کد خبر: ۱۵۸۶۷
تعداد نظرات: ۲۵۳ نظر

نگهداری از هر پرنده‌ای که قابلیت اهلی شدن دارد و نسل آن با نگهداری در منزل به خطر نمی‌افتد با رعایت 2 اصل بلامانع است. اصل اول آشنایی صاحب پرنده و سایر افراد خانواده با عادات غذایی و رفتاری، نحوه نگهداری و به طور کلی یک آشنایی اولیه در مورد بیماری‌های پرنده و رفتار صحیح با اوست. اصل دوم رعایت اصول و مراقبت‌های بهداشتی است تا هم جلوی بیمار شدن پرنده گرفته شود و هم صاحب پرنده و سایر اعضای خانواده از بیماری‌های قابل‌انتقال از پرندگان به انسان حفاظت شوند. اگر این 2 اصل رعایت شود نگهداری از انواع پرنده‌ها شامل قناری، مینا، طوطی خاکستری یا کاسکو، انواع طوطی‌های سبز، عروس هلندی، فنچ و ... منعی نخواهد داشت.

چه کسانی بهتر است از داشتن پرنده در خانه صرف‌نظر کنند؟

افرادی که حساسیت‌های خاص دارند مثل حساسیت به پر یا مدفوع پرندگان، کسانی که به آسم و آلرژی مبتلا هستند، افراد دچار نقص سیستم ایمنی مثل مبتلایان به عفونت HIV و بیماری ایدز، افراد مبتلا به انواع سرطان‌ها که تحت شیمی‌درمانی قرار دارند، افراد بسیار مسن یا کسانی که عمل پیوند عضو انجام داده‌اند بهتر است از نگهداری پرنده به‌خصوص در آپارتمان‌های کوچک خودداری کنند.


قبل از خرید پرنده از سلامت آن مطمئن شوید

اگر قبل از خرید و نگهداری پرندگان در مورد آن اطلاعاتی به دست آورده باشید و هنگام خرید پرنده شناسنامه بهداشتی آن را از فروشنده بخواهید، در آن صورت مطمئن هستید پرنده سالم است و شما را بیمار نخواهد کرد. شناسنامه بهداشتی برای پرندگانی صادر می‌شود که دامپزشک آنها را معاینه کرده است. در این پرونده داروهایی که پرنده استفاده کرده، اقدام‌های پیشگیرانه‌ای که برایش انجام شده، واکسیناسیون پرنده و... ذکر شده است.


کدام قسمت از خانه برای نگهداری از پرندگان مناسب‌تر است؟

آپارتمان‌های کوچک امروزی جای زیادی برای نگهداری از پرندگان ندارند، درنتیجه قفس‏های کوچکی برای نگهداری از آنها انتخاب می‌شود. در حالی که هر چه فضای نگهداری از پرنده بازتر و وسیع‌تر باشد، پرنده احساس بهتری خواهد داشت و هر چه این قفس کوچک‌تر، تنگ‌تر و امکان جابجا شدن پرنده در آن کمتر باشد، او را بیشتر آزار می‌دهد و ممکن است برخی عادات و رفتارهای طبیعی خود را که در محیط طبیعت داشته از دست بدهد.

جای نگهداری از قفس نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال آشپزخانه به هیچ‌وجه مکان مناسبی برای نگهداری از پرندگان نیست زیرا گازهای زیاد ناشی از پخت و پز، احتراق یا سوخت پکیج‌ها یا آبگرمکن‌هایی که در آنجا کار گذاشته شده وجود دارد. این گازها که بعضا سمی هستند، می‌توانند به پرنده آسیب برسانند. به‌خصوص اینکه برخی از این وسایل اکسیژن موردنیاز خود را از هوای داخل منزل تامین و برای انسان و پرنده مشکل ایجاد می‌کنند.

توصیه می‌شود قفس پرندگان را کنار درها و پنجره‌هایی که ورود و خروج هوا به‌خصوص در فصل زمستان به‌راحتی از آنها میسر است نیز قرار ندهید زیرا پرنده در معرض سرما قرار می‌گیرد و آسیب می‌بیند. از گذاشتن قفس پرنده‌ها به‌خصوص خانواده طوطی‌سانان اعم از طوطی‌های سبز یا کاسکو، عروس هلندی و... که به هوای گرم و خشک حساس هستند کنار وسایل گرمایشی از جمله شوفاژ و بخاری به شدت بپرهیزید زیرا این وسایل علاوه بر گرمایی که تولید می‌کنند باعث خشکی محیط خانه نیز می‌شوند. قرار گرفتن این پرندگان در چنین محیطی آنها را دچار افسردگی، پرریزی و خودخوری می‌کند. یعنی پرنده پرهای خود را می‌کند و اشتهایش را از دست می‌دهد و درنهایت بیمار می‏شود. برای بهبود این شرایط می‌توانید یک ظرف آب روی شوفاژ یا بخاری قرار دهید تا کمی محیط را مرطوب کند و تهویه مناسبی برای خانه در نظر بگیرید. بهترین محیط برای نگهداری پرندگان، محیطی است که تهویه هوا بدون جریان داشتن هوای خیلی سرد امکانپذیر باشد. از قرار دادن قفس پرنده در اتاق کودک به‌خصوص کودکان زیر 6 سال نیز خودداری کنید.

اتاق خواب نیز مکان مناسبی برای نگهداری از قفس پرنده نیست زیرا فضولات یا پرهای ریز پرنده می‌تواند در محیط پخش و وارد رختخواب‏ها شود و مشکلاتی برای افراد ایجاد کند.

نکته دیگر اینکه قفس پرنده را روی زمین نگذارید زیرا وقتی پرنده از پایین به انسان نگاه می‌کند می‌ترسد و دچار مشکل می‌شود بنابراین بهتر است قفس پرنده به‌خصوص پرنده‌های کوچک‌تر مانند فنچ و قناری را بالاتر از سطح زمین و در جایی قرار دهید که همسطح با صورت انسان یا کمی بالاتر از آن باشد.

اگر قفس پرنده را در بالکن منزل قرار داده‌اید آن را از نوسانات دمای روز و شب که گاهی به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد به‌وسیله پوشش‌هایی که جلوی باد و سرما را تا حدود زیادی می‌گیرند حفظ کنید. همچنین احتمال حضور گربه را در بالکن در نظر بگیرید و قفس را جای مناسبی قرار دهید که امکان دسترسی گربه به قفس فراهم نباشد.


فضولات پرنده را به موقع تمیز کنید

بهتر است فضولات پرنده به دقت و در زمان‌های مناسب جمع‌آوری و از محیط منزل خارج شود تا فضولاتش خشک و به صورت گردوغبار در فضای خانه منتشر نشود. اگر این کار مرتب و صحیح انجام شود و پرنده هم بیماری خاصی نداشته باشد معمولا مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر پرنده بیمار باشد ممکن است فضولاتش باعث ایجاد آلرژی و حساسیت یا حتی انتقال بیماری‌های قارچی، انگلی یا باکتریایی به افراد خانواده شود. در رابطه با پرندگان آزادی که پشت پنجره‌ها، روی بام، در حیاط یا سایر قسمت‌های خانه مدفوع می‌کنند نیز دقت لازم را داشته باشید. مدفوع این پرنده‌ها هم حتما باید تمیز و جمع‌آوری شود زیرا ممکن است آنها نیز بیمار باشند. برای پاک کردن مدفوع این پرندگان می‏توانید از شوینده‌های معمولی استفاده کنید.


غذای پرندگان را از کجا تهیه کنیم؟

غذاهای خاصی برای بعضی از پرندگان وجود دارد که می‌توان آنها را از فروشگاه‌هایی که در سطح شهر وجود دارند یا داروخانه‌های دامپزشکی تهیه کرد. این غذاها از نظر انرژی، پروتئین، چربی و... تنظیم‌شده هستند و مواد موردنیاز پرنده را به بدن او می‌رسانند. البته برای بعضی از پرنده‌ها مثل طوطی‌ها یا مینا می‌توان از میوه‌های فصل یا گاهی اوقات از غذای خانه هم استفاده کرد. توجه داشته باشید برای رژیم غذایی هر پرنده باید به برخی نکات توجه کرد. مثلا در مورد مینا که طرفداران زیادی دارد دادن غذاهای حاوی آهن مضر است و اگر آهن بدنش بالا برود، به بیماری سختی مبتلا خواهد شد بنابراین صاحب پرنده باید از دادن این‌گونه غذاها به مینا خودداری کند. حتی به صاحبان مینا توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک بار مقداری چای کمرنگ به پرنده‏شان بدهند تا میزان آهن خونش را کاهش دهد یا باید نمک را از جیره غذایی خانواده طوطی‌سانان به‌خصوص کاسکو حذف کرد. بهتر است از دادن خیار و کاهو هم به این گروه خودداری شود اما دادن مرکبات یا سایر میوه‌های فصل مخصوصا سیب منع خاصی ندارد.

اگر دامپزشک نیاز بداند و علائمی را در وضعیت پوشش ظاهری پرنده مثل وضعیت پوست، چروکیدگی، خشکی یا رطوبت زیاد، وضعیت چشم‌ها، منقار، پاها و... مشاهده کند که دلیل بر کمبودی در بدن پرنده باشد، مکمل‌های ویتامینی و معدنی برایش تجویز خواهد کرد اما پرندگان سالم که هیچ‌یک از این مشکلات را ندارند و اشتهایشان خوب است معمولا نیازی به استفاده از مکمل ندارند.


چه بیماری‌هایی پرندگان را تهدید می‌کند؟

یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هایی که مردم را تهدید می‌کند و از پرندگان به انسان قابل‌انتقال است آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان است. البته در حال حاضر کشور ما عاری از این بیماری است اما اگر پرنده‌ای به این بیماری مبتلا شود بدون اینکه تحت درمان قرار بگیرد معدوم می‏شود. مهم‌ترین راه انتقال این بیماری مدفوع پرنده بیمار و تماس مستقیم با پرنده و سطوحی است که با آن تماس دارد زیرا ویروس آنفلوانزا به مقدار بسیار زیادی در مدفوع پرنده بیمار دفع می‌شود، اما پرنده‌ای که سرحال است، مشکل خس‌خس، سرفه، آبریزش بینی و ترشح دهانی ندارد، چشم‌های طبیعی، شفاف و بدون اشک‌ریزش دارد، کسل و گوشه‌گیر نیست و دچار بی‌اشتهایی و اسهال نشده معمولا خطری از نظر ابتلا به آنفلوانزا ندارد.

بیماری‌های دیگری هم در پرندگان وجود دارد که آنها هم ممکن است برای انسان خطرناک باشند مثل بیماری تب طوطی. البته میزان ابتلای انسان در این بیماری زیاد نیست ولی بسیاری از پرندگان مانند کبوتر، اردک، مرغابی و خانواده طوطی‌سانان به این بیماری مبتلا می‌شوند. علائم این بیماری در پرنده شامل اسهال، سرفه، ترشحات بینی و چشم و در انسان علائمی شبیه آنفلوانزا مانند تب و لرز بالا، سردرد شدید،‌ تنگی نفس و... است که اگر به موقع درمان نشود حتی ممکن است تهدیدکننده حیات باشد. سل نیز یک بیماری باکتریایی مشترک بین انسان و پرندگان است. ابتلای انسان به این بیماری از راه تماس با پرندگان خیلی شایع نیست و در صورت ابتلا معمولا درگیری موضعی می‌دهد نه بیماری سیستمیک خطرناک. بیماری قارچی مهمی هم که می‌تواند از پرنده به انسان به‌خصوص به افراد مبتلا به ایدز سرایت کند ناشی از قارچی به نام کریپتوکوکوس است. این قارچ باعث بیماری بسیار کشنده مننژیت در این افراد می‌شود. فضولات پرنده‌ای که به این قارچ مبتلا شده می‌تواند مخزن کریپتوکوکوس باشد. این بیماری بیشتر در کبوتر دیده می‌شود.

از بیماری‌های انگلی هم می‌توان به شپش‌ها اشاره کرد. اگر شپش پرنده به کودک خردسال به‌خصوص دختربچه‌ها منتقل شود ممکن است به راحتی آن را به سایر کودکان در مهدکودک یا مدرسه منتقل کند.

از بیماری‌های دیگر می‌توان به سالمونلوز، کلی‌باسیلوس و ژیاردیازیس اشاره کرد که می‌توانند در انسان اسهال، درد شکمی، التهاب روده، تهوع، استفراغ و تب ایجاد کنند.

توصیه‌ها

1. بعد از تماس با پرنده یا تمیز کردن قفس، دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.

2. به محض دیدن علائم بیماری در پرنده مثل کسلی و بی‌حالی، گوشه‌گیری، بی‌اشتهایی و اسهال هر چه سریع‌تر او را نزد دامپزشک ببرید و برای تماس با پرنده یا تمیز کردن قفس حتما از دستکش استفاده کنید.

3. به هیچ‌وجه ظرف مشترکی با پرنده نداشته باشید. مثلا اجازه ندهید پرنده‌تان از ظرف غذا یا آب شما استفاده کند یا برعکس. این کار در صورتی که پرنده بیمار باشد باعث انتقال عوامل بیماری‌زا به بدن شما خواهد شد. به‌خصوص اینکه برخی افراد عادت دارند پرنده را ببوسند. این کار به هیچ وجه بهداشتی نیست و باید جدا از انجام آن بپرهیزید.

4. از شستن ظروف آب و غذای پرنده، قفس یا سایر اجزای آن در سینک ظرفشویی خودداری کنید.

5. به طور دوره‌ای و مرتب پرنده را برای معاینه و چکاپ نزد دامپزشک ببرید. فواصل بین معاینات به نوع و گونه پرنده بستگی دارد که دامپزشک آن را به شما اعلام خواهد کرد. ضمن اینکه بهتر است هر 6 ماه یکبار از دامپزشک در مورد جیره غذایی، وضعیت ظاهری پرنده، تولیدمثل، مکمل‌ها یا سرگرمی‌های جدیدی که می‌توان برای پرنده ایجاد کرد سوال کنید.

منبع: مجله زندگی مثبت

 

انتشار یافته: ۲۵۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۸
طیور دوست
|
-
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
41
22
مطلب به این زیبایی، عکس نویسنده، در شان ایشان نیست! مدیر محترم سایت، لطفا عکس نویسنده محترم را ویرایش نمایید. با تشکر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
بهتره به مطلب نگاه کنی نه به عکس
ممنون
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
ببخشید من 40 تا مرغ دارم 40 تا کفتر اگر پیش هم هستن همیشه اشکالی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
سلام من میخواهم به یه جوجه کلاغ که افتاده تو گازوئیل کمک کنم که نمیره چیکارش کنم
حمیدکرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
یک جفت گرینچیک یک هفتس خریدم تاالان رابطشون خوب بودولی ازدیشب که چشم نربه یک گرینجیک جوجه افتاده ماده بیچاره روزده وحالاماده هم نمیره سمتش.ممنون میشم راهنمایی کنید
شهرام
|
-
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
24
19
i love you my Dr. you are very open minded and cute
رضا
|
-
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
25
36
با سلام و خسته نباشید بسیار مطالب مفید و کاملی بودند
با تشکر
سمیرا
|
-
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
24
34
با سلام
مطالب مفیدی بود. ممنون
ولی من در مورد خودخوری مرغ مینا سوال داشتم.
مرغ مینایی را تازه از کسی خریداری کردم که روی پاهای آن زخم بود و میخواستم آن را مداوا کنم. روزی 3 بار با آب ولرم و صابون بچه شستشو میدادم و تتراسکلین روی زخم ها می مالیدم. ولی در حال حاضر مشاهده می کنم مینا پاهای خود را می کند و بعد از جاری شدن خون، خون آن را میخورد. بطوریکه نوک آن و دهان آن و حتی قفس آن پر از خون می شود. حتی زمانی که در خانه آزاد است این کار را میکند. من برای جلوگیری از این کار قفس را تاریک می کنم و فقط هنگام غذا دادن آن را روشن می کنم. چکار کنم؟ آیا اگر پای مینا کاملاً بهبود یابد دوباره ممکن است این عادت را داشته باشد؟
پاسخ ها
مهدیه
| Czechia |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
سلام من هم با همین مشکل مواجه شذم ولی خداروشکر دیگه خبری از خود خوری مینام نیست
Mahnaz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
مینا منم این مشکل و داشت روی زخم و با آب ولرم بشورید پماد ویتامین آ چشمی بزنید رو زخم رو پماد زردچوبه بزنید بعدش باند پیچی کنید روی زخم و هفته ای یکبار روی زخم و باز کنید،دوباره روی زخم و با آب ولرم بشورید دوباره تکرار کنید همین کارهارو مینا منم این مشکل و داشت این کارارو کردم زخمش خوب شد البته دو ماه طول کشید انقدر به پاش نوک زده بود ی انگشتش و کنده شد ،حتی پیش دامپزشکم بردمش،خوب نشد آخر با این زردچوبه و پماد پاش خوب شد
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
سلام سمیرا جان باید خدمتت عرض کنم که شما اشتباهی که داشتی اینه که بعد از ضد عفونی کردن پای مرغ مینا پاهاشو باند پیچی نمیکردی
اصلا نیازی به تاریک کردن قفس نیست اینجوری پرنده بیشتر افسرده میشه
ببین عزیز من اول اینکه سعی کن حتما حتما قفس رو جایی بزار که نور غیر مستقیم بهش بخوره و بعد اینکه فضا رو مرطوب نگه دار واسش مثلا اب جوش رو بریز توی ظرف و بزار کنار قفس تا بخارش یکم رطوبت به فضا بده و از همه مهم تر اینکه بعد از زد عفونی کردن پاهای مرغ مینا حتما حتما پاهاشو باند پیچی کن که دیگه نتونه نک بزنه بهشون و چند روزی یه بار بازشون کن و دوباره زد عفونی کن و باند پیچی کن ولی یادت نره حتما فضا رو رطوبت دار کن مشکل پرندت حل میشه
سامان
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
13
45
باسلام.من یه سوال درمورد فنچم داشتم اگه میشه کمکم کنید فنچ نرم دوتا از انگشتای یک پاشو از دست داده و یک ماه بعد پای دیگش هم کبود وبی حرکت شد وخونریزی شدید کرده من الان باید چیکار کنم با توجه به اینکه تعطیلات و دامپزشکی نیست که بهش مراجعه کنم.من به تغذیه فنچم اهمیت میدم ولی نمیدونم چرا اینجوری شد
علیرضا آداودی
|
-
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
16
31
سلام من یک کفتر ماده دارم که ازش یک حشره اومد بیرون میترسم یک مریضی داشته باشه
پاسخ ها
پرهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
من هم داشته کفتر حشره داشت فروختیم
هاجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
24
20
با سلام از مقاله زيباتون تشكر ميكنم خير ببينيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
هیچ میضی خاصی ندارد از سر گوشنگی حشره راخورده
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
66
22
خیییییییییییلییییی بدرد نخور بود...اه اه
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
32
27
باسلام من جدیدا ی جوجه کلاغ گرفتم و دوست دارم بدونم باید به چه نحوی از کلتغم نگهداری کنم و عذابهش چی بدم بهتر و آیا واکسن خاصی باید بهش بزنم یا نه میتونم کلاغم رو بشورم ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
16
33
ممنونم از راهنمايي اقاي دكترموفق باشيد. مينا
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
8
13
سلام امکان دارد قفس فنچ را در اتاقی که فقط آبگرمکن در آنجا هست و همچنین اینکه در آنجا پخت وپز نمیشود نگهداری نمود البته یک پنجره در فصل گرم همیشه باز است؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لطفا جواب را به جیمیلم ارسال کنید متشکرم
hassankazemi3575@gmail.com
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
11
30
سلام من حدود 5 ساله عروس هلندی دارم متاسفانه به دلیل نداشتن تجربه کافی تو نگهداری حیوون خونگی عروس من از قفسی نیست و فقط موقع خواب تو قفسه قبلا هم یه ماده خریدم ولی زود مرد الان به نظرتون میشه براش یه ماده بگیرم یا نه و اینکه ایا میشه قفیسش کرد؟
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
مشگلی ندارد ولی دراشپزخانه نگهداری نشود
پاریمیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
قفسی میشه کرد ولی روش تأثیر می‌گذارد و ممکن است دلیل مرگ یا افسردگی باشد اگه عروس هلندی
سخنگو باشد قفسیش که کنی ممکن است کم حرف شود یا هیچوقت حرف نزند
صدف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
9
28
عالی.بود.فقط اینکه از کجا مطمئن بشیم پرندی مثل قناری شپش نداره؟؟
ناشناس
|
Hong Kong
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
11
20
سلام.من.در.حیات.خلوت.خانه.چند.جفت.کبوتر
mahmood
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
7
19
سلام.من یه دونه عروس هلندی دارم که دائم توی خونه با منه و کنارم....بوس میده و علاقه خاصی داره خودشو بچسبونه به انسان و هی سر و صورتشو بمال به صورت ادم....چون توی پانسیو بصورت ازادانه میچرخه گاها شبها هم برق خاموش میشه میاد روی بالش یکدوممون و میخوابه....خواستم ببینم چکار کنم که مشکلی برامون از نظر بهداشت و بیماری ایجاد نشه...بسیار سالم و سرحاله از نظر ظاهری ..ممنون(اگه شد به ایمیلم هم جواب رو ارسال کنید..mahmoodalaii@yahoo.com
نادر احمدی از شهرضای اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
10
49
ممنون از راهنمایی ها و توصیه های بهداشتی خیلی خوبتون.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
3
26
با سلام من یک پرنده در خیابان پیدا کرده ام ایا او را باید به دامپزشکی بیاورم
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
5
8
سلام
من یک کاسکوی دم شکلاتی حدودا ۶ ماهه خریدم الان ۲۵روزی میشه خریدم به خاطرعادت کردن به محیط وخانواده تاکنون زیادبهش نزدیک نمیشیم مگرواسه آب ودون دادنش،آیاوقتش اومده حموش بدیم،آیاالان میتونم غذا رو بادست تعارفش کنم،
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
9
16
مفید بود مخصوصا اون قسمت آشپزخونه اصلا در موردش اطلاعات نداشتم با تشکر از آقای دکتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
6
14
سلام من یک مرغ مینا دارم که خیلی سرحاله و عادت داره دونه شو بدون اینکه. باآب مخلوط کنیم خمیری شکل بشه بهش بدیم بخوره نمیخوره فقط خشک میخوره ازین بابت که مشکلی. پیش نمیاد؟؟بهتره پرنده قفس باشه یا هوای آزاد مسلا حیاط خونه ؟چون مینا اصلا فرارنکرده هرچی میگی میفهمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
6
18
سلام مطالب خیلی خوب بود فقط من یک سوال دارم وقتی پرنده اسهال میشه باید چی کار کنیم؟
بنیامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
10
14
سلام.من یه جفت قناری و دو جفت مرغ عشق چهار جفت فنچ دارم ک تو پشت بوم نگه میدارم و قفس ها هم رو دیواره،امروز صبح رفتم دیدم جنازه همشون کفه قفسه و خونی شدن میخواستم ببینم کاره چه حیونیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
کار کلاغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
کلاغ
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
کار کلاغ هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
یعنی کلاغ اینقدر وحشیه؟
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
2
15
سلام طرقه من همچنان هرجا ک باشه چرت میزنه ایا میتونه مریض باشه مرسی
صدف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
6
9
من طوطیم تو پذیرایی میتونم شبا برای این که راحت بخوابه ببرمش تو اطاق خواب؟
برای خواب باید لامپ روشن باشه؟
لطفا پاسخ بدید
پاسخ ها
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
میتونید از شب خواب استفاده کنید
فائزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
3
5
باسلام وخسته نباشید.
اگه من با کبوتری که نیوکاسل داره تماس داشته باشم امکان داره بیماری رو به طوطیم منتقل کنم!؟؟؟؟
باتشکر
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
6
17
سلام من یک جفت مرغ عشق دارم و در منزل نگهداری میکنم الان چند وقت که در بدن همه ی اعضای خانواده ام لکه هایی قرمز افتاده است میخوام بدونم که باید چکار کنم .......خواهش میکنم جوابم را بدید......ممنون
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
1
27
سلام یه جفت قناری دارم که تخم گذاشته کنارشم مودم وای فای قرار داره میخوام بدونم برای اینا یا جوجه ها ضرر داره یا نه اگه امکان داره تو تلگرام جواب بدید 09336240560 ممنون ازتون
مريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
5
9
سوال دارم:ايا پرنده هاي قفسي رو كيشه ازاد كرد؟ من يه قناري دارم ميخوام ازادش كنم ميشه؟ نميكيره؟
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
نه نمیشه پرنده قفسی رو ازاد کرد چون پروازش ضعیفه و طعمه گربه میشه
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
4
6
مرسي از مطالبي كه ميزاريد
سوال
من يه خواهر زاده دارم كه ١.٥شه ٢تا مرغ عشق دارن كه از وقتي كه خريدن خواهر زادم سرما خورده و شديدا روي صداش تاثير گذاشته دكتر ميگه اين الرژيه ميتونه از مرغ عشقا باشه
ممنون
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
4
8
دوستداران طوطی:
کانال دوستداران طوطی:
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
پاسخ ها
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
وای خیلی مواظب باشید من بچه دایی دو ماهش بود (البته دور ازجون خواهر زاده ی شما)
بعد از سرما خوردگی های مداوم دکتر گفت که الرژی پیدا کرده به پرنده ها و بعد شد مننژیت بعد از چند ماه بستری شدن فوت کرد
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
2
5
با سلام من کاسکو دارم و به تازگی هم خرگوش لوپ خریدم ایا نگهداری لین دو کنارهم مشکل دارد؟؟ من نگران کاسکوم هستم باتشکر
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
8
سلام وخسته نباشید.من از دوستان گرامی سوال دارم.من یک جفت قناری دارم که تقریبا دستی شده اند.بصورت وحشتناکی وابسته قناریهام هستم طوری که بعضی وقتها میان تو دستم صورتمو نوک میزنن منم بوسشون میکنم.البته خیلی تمیز هستن.کوچکترین فضولاتی ندارن.هرروز تمیز میکنم.میخاستم ببینم ممکنه چه خطری داشته باشه این عمل؟ ممنونم
پاسخ ها
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
چه مهربون
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
نه مشکلی نیست.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
11
2
خیلی بد بود من که نفهمیدم ای بابا
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
1
9
سلام وعرض ادب گرفتگی بینی عروس هلندی پف کردن علت چیست
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
2
15
سلام خسته نباشيد ، مطالب کامل و مفید بود.
اطلاعات زیادی بهم داد مخصوصا به من که عاشق علم هستم به ویژه علم مربوط به علوم تجربی.
مرسی واقعا ،ممنوووووووووووووووووون
Floner
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
1
4
سلام مرسي مطلبتون خيلي مفيد بود
ببخشيد من يه طرقه دارم كه تقريبا سه سالشه الان چند وقته كه هي سرفه يا عطسه ميكنه زياد بيحالم نيست و اينكه قبلا چند دور دور خونه پرواز ميكرد الان يه دور كه پرواز ميكنه يه صدايي مثل نفس نفس زدن از خودش در مياره فرود مياد يه ذره نفس ميزنه بعد دوباره خوب ميشه ميشه لطفا كمك كنيد بفهمم چشه ؟؟؟خواهش ميكنم مرسي
لطفا به ايميلم پاسخو بفرسيد مرسي
jerry938765@gmail.com
خواهش ميكنم سريع جواب بديد تابستون پارسالم اينجوري شد بعد خوب شد الان از بهار دوباره شروع شد تا الان ميشه حساسيت باشه ؟؟؟
پاسخ ها
بابک
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
سلام، کاش میبردید پیش پزشک معاینه کنن صد در صد دارو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
تو فصل گرم دانه با طبع سرد بده
سلام خسته نباشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
3
4
سلام خسته نباشید درمود پرهای ریز قناری ایا. باعث سرطان میشه تشکر
حمیدرضا
|
Germany
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
3
5
سلام
من یه ملنگوی ماده یکونیم ساله دارم به خاطر اینکه تنها بود یه جوجه نر 7ماهه گرفتم. ولی جوجه نر با ماده نمیسازه و همش بهش حمله میکنه.چیکار باید کنم .ایااحتمال اسیب رسیدن بهش هست؟ایا احتمال داره به مرور خوب بشن باهم؟لطفا راهنمایی کنین.
ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
3
8
سلام، من از روزی که فنچ آوردم توی خونه چشم های پسرم قرمز شدن،،،،آیا مربوط به پرنده است،،،لطفا کمکم کنید
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
5
8
سلام خسته نباشید آیا میشه چند مرغ عشق رو در یک اتاق آزاد بدون قفس قرار داد بجای قفس درختچه گذاشت
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
7
5
میخواستم بدونم که میشه کبوتر رو داخل قفس نگه داشت یا حتما باید پرواز کنند؟
زهرا
|
Iraq
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
2
5
سلام مطالبتون خیلی مفید بود. یه سوال داشتم. من یه کوچولو حساسیت به پر پرنده ها دارم! ولی خیلی دوست دارم که طوطی بخرم. باید چی کار کنم؟؟؟ لطفا جواب بدین
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
4
3
مطالب خیییییلییییی خوبیییه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
5
5
با سلام .یکی از اقوام به ناگهان دچار فلج شدن وقتی به پزشک مراجعه کردن گفتن که از مرغ مینا است ایا همچین چیزی هست؟
محبوبه
|
Australia
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
7
8
بسیار عالی بود.ممنون
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
8
4
سلام.مرغ مینای من گوشیه هندزفریمو خورد.جنسش ژله ایه خیلی نگرانشم حالا چیکار کنم؟براش مشکلی پیش نمیاد؟یعنی میتونه از مدفوع خارجش کنه؟گیر نمیکنه تو رودش؟تورو خدا راهنماییم کنین
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
ببر دامپزشکی دارو میده بالا بیاره بمونه حیوون تلف میسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
6
1
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
4
6
سلام مرغ مینا من کش مو خواهرم خورده بالاهم نمیاره الان یه روزه هیچی نمیخوره لطفا راهنمایی کنید خیلی بیحال شده
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
2
1
وقتی که از مرغ نگهداری میکنی و روی پوست دون دون میشه و حساسیت پوستی میگیری باید چی کرد؟
لیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
6
8
با عرض سلام و خسته نباشید. میخواستم بدونم میشه قناری و فنچ رو تو قفس نگهداری کرد؟
با تشکر
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
5
5
سلام آیا این مطلب که نگهداری از حیوان یا گل به دست کسی نمیاد صحت داره ؟؟ من هر وقت حیوونی یا گیاهی می گیرم زود از بین میره علی رغم مراقبت اصولی و اگر صحت داره راه مقابله اش چی میتونه باشه؟؟
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
7
3
سلام ی خروس سر بریدم شپش داشت،موجودات ریز و سفید و سیاه ایا میشه خورد???
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
2
1
سلام من میخواستم بدونم بلبل خرما را جایی گذاشتم که خونه و خونواده رو نمیبینه افسرده نمیشه؟
عبدالله انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
5
5
باعرض سلام من چندتا قناری دارم مشکل ندارن ولی یه سهره دارم حدود دوساله هرچی بهش میرسم میره تولک پر میریزه ولی پرریزیش زود تموم میشه ولی صاف نمیکنه
اریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
7
4
سلام من نوک بلدرچینم خون اومده طبیعی است
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
اگه با بلدرچینهای دیگه نگه میداری ممکنه نر بزنه زخمی کنه خشونت بین بلذرچینها مخصوصا بلدرچینهای نر زیاد هست
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
5
4
من یه زیر زمین خونمون داره که مرطوب هست نه زیاد اونجا مرغ عشق هام رو بزارم واسشون مضر هست یا نه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
3
2
خیلی خیلی مطالب خوبی بود ممنون
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
4
2
سلام،من از یک جفت طوطی برزیلی نگه داری میکنم
می خواستم بدونم کی تخم میذارن واگه شناسنامه نداشته باشه عیبی نداره؟
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
2
8
سلام.
یه سوال داشتم لطفا اگر میشه سریع راهنماییم کنین.
من دو تا قناری دار م نر و ماده.
تا به حال به هیچ عنوان خودشون رو نمیخاروندن.
دیروز بردم پرنده فروشی نشون بدم که چرا تخماشون بهد از 14روز جوجه نشدن که یهو بی هوا چنان بد بهشون اسپری شپشک زد .چنان بد زده که چشماشون مشکل پیدا کرده و قطره چشم ریختم.
بعدش اوردم حمام کردن خودشون.
حالا از دیروز که دارو زده.
بیحالن.
مرتب در حال تمیز کردن بدنشونن.
با اینکه اصلا تا به حال هیچ وقت اینقدر خودشون رو نخارونده بودن.
احتمال داره شپشک گرفته باشن؟یا به اون اسپری مسموم شدن یا واکنش نشون دادن؟
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
3
10
سلام ببخشید من میخام دوتا طوطی برزیلی بخرم
دلم هم میخاد بعضی اوقات از قفس به داخل خانه بیارمشون اما پرهاشونو نچیدم و نمی خام بچینم موردی نداره ؟(لطفا راهنمایی کنید )
علیرضا نادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
2
6
با سلام ودرود بر شما.روشن بودن کولر آبی در خانه که پرنده گان در معرض مستقیم باد هم نیست برای پرنده گان خصوصا قناری مشکلی دارد.سپاس
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
3
8
با عرض سلام و خسته نباشید: مرغ مینای من یه کش موی سر به طول پنج سانت رو خورده، لطفأ بگین چطور میتونم کمکش کنم، یا اینکه میتونه دفعش کنه یانه؟ قبلأ از شما سپاسگذارم و با آرزوی سلامتی برای شما.
فائزه
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
4
5
سلام آیا میشه عروس هلندی رو با کاسکو تو خونه باهم نگه داریم ..جفتشون دستی هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
3
6
سلام جواب سوال های بالا روکجا می تونم ببینم
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
2
7
خیلی خیلی ممنونم از این اطلاعات مفید و خوبتان
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
1
9
سلام خسته نباشید مرغ عشق من سرفه میکنه به نظر شما چش شده؟؟؟
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
6
0
سلام خسته نباشید من باردار هستم وبه تازگی دخترم یه عروس هلندی خریده خیلی نگرانم که برای من و جنین ضرر داشته باشه لطفا منو راهنمایی کنید باتشکر
Bahar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
7
4
من و همسرم یک طوطی ملنگو3ماه خریدیم 3روز اول خوب بود رودست می‌نشست بوس میدادبه هیچ وجه گازنمیگرفت من بردم تو حیاط وبااسپری حمامش کردم ازتون موقع گازمیگیره وبردم پیش دامپزشک پرهاشو قیچی زد ازاون موقع فقط بال میزنه گردنشو صاف می‌کنه ومیخوادحمله کنه طوری که مادیگه نمی‌تونیم بیرون قفس نگهش داریم داخل قفسم خیلی عصبیه عین یک سگ وحشی شده نمی‌دونیم چیکار کنیم میشه لطفاماروراهنمایی کنید خیلی اعصابمونو بهم ریخته
پاسخ ها
سپیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
خب معلومه ترسیده دیگ اونم باید میذاشتی بهتون کامل عادت کنه بد حمومش کنی ونبایدم پراشومیزدی طفلکی حیوون خدارو سکته دادی
سودا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
8
0
من دوتا مرغ عشق هفت ساله دارم میخوام ازتون بپرسم مرغ عشق هم مثل کفتر افتاد نیوفتاد داره اگه اینجوریه آزادشون کنم برم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
اره اومدنیمدداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
دیگه بعد هفت سال هر طور می خواسته بشه شده
ناشناس
|
France
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
3
3
با سلام
دو جفت قناری دارم میخوام تو حیاط زیره شیروانی نگهداری کنم. در ضمن من قم هستم
ایا در زمستان مشکلی براشون پیش میاد؟ ممنون میشم حواب بدین
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
2
3
من یک پرنده عروس خریدم ولی وحشیه ۴ ماهشه نمیدونم چکارش کنم اصلا رو دستم وانمیسته ازم فرار میکنه
پاسخ ها
SHOOK
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
سلام دوست عزیز برای رام کردن عروس هلندی راه داره باید اول اطمینانشو بدست بیاری مثلا از اینه خیلی خوششون میاد یکی بهش بده خودشو توش ببینه ولی نه زیاد چون به مرور دیوانه میشه و سعی کن غذا بیشتر توی دستت بهش بدی نه در دسترسش دوم بعد که یک کمی اطمینان پیدا کرد کافیه به ناحیه سرش دست بزاری و نوازش کنی روی سر و گردنش خیلی حساسه و یکی از نقطه ضعف هاشون هست بزار دست بزاری دیگه دستی میشه
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
2
سلام خسته نباشید مینای من هر وقت صبحانه خامه وعسل میخورم مثل دیوانه ها میپره رودستم وخامه عسل میخوره منم همش نگرانشم میشه بگین ایا براش ضررداره ویه سوال دیگم اینه که من به مینام دون پارس مینا میدم اما بعضی جاها نوشته دون پارس زیاد براش ضرر داره میشه در مورد این هم من وراهنمایی کنید
پاسخ ها
SHOOK
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
سلام در مورد عسل مشکلی نیست زیاد ولی خامه رو حذفش کن کامل
فرشيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
3
خوبه ولي در باره كاسكو چيزي زيادي ننوشته بودن لطفا بفرمايد كاسكو براي بچه نوزاد ضرر دارد لطفا جواب بدين تشكر
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
5
خیلی خوب بووووووووووووود
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
1
4
من دوتا چرخ ریسک دارم که یکیشون بالهای خودشو میکنه مولتی ویتامین وپوست تخم مرغ بهش دادم ولی همچنان این کارو تکرار میکنه
پاسخ ها
SHOOK
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
سلام احتمالا افسردگی گرفته و تو تاثیر رفته بیشتر در معرض نور افتاب و فضای باز گل گیاه نگهش دار خوب میشه
رضازیدوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
1
4
سلام..بلبل خرمام به صورتم حمله میکنه نوک میزنه..لطفاراهنمایی کنید
پاسخ ها
SHOOK
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
سلام از روش تنبیه غذایی استفاده کن بهش چند ساعت غذا نده بعد بگیر توی دستت بهش بده تا شرطی شه بفهمه که باید رام شه
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
8
سلام.من دو هفتس یه مرغ مینا گرفتم که دوبار یه حشره ی خیلی ریز شاید نیم میل شایدم یک میل توی قفسش دیدم زیر بال و پشت گردنشو حسابی دیدم حشره ای ندیدم ممکنه شپشک داشته باشه؟باید چیکار کنم لطفا کمک کنید
نجمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
2
سلام. بخشید من یه جوجه گرین چیک دو ماهه دارم. پرید روی قفس پدرمادرش و پاشو نوک زدن و انگشت پاش زخمی شد. با اب گرم و کپسول اموکسی سیسیلین شستمش و بعد هم پماد بتامتازون زدم. الان 5 روزه همین کارو میکنم . زخمش خشک شده ولی یکم قرمزیش هست. هنوز پاش درد دارده و بالا نگه میداره. راه رفتن و شیطونیش فرقی نکرده اشتهاش هم خوبه خداروشکر. نگرانم یه دفعه عفونت کنه. علائم عفونت چیه؟ لازمه پماد تترا سایکلین هم بگیرم بزنم ؟
امیرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
من یک مرغ عشق دارم الان 5 تاجوجه دارد
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
4
0
سلام من یه عروس هلندی دارم میخواهم یه مینا هم بخرم میشه تو خانه کنار هم نگه داشت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
4
راجب بیماری09176111930 کبوتر به انسان. من پسر درگیر شده را حل داره
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
1
مطالب تون عالی و کاربردی
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
0
1
برای پروش جوجه مرغ شبها لامپ رو خاموش بکنیم
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
0
0
سلام خسته نباشید من یک جفت فنچ دارم که فنچ ماده یک چشمش بسته شده میشه لطفا راهنماییم کنید منه به دامپزشک دسترسی ندارم لطفا بگید من باید چگونه چشمش را خوب کنم
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
0
1
سلام خسته نباشید من یک جفت فنچ دارم که چشم فنچ ماده یکیش بسته شده در حالی که قفس تمیز ه دسترسی به دامپزشک ندارم لطفا لطفا کمکم کنید
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
1
2
ایا فنچ اومد نیومد داره؟؟؟
هادی ۹۸
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
1
1
سلام یکی از جوجه فنچام کور برای مراقبت ازش راهنماییم کنید لطفا
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
3
سلام من یه بلبل خرما دارم که پرهای خودش میکنه و خودش می خاره نمیدونم مشکلش چیه و از کجا لطفا کسی میدونه راهنمایی کنه
سروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
3
من یک دونه مرغ عشق دارم تنهاست کاری نمی کنه
فقط میشینه یجا باید چیکارش کنم سرحال شه
پاسخ ها
مجیدرضا
| Finland |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
سلام براش یک جفت بیارید که تنها نباشه یا براش تاب و اینه بزارید که سرحال بشه
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
4
سلام من ی عروس هلندی دارم خیلی تو پر هاش ور میره ب ی نوعی خودشو میخارونه میترسم شپش داشته باشه اگ داشته باشه چجور از بین ببرم و ی سوال دیگ اگر شپش داشته باشه ب من یا خانوادم منتقل میشه یا ن ؟ ممنونم از سایت خوبتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
نه خصلت همه عروس هلندی ها این شکلیه و هیچ مشکلی برای خانواده نداره
یاسمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
0
سلام.خواستم بپرسم میشه پرنده روتوی قهوه خونه هم نگه داشت؟؟؟؟
مالک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
2
سلام من یه سهره دارم گوشه گیر شده و کم اشتها دایم سرشو میزاره روی گردنش و میخابه یکی داشتم یه شبه اینجوی شد مرد الان این سه روزه اینجوری شده چیکارش کنم؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
سلام خسته نباشید مینا من شپش گرفته چجوری از بین ببرم
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
داخل گوگل بزن راه ازبین بردن شپش مینا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
1
0
سلام خسته نباشید من ی جفت مرغ عشق دارم خواستم بدونم میتونم.تو راپله بغل آبگرمکن نگه دارم میشه لطف کنید جواب بدید
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
به هیچ وجه
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
نور پرنده قناری من رو اذیت میکنه؟چکار کنم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
1
امروز دیدم قناری من سرش کنده شده پرهاش ریخته زمینوخونش ریخته داخل قفس مرده میخواستم علتش بدونم درتراس ماهم هیچ حیوان یاگربه ای نیست خیلی متعجبم ازاین اتفاق
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
دوست عزیز.کلاغ این کار را کرده.من خودم یک جفت داشتم تخم گذاشته بودن.دو روز بعد دیدم نوک ماده به وسیله کلاغ لعنتی خورده شده!!!
ج شاهنشاهیوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
2
سلام ببخشیدمن سه تامرغ عشق دارم یکیشون سوراخ بینیش چپ زیادسوراخ شده راستی چندوقتی که شبها موقع خواب من.وخانوادم مخاره بدنمون آیامشکل ازمرغ عشقام هست لطفا جواب بدین سریع راستی دامپشک هاهم تعتیلن حالاچکارکنم لطفا جلوی جواب بنویسیدج شاهنشاهیوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
2
سلام ی قناری دارم که دیگه نمیخونه وجدیدا میره کف قفس میشینه به نظرشما داره مریض شده ؟؟؟؟
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
بله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
1
0
سلام من یه قناری ماده خریدم که دهنش همش باز یه خورده چاقه ولی مدفوش سفته سرحال سافه. جستو خیز میکنه هیچ مشکلی نداره
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
مورد اولی تنگی نفس داره
اما مورد های بعد نشونه سلاجتیش هس✌✌
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
2
سلام یه سوال داشتم من یه قناری دارم موقعی که فروشنده از قفسش آوردش بیرون خانواده قناری توش بون حالا اشکال نداره که از اون ماد هه و بچه هاش جدا شده؟
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
نه بابا
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
1
1
سلام ببخشید من یه کبوتر دارم که تخم گذاشته و در روز ۱۵نرش فرار کرده است غیر خودش به تنهایی می تونه تخم رو جوجه کنه و جوجه روبزرگ کنه ممنون می شم جواب منو بدهید
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
باید کمکش کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
1
سلام خسته نباشید من یک جفت فنچ داشتم اون نره خیلی ماده رو میزد تا اینکه ماده مرد الان حدود یک ماه میگذره خوب بود سر حال بود امروز خیلی بیحاله کف قفس میشینه چیزی نمیگه خیلی نگرانم این رو هم بگم که غذا و آب هم میخوره لطفا کمک کنید دلیل این چیه خیلی بد جور تنها هم هست ممنون میشم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
جفت میخواهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
1
3
سلام . یک جوجه فکر میکنم جوجه کبوتر چاهی از لونه اش جدا شده . افتاده ما پناهش دادیم با سرنگ سرلاک بهش میدیم الان بزرگتر شده ولی هنوز پرهاش کامل نشدن دم پرهاش سفید دراومده همچنان سرلاک با سرنگ بهش بدیم کی بزرگ میشن خودش میتونه پرواز کنه
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
باید وقتی پرهای دم و بالهاش در کامل اومد هی بندازیش داخل هوا اما موازب باش که جای باز باشه
من خودم همین کارو با عروس هلندیم کردم با اینکه بابام فقط۵ تا از شاهپر هاشو نگه داشته اما هنوزم میتونه پرواز کنه
ابولفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
1
سلام من یک بچه شاهین دارم . الان یک ماه وخورده ایی دنیا اومده. وقتی سلفه میکنه ازدهنش خون میاد .میخاستم بدونم چرا اینطوریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
1
0
سلام من یک ساله که یک عروس هلندی دارم دو شب پیش از حشره کش استفاده کردم تو اتاقی که عروسم بود از اون موقع خیلی حالش بدشده اسهال بدی گرفته گوشه گیر شده یکی دوبار بالا آورده دامپزشک مراجعه کردم سرم زیر پوستی زدند و دارو تجویز کردند ولی تغییر چندانی نکرده یعنی خوب میشه؟
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
با این وجود دیگه فقط باید دعا کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
2
0
ببخشید من یک مینا تازه گرفتم هی پشت سر هم عطسه میکنه یعنی مریضه پا هاشم پوست پوسته یعنی مریضه
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
چند دلیل داره:
ممکن هست سرماخورده باشه
ممکن هست آب میخوره میره داخل دماغش
ممکن هست وقتی خودش رو تمیز میکنه گرده های داخل بدنش توی دماغش بره
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
1
0
سلام ببخشید من یه جوجه قرقی گرفتم یه هفتس تو این یه هفته هیچیش نبود نمیدونم امروز چی شوده دهنشو باز میزاره همش نمیبنده بعد اولاش له له میزد ولی الان نه فقط دهنشو باز میزاره
حدیث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
1
2
ببخشید یه سوال داشتم ،آیا حشرات و شپش از عروس هلندی به انسان منتقل میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید ،خیلی نگرانم
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
بعضی ها میگن اره
سعید نوریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
2
0
سلام
ببخشید می خواستم بدونم اگه من مرغ عشق بخرم مشکلی از نظر بیماری بهم منتقل می کنه؟
ممنون
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
بله،از نظر آسم ، یا بیماری بعضی هایم میگن شپش میگیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
1
2
سلام عرض ادب طوطی برزیلی دارم ۲۱ روزه جوجه ها در اومدن اولا تخم چهارم مونده امکان داره خراب شده باشه
ثانیا یکی از جوجه ها باد کرده اگر مرده باشه ایا مادر از لانه میاندازه کف قفس
راهنمایی کنید کمال تشکر را دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
برای اینکه بفهمی زنده هست چراغ قوه گوشیت رو بگیر زیرش اگه یک چیزایی حالت رگ داشت یعنی تخم هنوز خراب نشده
ملیحه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
3
ممنون عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
2
1
سلام وخسته نباشید چند وقتی هست عروس هلندی خریدیم دخترم خیلی رو دستش میگیره و بوس میکنه ...چند روزی هست روی سر دخترم جوش زده ممکنه از این باشه ؟؟ممنون میشم جواب بدین .
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
فکر نکنم چون منم همین کارو میکنم ولی هیچ اتفاقی برام نیوفتاده
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
7
سلام خسته نباشید
این مطلب شما بسیار مفید بود ولی من چندتا از تون سوال دارم اگه ممکنه امروز(99/5/3) بهم جواب بدین لطفا
1-من دوتا فنچ،مرغ عشق وقناری دارم جلوی در گذاشتمش ولی بالای حیاط باز نیست اشکالی داره؟
2- خیلی وقت شده که دوتا یا کریم بالای درخت لونه گذاشتن ودوتا تخم دارن یه چند تا گربه اونا اذیت کرد واونا هم رفتن و برنگشتن منم دیروز اون تخم هارو برداشتم ودر جایی گرم در آشپزخانه گذاشتمش؛ جایش را عوض کنم؟؟؟ بعد چند روز از تخم بیرون میان؟؟؟
متشکر
پاسخ ها
باران
| Romania |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
عزیزم اتفاقا بدترین جای خونه رو گذاشتی چون که زیر گاز رو روشن کنی اون گازش همه ی هوارو پر میکنه میگن پرنده رو نذارین چه برسه به تخم به نظرم به تخما دست نزن چون که نباید زیاد دست بزنی
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
2
6
با سلام وخسته نباشید
مطلب شما بسیار مفید بود ممنون من یک سوال دارم
من دو تا مرغ عشق دارم قفش اونا خیلی هم بزرگ نیس باید قفس مرغ عشق هارو پر از بازی کنیم یا نه؟؟؟؟؟
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
1
8
سلام خسته نباشید
مطلب شما بسیار مفید هست ولی به سوال هایی که از تون پرسیده میشه جواب نمیدین
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
باهات کاملا موافقم
باران
| Romania |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بله لطفا جوابها رو بدین شاید سؤال بقیه دوستان هم باشه
Sogand
|
Finland
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
1
0
سلام خسته نباشید حرفاتون عالی بود

من یه عروس ب تازگی یکی از اقواممون بم داده و خب بچس ولی پر اینارو کامل داره ها احساس میکنم گوشه گیره یکم و میشنه یجا و زل میزنه و تکون نمیخوره...! من گذاشتم پای اینکه خونش تغییر کردع و از خانوادش جدا شدع (اخ فامیلمون پدر مادر اینم دارن و این بچه اوناس) یکم احساس غریبی میکنه ولی از روز اول بهتر شده قبلا اصلا تکون نمیخورد الانم همین طور دوسه روزه اوردمش فقط صدای ی عروسی چیزی از بیرون یکی سوت بزنه یهو میپره اینورو اونور و جیغ میکشه خیلی ساکت یعنی مریضی چیزی داره؟ فقط دو سه روزه اومده پیشم
ادیبی
|
Slovenia
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
2
با سلام ببخشید من قبلا.یک جفت عروس داشتم بعد ماده ش.مروه یود الان چهار ماه هست یک ماده خردم الان جفت نشده باید.چی کنم تا جفت بشه
سولماز عباسزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
1
1
پرنده من چندروزی است که کسل و بیحاله صدای پرنده ام ضیفو نصفه میاد بنظرتون پرنده من چه بیماری داره
محمدی
|
United States of America
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
1
سلام وخسته نباشید
مطلبتون عالی بود ولی چرا به سوال ها پاسخ نمیدین اگه به سوال ها پاسخ نمیدین خب این سایت رو ببندین
ممنون
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
1
0
سلام ببخشید من یه عروس هلندی دارم 4ماهشه از وقتی که 20روزش بودخریدم همش ازادبودفقط موقع خواب توقفس بود خیلی خیلی بهم وابسته بودامامتاستفانه پدربزرگم فوت کردومن خیلی کم به خونه می‌ومدم وپرندم در طول روز2ساعت آزاد بوداماالان دیگه مثل قبلاً نیست دیگه کم سوت میزنه یابعضی وقتی تادوستم میگیرمش یکم که تازش کنم یادستمو ببرم پیش نوکش گازمیگیره بهش ویتامین هم میده البته دم هاشم چند وقت پیش کند
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
2
0
من یه جفت طوطی کوتوله دارم از دیشب یکی از پاهای ماده لنگ میزنه راهنمایی میکنید
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
2
0
سلام جند روز خریدم قفسه سینه طوطی سبزدرد می کنه زخم شده میشه راهنمای کنید جکار کنم خلیی درد داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
2
سلام قفسه سینه طوطی زخم شده راهنمایی کنید جکار کنم خیلی درد داره
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
1
3
سلام من یک قناری جفت دارم خیلی وقته که براش چال گذاشتم اما متاسفانه هیچ تخمی نگذاشته چند بار هم چالش رو برداشتم بعداز چند روز دوباره گذاشتم اما قناری ماده هیچ تخمی نگذاشته . ممکنه قناری ماده نازا باشه یانه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
1
1
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اساتید محترم انواع فنجها رو دارم فنجهای گلدینها و بنگالی هام شپش گرفتند و داروی ضد شپش قطره پشت گردنی آیور جکت رو خریدم آن هم ی چندتای از آن رو و زدم به پرنده ولی هیچ تاثیری نکرد رو پرنده هام اینقدر از این دارو زدم به پرنده ام که دیگه خسته شدم همچنان شپش های آنها که نرفت بدن آنها را ضعیف می‌کند و می‌کشد الان دو تا ازم مرد بازدیدشان کردم دیدم شپش پدرشون رو در إورده بود و در اثر همان شپش مردند الان هم یکی یکی دارن هی ضعیف میشن لطف کنید مرا راهنمایی کنید ممنون میشم که دیگه خسته شدم. ازدست این شپش ها دیگه نمیدونم چکار کنم.
دنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
1
1
ببخشید اما من میخوام یک طوطی برزیلی بخرم چطوری باید تربیتش کنم و اینکه اگر خریدم چند روز باید صبر کنم تا بهم عادت کنه که بتونم در خانه آزادش کنم
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
1
1
سلام خسته نباشید من یک سره تازه خریدم روز اول خوب بود ولی فرداش حس میکنم سرش گیج میزنه های میره بالا ولی اینور اونور خوب میره احتمال خوب شدن داره
Mahsa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
2
1
سلام یه سوال برام پیش اومد پرنده اگه خوش بره داخل چشم اگه الوده باشه انسانم الوده میکنه واینکه ایا پرنده ممکنه اچ ای وی داشته باشه؟؟؟؟
لطفا مین الان کمکم کنید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
1
0
من یک بلبل خرمایی دارم که الان حالش خیلی بد هست چند دقیقه پیش امسال کرد .بدنش کمی می لرزد. نبضش تند تند میزند . بدنش حالت پف دارد .معدش باد کرده .همش خسته هست .الان خوابیده .نمیتواند حرکت کند.بی حال هست .بی اشتها هست .من این بلبل را نزدیک ۴ سالم که دارم ولی هیچ وقت اینجوری نبوده. به دامپزشک باید مراجعه کنم؟ میمیرد؟ لطفا الان کمک کنید . همین حالا
ارین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
1
1
سلام من یه طوطی ملنگو دارم نمیدونم حرف میزنه یا نه ماده هستش همش یه گوشه میشینه.. پرهاشو میکنه یا همش خودشو میخارونه نگرانم کرده آیا مشکلی داره اصلا طرف ما هم نمیاد فکر کنم شش ماهشه
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
3
ببخشید من طوطی برزیلی فیشر دارم دوستم میگه از پت شاپ میشه غذا های مختلف برات بخرم آیا می تونم این کار را انجام دهم یا فقط باید تخمه وارزن بخرم
وآیا میتونم تخمه خام جدا بخرم یا فقط باید تو دانه مخلوط باشه؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
0
اگر سهره بلبل کِز کرده باشه و کم تحرک باشه ولی پُف نکرده باشه دلیلش چیه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
1
0
ببخشید بچه های کوچک از پرنده مریض میشن؟
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
1
0
سلام
ببخشید من یه طوطی هلندی گرفتم اما اسهال میره به نظرتون مشکلش چیه
باید به دامپزشک مراجعه کنم??
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
1
0
سلام وقت بخیر آقای دکتر مطالب بسیار خوب بود من یک گنجشک پیدا کردم دیدم بچه کوچکت و بوی نفت میده چشمش بسته درافتاده بوده توی گازوئیلی شده نمیدانم چیکارش کنم البته بگم با شامپو بچه فیروز شستشو هیچی نمی خورد نمیخوام حیوان بمیره من را راهنمایی میکنید ؟؟؟ممنون میشوم من را راهنمایی کنید ..
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
1
0
سلام و خسته نباشید به همه بچه ها من میخوام پرنده بگیرم قناری خوبه یا بلبل اپارتمان نشینم فقط بالکن فضای آزادمه
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
1
0
عروس هلندی
باسلام
عروس هلندیم جوجه است وچشماش نابیناست چیکار کنم کی میدونه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
1
سلام
من یک جفت عروس هلندی ۵۰ روزه دارم و یه جوجه طوطی ملنگو تازه گرفتم نگهداری کنم .میخوام بدونم میتونم هر دو رو پیش هم نگه دارم ؟ یا نمیتونم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
0
می خواستم بدونم پرنده ها هم شپش دارن یا ن ؟؟؟
ناشناس
|
France
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
1
0
سلام.من تازه اقام پرنده خریده و میخوادجوجه کشی کن.گل و گلدونوخیلی دوس دارم توخونم نگهداری میکنم ولی الان گفتن نباید توخونهدای که پرنده هس گلدون و ایناهم باشه به نظرتون درسته؟؟مثلااتاق اونا توحیات ولی گل من توساختمونه.به نظرتون مشکلی داره نگهدارم؟؟
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
1
0
سلام . من یه قناری دارم میخوام 4 روز برم مسافرت ایا به ننظر شما با خودم ببرمش یا نه
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
1
2
سلام خسته نباشید میگم من یه دونه قناری دارم خوب نر ولی هرچی میخواد صدا بیاره نمیتونه صدا نفس میاره مشکلش چیه بعدشم کم میخونه فقط جیق جیق دوبار جیق میکنه مشکلش چیه میشه لطفا بگید ممنون باید چکار کنم که اواز بخونه باید غذا چی بدم که اواز بخونه خواهش میکنم بگید لطفا ولی راست بگید چون قناری حیف بعدشم غذا میوه چی میخوره لطفا بگید بدشم صبح و بعدظهر تا شب اواز نمیخونه هیچ وقت نمیخونه خیلی ناراحتم بدشم باید چیجوری بهش برسم که زیاد زنده بمونه نمیره هم مریز نشه هم سر حال باشه چیجوری انجام لطفا بگید میخوام یادبگیرم اگه اتقم خیلی سرد باشه قناری چی میشه میمیره یا زنده میمونه ولی من گذاشتم تو حال خونمون خیلی گرم چی میشه لطفا بمون خبر بدید یاد بگیرم خواهش میکنم استاد اگه استخر حمام بدم بشوره باید کجا بزارم که مریز نشه بدشم چی بهش بدم که جون بگیره جون خون بشه سرحال چاق بشه من اگه قناری بگیرم زیاد بگیرم چی میشه
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
1
4
من یه عروس هلندی دارم که شپش داره یه سوال کلی داشتم اونم اینه که شپش عروس هلندی به انسان منتقل میشه ؟؟؟ ممنون از سایت عالیتون فقط تورو خدا جواب بدید
ارغوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
من یه طوطی دارم به دلیل اینکه یکم کوچک بود گذاشتم پیش مادرش اما چند روز دیگه میارمش ولی یه فنچ دارم که خیلی نازن و من جونم به جونشون بستس ولی بابام میگه اگر دستت بگیر میمیر ایا درسته یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
1
0
سلام جوجه بلدرچین که دارم داره میمیره بی حاله و از جاش نمی تونه بلند شه و نوک شو باز و بسته می کنه چی کار باید نکنم؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
0
1
من یه جوجه ۴ ماهه گرین چیک دارم و خیلی سرحال و طبیعی هست اما فقط عادت داره از دهان من غذا میخوره و خیلی تو دست و بال منه و روزی دو بار بهش سرلک میدم ایا از نظر سلامتی برامون اشتباهه یا اینکه اشکالی نداره.
محمدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
1
0
با سلام من یک دانه پرنده ماده همال دارم خیلی از ادمی میترسه چیکار کنم که از ادما نترسه خیلی هم زرنگه
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
1
1
سلام من میخوام یه عروس هلندی بگیرم میخواستم بدونم میشه بزارم تو اتاقم من 14 سالمه و زیرش رو یه با یه پارچه که مقداری ارتفاع داره میپوشونم که پرهاش یه وقت بیرون نریزه آیا میشه تو اتاقم نگهش دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
بله
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
1
1
سلام من یک طوطی کوتوله خریدم چجوری باید سخنگو کنمش طوطی کوتوله باید تاب داشته باشد چه وسیله هایی باید داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
به سختی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
1
0
سلام چگونه پرهای کبک هارو بچینیم
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
1
1
سوال دارم...عروس هلندی من باجرقه سیم برق ترسیده و انگارزبونش آسیب دیده غذانمیخوره
اوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
1
0
سلام ببخشید من دوتا فنچ دارم و روی سر دخترم چند روزه شپش افتاده و تخم گزاری کرده زنده نیست اما تخم فراوان توی سرش هست میتونه از فنچ ها باشه
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
1
1
سلام یه سوال درمورد کوتوله برزیلی داشتم.
چشماش نیم‌بازه.سرلاک نمیخوره. باید چکار کرد.
ثمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
1
0
سلام
من یه هدهد پیدا کردم که نمیتونست پرواز کنه، راستش من نمیدونم چطور ازش مراقبت کنم، نمیدونم چی بهش بدم بخوره چون غذای اصلی هدهد حشراته و منم یه جا خوندم که هدهد آب نمیخوره، حالا من بهش چی بدم بخوره؟ آب و خرده نون کنارش گذاشتم اما لب به هیچی نمیزنه، اما وقتی نزدیکش میشم سعی میکنه فرار کنه اما وقتی دور میشم میره یه گوشه میخوابه
چی کار کنم؟ لطفا راهنماییم کنید
پاسخ ها
امیر تنهل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
به محیط زیست تحویل یا تو جنگل ولش کنید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
1
0
سلام من یه جوجه کلاغ پیدا کردم بشدت ضعیف بودالان خیلی سر حال شده ولی پرهای بال و دمش داره میریزه چکار باید بکنم ؟۱ماهه پیش بنده هستش ولی هیچ حرکتی واسه پرواز کردن نمیکنه
امیر تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
1
0
دکتر جان سپاس
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
1
1
با سلام
به تازگی یه مرغ عشق خریدم یه دختر ۷ ماهه هم دارم دوستان و اقوام میگن مرغ عشق برا بچه ضرر داره آسم شدید میاره آیا صحت داره حرفشون؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
درود
بله،ممکنه تو بعضی از بچه ها ایجاد حساسیت کنه.در کل باید محل نگهداری پرنده از فرزندتون فاصله داشته باشه
Nilofar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
1
0
سلام خسته نباشید من یه جوجه مینادارم‌که الان دوروزه بالای دمش یه دونه مثل گندم اما زرد رنگ دراومده بددم‌پرنده فروشی اونو تخلیه کرد اما فرداش بازم بزدگ شد والان دورشم ورم کرده خیلی اما پرندم سرحاله .میترسم مبیماری باشه و غذاش فقط پلت خیس شده و کرم بهش میدم پرنده فروش گفت از گرماس اینجوره به نظرتون علت چیه ؟؟؟
Eblis
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
1
0
سلام.
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
1
0
سلام. با تشکر از مطالب خوبتون. چند ماه پیش ی خروس از نژاد سلطان خریدم ک متاسفانه خروس قدیم خونه سرشو زخمی کرد. زخم کاملا خوب شده ولی پرها یعنی کاکلش رشد نکرده، مدت ۵ ماه هم گذشته. ممنون اگه راهنماییم کنید....
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
1
0
من یه بلبل خرما دارم و چوبی که روش میشنه رو رنگ کردم رنگی رنگی بعد می‌ترسه که برو بروش و نمیره و از قفس بدش میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
2
1
سلام طوطی برزیلی دارم ، جوجه دادن قفس خیلی کثیف و بد بو شده میتونم جوجه ها رو بیارم بیرون قفس رو تمیز کنم؟؟؟
-_-
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
1
چرا نباید پرنده رو کنار تلوزیون گزاشت ؟
زینعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
2
2
سلام من عروس هلندی دارم تقریبا دستیه گاهی درمواردی خاص حمله میکنه وگاز میگیره آیا شده عروس هلندی به چشم انسان آسیب بزنه ؟؟
ممنون میشم به ایمیلم جواب بدین
سارینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
1
0
سلام من یک مینا خیلی شیطون و بانمک دارم چند ماه پیشمه از کسی گرفتم از وقتی که تازه پر در آورد مادر داشت جرم گیر استفاده میکرده می خواستم بدونم به ریش آسیب نمیره الان آوردمش توی اتاق د عطر زدم که خوش بد بشه عطر ریه اش رو خراب نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
1
0
سلام مرسی از مطالبتون من یه سوال داشتم
من یه شاه طوطی نر خریدم که رامه و حدودا یک سال و نیمه هست و جفت هم نداره بعضی وقتا صدایی مث بوق اما خیلی آرام از خودش در میاره و میاره بالا البته با میل خودش میاره بالا و بعد میخورش سالم سالم هم هست میشه بگید مشکلش چیه؟
فرهاد قدرجونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
1
0
درود . من پرنده هامو تو اتاق نگهمیدارم چند روزه خونه بو مرغداری گرفته شدید باید چکار کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
1
0
سلام من یه عروس هلندی دارم غروب اسپری ضد شپشک بهش زدم اولش خوب بود الان یه دوساعتی هست همش پراشو پف میکنه خودشو تکون میده سرش هم دائم تکون میده این وقت شب هم دام پزشک نیست تورو خدا بگین چیکار کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
1
0
سلام من یک سوال داشتم من داداشم ۴ ساله داره وآسم دارد من می خوام یک طوطی برزیلی بگیرم ایا برای داداشم خطر دارد
پریامیرزامحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
1
2
من‌یه سوال دارم
ایا بوی انسان برای جوجه مرغ بد است
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
2
0
سلام خسته نباشید ...
خواستم بدونم که اسپری شپش رو باید هر چند روز یک بار بزنم ....ممنون میشم جواب بدهید
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
1
0
اگر پنجه عروس هلندی به زیر چشم انسان برخورد کنه اتفاقی می افته یا خیر
مهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
1
0
سلام وقت بخیر . یه سوال دارم اگر لطف کنید جوابمو بدین .یه عروس هلندی دارم که دیشب با یه سوسک سبز بد بو به اشتبله که یه معز پسته هست بازی میکردو میخواسته بخورش . ولی ظاهرا بوی بدی داده و حیوون دور کرد . بعد از اون خارش چشم و بینی پرنده شروع شد . حالا از دیشب هیچی نمیتونه بخوره . چرت میزنه و آب دهانش بیرون میاد تا بخواد غذا بخوره . میشه لطفا راهنمایی کنید . خواهشا . دسترسی به دامپزشک در شهرمون نداریم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
0
سلام من یک پرنده ی هدهد دارم الان ۲ روزه مریض شده باید چی بهش بدم خوب بشه
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
من یه کاسکو دارم ۳ هفته هست خریدمش از دستم چیز میخوره ولی نمیاد رو دست بعد امروز خواست بره بیرون از قفس در افتاد روش سرش گیر کرد بعد نیم ساعت فهمیدم بعد در رو باز کردم مشکلی براش پیش نیومده
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
0
سلام دخترمن عروس هلندی دار زیا ددستش میگیره وماچش می‌کنه مشکلی برای دخترم پیش نمیاد تقریبا یکماه هست خریدیم براش ممنون از راهنمایی شما
امیرمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
0
1
سلام آیا میشود گنجشک را در قفس نگه داشت هرکی میدونه به من جواب بده
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
سلام کف قعس مرغ عشق های من کرم میفته کرم سفید توی یک هفته دوبار کرم افتاده جیکار کنم مشگل از مرغ عشق ها هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
1
سلام یه طُرقه دارم که توی خونه از اول آزاد بوده ، الان هفت ماهشه ، توی خونه با دمپایی راه میرفتم زیرشم سرامیکه ، یه هو اومد زیر پام یه پاش شکسته فک کنم از بالا جمع کرده ، از اون به بعدش آویزونه ، دسترسی به دامپزشک نداشتم نمیدونم چیکار کنم ، نصف پرای سمت همون پاشم ریخت ، الان با همون یه پا میپره و خسته میشه میشینه یه پرواز کوچیک میکنه ؛ ولی پاشو چیکار میتونم بکن که آویزون شده ، تعجب میکنم که چطوری همش جمع کرده داخلش ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
0
0
سلام من یک طوطی ملنگو خریدم تازه خیلی وحشت میکنه موقع غذا دادن لطفا در مورد طوطی ملنگو بیشتر راهنما کنید؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
0
سلام من میخوام یه فضای باز رو برای فنچ های گلدین درنظر بگیریم، سوالم اینه که اگر دیوار های اون اتاق رو رنگ بزنم آیا برای پرنده ها ضرر داره؟
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
0
سلام .
من یک عروس هلندی دارم ۳یا ۴ ماهش هست امروز نمیدونم چی شد ندیدمش لهش کردم امکان داره بمیره تروخدا زود جواب بدین اصلا هم حال نداره
رضا
|
United States of America
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
0
سلام
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
0
سلام من یه دونه کفتر تو بیرون پیدا کردم که سگ ها بالشو زخمی کرد بودن آوردم خونه اما شوهر بالشو اتل بندی نکرد همین جوری زخمش خوب شده از یه ماهم گذشته ولی پرواز نمی کنه میکن دیگه پرواز نمیکنه نمی تونم تو خونه نگهش دارم چیکار کنم
Mamar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
0
سلام ایا امکان دارد انسان از عروس هلندی شپش بگیرد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
خیر
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
0
0
سلام
میخاستم بدانم آیا مرغ مینا با عروس هلندی به طور جداگانه در قفس در یک خانه میشه نگه داشت آیا مشکلی برایشان پیش نمیاد ویا در حرف زدنشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
سلام من یک عروس هلندی ۷ ماهه دارم خیلی سرحال بود قطره اهن بهش دادم بی حال شد بد نفس میزنه باید چکار کنم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
0
0
من یه قناری دارم تو تراس نگهداری میکنم کلاغ جاری مزاحمش میشه چه باید کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
0
سلام من یه هدهد زخمی پیدا کردم هر کاری میکنم غذا نمیخوره نمیتونه پرواز کنه چیکار کنم به کجا میشه تحویل دادش یک روزه چیزی نخورده چیکار کنم چیزی بخوره با کجا تحویلش بدم
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
0
0
سلام
ببخشین رفته بودم ماهیگیری تو آب یه لونه پرنده پیدا کردم دوتا جوجه توش بودن اوردم بهشون رسیدم بهم عادت کردن پرواز میکنن میان میشینن رو شونم
ولی نمیدونم چه پرنده ایی هستن ولی هر کی لونشو میبینه میگه لونه بلبل هستش
میتونم عکسشو بفرستم کمکم کنین
ناشناس
|
France
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
1
0
جای پرنده در قفس نیست حتی اگه بهش کامل رسیدگی بشه ... پرنده بال و پر داره و باید پرواز کنه ... این ظلم بزرگیه در حق پرنده های مظلوم و بی دفاع و مطمعن باشید روزی خدا و روزگار شما رو به خاطر این ظلم مجازات خواهند کرد
امیر قاسم نژاد
|
United States of America
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
0
0
سلام من مریض پیوند کلیه هستم وکبوتر داشتم والان هم دارم نمیتونم ولشون کنم یا بفروشم ولی فقط میرم بالای بام با سه ماسک روی هم برادرم دان وغذا .نظافت اونارو انجام میده ومن فقط نگاهشون میکنم میخواستم بپرسم خطر ناک هست برم یا نه با لای پشت بام
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
0
0
سلام وقتتون بخیر
ببخشید من یه جفت عروس هلندی دارم که چند ماه پیش من تخم نگذاشته بودن
سری قبل هم که تخم گذاشتن دو تا تخم گذاشتن و درست هم روی تخم ها نخوابیدن به خاطر همین جوجه هاش در نیومدن
جفت دادم به یه نفر دیگه پیش اون ۵ عدد تخم گذاشتن و بنده خدا گفت جفت رو تخم ها هم میخوابه
بازم یه جفت جدید خریدم اون ها هم تخم گذاشت ولی الان درست روی تخم ها نمیخوابن و تخم هاشون خراب شدن
میخواستم بپرسم اشکال کار من کجاست؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
0
0
سلام من یک جوجه کاسکو دو روزه خریدم هنوز روی پای خودش نمیتونه واسته غذامیخوره می‌خوابه میخواستم ببینم طبیعی یا نه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
0
0
درضمن جوجه ۴۲روزه هست
نظر شما
ادامه