کد خبر: ۱۵۱۵۶

 

 
 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی از واردات سالانه حدود 200 هزار تن گوشت به کشور خبر داد.

 

خبرگزاری فارس: واردات سالانه 200 هزار تن گوشت به کشور
 

حجت‌الاسلام محمدباقر لیاقتی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با فارس در رشت درباره نظارت بر واردات گوشت اظهار کرد: سالانه حدود 200 هزار تن گوشت وارد کشور می‌شود.

وی واردات گوشت را از کشورهایی مانند برزیل، استرالیا و ... عنوان کرد و افزود: برای حلال بودن گوشت‌های وارداتی ناظرانی از ایران وارد کشورهای مذکور می‌شوند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی ادامه داد: ناظران با گذراندن دوره‌های لازم سیر نظارت را انجام می‌دهند و در مدت 100 روز یا سه ماه بر گوشت‌های وارداتی در کشورهای هدف نظارت می‌کنند و مهر می‌زنند و سپس گوشت وارد ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه به مردم ایران اطمینان می‌دهیم آنچه که از کشتارگاه‌ها خارج می‌شود کاملاً حلال است، تصریح کرد: مردم دغدغه‌ای در این راستا نداشته باشند.

لیاقتی خاطرنشان کرد: تمام مسایل شرعی در فرآیند تولید گوشت اعمال می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

وی درباره برند کد حلال اظهار کرد: اکنون در حال کار کردن روی برند کد حلال هستیم و بسیاری از کشورهای اسلامی درخواست دارند که برند زیر نظارت ما انجام شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه روی بسته‌بندی‌ها مهر برند می‌زنیم، یادآور شد: این برندها زیر نظر ناشران شرعی انجام می‌شود.

وی صادرات گوشت ایران را به عراق عنوان کرد و متذکر شد: در ایام حج، عربستان به عراق گوشت صادر می‌کند که دارای شبهه است و ناظران شرعی در این راستا امر نظارت را انجام می‌دهند.

نظر شما
ادامه