کد خبر: ۱۵۳۲۹

بر اساس یک نظرسنجی از سوی پایگاه اینترنتی Beautiful Now، خوش‌آهنگ‌ترین آوای طبیعی در جهان انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، در این نظرسنجی کاربران به آواز یک قورباغه که در اعماق تاریک مرداب‌های جنگل‌های گرمسیری «پارک ملی کوباهِ» مالزی واقع در جزیره «بورنئو» زندگی می‌کند، رای دادند.

در این رقابت سالانه از 12 کاندیدای فینالیست 10 کاندیدا جزو صداهای طبیعی جهان بودند. این آواها از صدای آواز پرندگان گرفته تا صدای رقص هارمونی آب با صخره و شن را دربرمی‌گرفتند.

دو فینالیست دیگر نیز از جنگل‌های استرالیا قدم به این رقابت گذاشته بودند که یکی مربوط به آواز مرغ بهشتی و دیگری هم مربوط به هم‌سرایی پرندگان currawong‌ از دسته گنجشک‌سانان بود.

یکی‌دیگر از فینالیست‌ها شامل صدای تقابل خنده‌های یک مادر و فرزند بود اما غیرعادی ترین کاندیدا به صدای خودروها و وسایل نقلیه عمومی از روی پلی در شهر بریتیش کلمبیا در ایالت ویکتوریای کانادا تعلق داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی Beautiful Now، در این رقابت از میان تمام کاندیداها تنها یک برنده انتخاب می‌شود و این بار هم قرعه به نام یک قورباغه مردابی ساکن جنگل‌های جنوب شرقی آسیا افتاده است.

«جولین تریژر»، داور این رقابت درباره انتخاب این قورباغه گفت: آواز این قورباغه چیزی شبیه «سمفونی زندگی» است که خود را ابراز می‌کند. به همین دلیل است که مردم هم صدای آن را دوست دارند. به نظر من، مهمترین دلیل برنده شدن این قورباغه این است که این جانور در آواز خود به خوبی حس زندگی را ابراز می‌کند.

 

 

 

 

 


 

نظر شما
ادامه