کد خبر: ۱۵۴۶

حکیم مهر -  سرپرست شهرداری شوشتر گفت: کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرستان شوشتر بار دیگر فعال می‌شود.

حبیب‌الله رشتی‌پور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد که در سال‌جاری به دلیل مشکلات حقوقی تعطیل شده بود بار دیگر با روشی جدید فعال می‌شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که باعث تعطیلی و توقف کار این کمیته شده بود، گفت: کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد شوشتر به دلیل ابلاغ بخشنامه‌ای برای نحوه اتلاف سگ‌های ولگرد چند ماه تعطیل بود که پس از رایزنی‌ها و تلاش‌های انجام شده برای یافتن راهکار قانونی برای فعال کردن این ستاد، بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت.
رشتی‌پور درباره نحوه اتلاف سگ‌های ولگرد در روش جدید گفت: در روش جدید، فشنگ شکاری و اسلحه از طرف شهرداری تهیه شده است و تنها تیرانداز از طرف نیروی انتظامی تامین می‌شود، در صورتی که در روش پیشین، سگ‌های ولگرد با استفاده از اسلحه‌های جنگی کشته می‌شدند که خطراتی در محل تیراندازی به دنبال داشت.
وی خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته فشنگ مورد نیاز برای فعالیت این کمیته با اعتبار 3 میلیون ریال از محل اعتبارات جاری شهرداری تامین و تهیه شده است.
سرپرست شهرداری شوشتر با اشاره به میزان اتلاف سگ‌های ولگردی که در شش ماه گذشته، گفت: در شش ماه گذشته 169 قلاده سگ ولگرد در شوشتر معدوم شد که علت پایین بودن آمار با وجود تعداد قابل توجه سگ‌های ولگرد، تعطیل بودن کمیته اتلاف است.
وی ابراز امیدواری کرد که در روزهای باقیمانده از سال بتوان با فعالیت بیشتر این کمیته شرایط را از نظر وجود این حیوانات خطرناک در سطح شهر شوشتر به وضعیت ایده‌آل نزدیک کرد.

 

 

نظر شما
ادامه