکیم مهر: در مورد صدور پروانه و واگذاری آن به نظام دامپزشکی چه نظری دارید؟ دولتی ها فکر می کنند با این کار سازمان دامپزشکی کشور تضعیف شده و از آن طرف شما به جای NGO بودن، همان کار سازمان دامپزشکی کشور را انجام می دهید؟

واگذاری صدور پروانه ها بر اساس ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری کشور صورت گرفته است. به عقیده من اجرای صحیح قانون توسط هر دو سازمان یعنی دامپزشکی و نظام باعث تقویت هر دو خواهد بود، چرا که صدور پروانه بهداشتی اماکن دامی از وظایف تصدی گری می باشد و بایستی واگذار می گردید، لیکن سازمان دامپزشکی کشور  بر اساس قانون نقش نظارتی و حاکمیتی خود را حفظ می نماید.

حکیم مهر: سوال آخر : چه میزان دکتر علوی را در کارش موفق می دانید. این نامه اخیر و دودستگی ها در نظام کشوری چه پایانی دارد؟

دکتر علوی از نظر من به عنوان یک مدیر با سابقه در سازمان دامپزشکی و یک کارشناس فنی دامپزشکی بسیار قابل احترام است، لیکن انتخاب رییس نظام دامپزشکی یک روال قانونی و مشخص دارد و اگر هر چیز خارج از قانون پیش برود با مشکل مواجه خواهد شد. متاسفانه در خصوص سازمان نظام دامپزشکی، وزیر سابق جهاد کشاورزی (آقای مهندس خلیلیان) بدعت بدی را بنا نهاد که انشاء الله در دوره وزرات جناب آقای مهندس حجتی و مدیریت جناب آقای دکتر خلج این بدعت ها برچیده شود.

حکیم مهر: ضمن تشکر از شما بابت وقتی که در اختیارمان قرار دارید، برای شما آرزوی موفقیت می کنیم.

 

انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
0
0
دکتر رضایی پور از جمله دامپزشکان پرتلاش و خوش فکر دامپزشکی می باشند که سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی به آنها احتیاج مبرم دارد برای ایشان آرزوی موفقیت روز افزون را دارم
دکتر ب از همدوره ای های ایشان
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
0
0
مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی، دکترای تخصصی جنین شناسی داشتند و پیش از فوت رئیس پژوهشگاه رویان بودند.
ایشان دانشمند هسته ای نبوده اند، لطفا جهت تنویر افکار عمومی تصحیح فرمایید.
ن-ب 76
|
-
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
0
0
دم دكتر رضايي پور خودمون گرم.
t-g
|
-
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
با سلام وتشکر از مسئولین محترم حکیم مهر

دکتر رضایی پور از فعالان دامپزشکی در استان مرکزی بوده و امید است پله های ترقی را طی کرده و به مسئولیتهای حاکمیتی مناسبتری دست یابند
دکتر صادقی
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
جناب آقای دکتر رضایی پور از دوستان پرتلاش و فنی هستند که بعنوان یک موهبت در استان مرکزی می باشند.
حسینی
|
-
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
برای آقای دکتررضائی پور که از دوستان خوب دوران دانشگاه، وهمیشه اکتیو بودند آرزوی سلامتی وتوفیق روز افزون دارم-حسینی
کارشناس دامپزشکی -علایی
|
-
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
جناب دکترعلی رضایی پورازدامپزشکان موفق وبادانش وبا سوابق درخشان استان مرکزی وکشور می باشند. به عنوان یک تلاش گردامپزشکی وخیرخواه استان مرکزی پیشنهاد می شود جناب آقای دکترخلج ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور ووزارت جهادکشاورزی ایشان را جهت خدمت به صنعت دام وطیور استان که ازرکودبرخوردارشده برای تصدی مدیرکل استان منظور-تامشکلات این استان با درایت ایشان حل شود.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
آقای دکتر رضایی پور
بهتر است یک نمونه در کشورهای دنیا مثال بزنید که صدور پروانه توسط سازمان نظام دامپزشکی آن کشور انجام می شود وگرنه ....
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
0
دکتررضایی پور ازافرادفعال.باسابقه مسولیتی خوب می باشد امیدواریم که دکتر خلج باتدبیر ودرایتی که دارد برای تصدی مدیرکل استان ازایشان استفاده نمایید
دکتر زاویه
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
0
مرسی خیلی خوب وجامع
رضا ترکاشوند
|
-
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
سلام-کدام نظام دامپزشکی؟؟؟؟!!!!!!!
مگر نظام دامپزشکی وجود خارجی دارد؟
......دکتر رضایی پور :من آنم که رستم بود پهلوان.
مشک آن است که ببوید نه آنکه .؟؟!!! بگوید
روزبه ابراهیم نژاد
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
با سلام و تبریک هفته سلامت.
اگرچه کار ما دامپزشکی ها با سیاست بازی فاصله دارد.....متاسفانه در دولت قبل با وجود اینکه دکتر رضایی پور .......................... اما حقش را خوردند !!!؟؟؟؟ تدبیر ایشان ............................... ثابت شده
ب-صبوری
|
-
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
سلام.بعنوان یک عضو از سایر رده ها .لطفا از ایشان بخواهید گزارشی هم از وظیفه اصلی و رسیدگی به مشکلات و عملکرد نظام داشته باشند .......حقایق روشن میشود.
شهرام قلی پور
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
0
با سلام
جهت استحضار واصلاح سخن همکار عزیزمان دکتر رضایی پور : دکتر محمد مصدق جاودانه مرد تاریخ ایران اهل روستای احمد آباد مصدق واقع درشهر ابیک واقع در استان قزوین میباشند ومحل دفن ایشان هم در همان مکان (قلعه مصدق=منزل پدری ) میباشد./.
daryush
|
-
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
0
با سلام
دکتر رضایی پور در حیطه وظایف و مسئولیت های خویش نه تنها خوب بلکه فراتر از وظیفه عمل کرده و بحق استحقاق تشکر و قدردانی را دارند. ایشان با ایجاد تعامل بسیار خوب بین بخش خصوصی و دولتی سعی در جبران کاستیهای موجود را داشته و به حمدالله موفق بوده و عملکردشان قابل تقدیر و ستایش است. دوستانی که سرچشمه را گم کرده اند باید به اصل موضوع توجه کنید و الا درس تاریخ و بومی شناسی سرگرمیِِ حضرات حاشیه نشین و عیبجوست. با تشکر. دکتر نظافتی
شهرام قلی پور
|
-
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
0
بادرود
بانگرش به کامنت همکار عزیزمان آقای نظافتی که از روی هیجان درباره کامنت اینجانب نظر دادند نکاتی را به عنوان یک کارمند دون پایه دامپزشکی بعرض میرسانم.1) ارادت اینجانب به آقای دکتر رضایی پور قلبی ومثال زدنی است وحب ایشان در قلبم صدچندان بیشتر ازسایر همکاراناداره کل میباشد هدف یک یادآوری ساده از اشتباه سهوی آقای دکتر بود ولو اینکه من به تلاش وآرمانخواهی وظالم ستیز ی دکتر ایمان کامل دارم./. .2)جواهرلعل نهرو میگوید:ملتی که تاریخ خود را نمی داند تیره بخت تر از ملتی است که حتی علاقه مند به تاریخ خود نیست وشور بخت تر از آن هم وطنی است که تاریخ خود را به ریشخند مگیرد واز آن به بوم شناسی و... یاد می کند.3) نکاتی در خصوص نحوه فعالیت هموطن کامنت گذار در کشتارگاه شازند و استفاده از رانت در استخدام خواستم بگویم که آن را دور از شعن انسانی دانستم4)........
بابک
|
-
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
باسلام
واقعا این ظلم مضاعف است که همکار 16 سال خدمتمان با بچه دانشگاهی به منطقه کمیجان تبعید گردد وشخصی که ........................ در عنفوان جوانی در شهر اراک شروع به کار نماید.
احمد کمیجانی
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
0
سلام. همه جای استان سرای من است/
بعنوان یک دامدار تحصیلکرده کمیجانی که اتفاقی سایت حکیم را دیدم جویای ظلم به دوست بابک در شهرمان شدم همکاران ایشان گفتند ایشان به اختیار خودش برای استخدام رسمی رفته محضر تعهد داده بیاکمیجان.باور کنید شهرستان ما آنقدر هم محروم نیست
daryush
|
-
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
0
آقای قلی پور ما از شما خیلی چیز یاد گرفتیم قربان! هم معنی رانت هم تاریخ و هم شان! انسانی. شما که دم از شان! میزنی باید به شان! آدمها احترام بزاری. دوست عزیز! انسان .............................. کند. شما یا تازه وارد این صنف شدی یا خیلی دوست داری برای افراد پرونده .................... درست کنی. نکن اینکارو دوست عزیر.اگر بنده خدا نفهمد، خدا که خوب میداند.پس ............. به جای تاریخ و سرک کشیدن در حال اموات به فکر حق الناس باش که خدای نکرده پایمال نکنی .............!
بابک
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
0
با تشکر از مدیران سایت که بی منطق سخن گفتن وآشفتگی را با نقطه چین نشان میدهند
عليرضا
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
زياد به پرو پا هم نپيچيد چون ......... مصاحبه كننده همين موضوع به دليل همين مصاحبه از اداره كل ............ به عنوان كارشناس به شهرستان تبعيد شدند
اين است تحمل نظر مخالف در اداره كل دامپزشكي مركزي
نظر شما
ادامه