کد خبر: ۱۵۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

در جلسه مشترکی که قرار است سازمان دامپزشکی با معاونت غذا و دارو برگزار کند، عاقبت عرضه شیر فله‌ای در کشور مشخص خواهد شد.


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب از برگزاری نشست مشترک این سازمان با معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت برای عرضه شیر فله‌ای خبر داد و گفت: قرار است نشستی برای تعیین تکلیف عرضه شیر فله‌ای در کشور به‌زودی برگزار شود.

دکتر محسن مشکات افزود: دامداری‌هایی که دارای شرایط خاصی باشند، تحت نظارت سازمان دامپزشکی می‌توانند برای عرضه شیر فله‌ای درخواست خود را اعلام کنند که تا این لحظه هنوز واحدی اعلام آمادگی نکرده است، زیرا شرایط آن بسیار مشکل است، اما وزارت بهداشت نیز در این باره هنوز نظر مثبت نداده است.وی اظهار امیدواری کرد که در جلسه‌ای که به‌زودی برگزار می‌شود، این مسئله تعیین تکلیف شود.مشکات درباره خاطرنشان کرد: عرضه شیر فله‌ای که چندی پیش عنوان شد، با مخالفت‌هایی مبنی بر اشاعه انواع بیماری‌های مشترک روبه‌رو بود که بدین ترتیب هنوز عرضه‌ای برای آن انجام نشده است.

وی ادامه داد: مراکزی که در حال حاضر اقدام به عرضه شیر فله‌ای یا سنتی می‌کنند، هیچ‌یک دارای مجوز نبوده و مردم باید در خرید خود دقت کنند.حضور 300 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه یکم تا سوم دامپزشکی در کیش

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و صنایع وابسته تصریح کرد: این نمایشگاه از یکم تا سوم اسفندماه با حضور 300 شرکت داخلی و خارجی و سازمان‌های بین‌المللی مانند مؤسسه علوم ماکیان دنیا و مرکز توسعه و تجارت کشورهای اسلامی در کیش برپا می‌شود.

مشکات یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نمایشگاه بین‌المللی با توجه به آنکه حامی تولید، امنیت و سلامت غذایی است، حمایت‌های معنوی خود را ابراز می‌کند.وی تأکید کرد: اطلاع از نحوه خدمات دامپزشکی، زیرساخت‌ها و سایر موارد که توسط سایر کشورها عنوان می‌شود، نقطه عطفی است که بتوانیم از تجارب آنها استفاده کرده و علاوه بر آن به معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تولیدی کشورمان بپردازیم.

مشکات اظهار داشت: صادرات بیشتر محصولات پروتئینی منجر به بهبود کیفیت نیز می‌شود که در این راستا تلاش می‌شود تا بتوانیم با اطلاع‌رسانی بیشتر و شناساندن قابلیت‌های جمهوری اسلامی به سایر کشورها این راه را هموارتر کنیم.معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره پایش محصولات پروتئینی نیز گفت: همچون سال‌های گذشته پایش محصولات مختلف پروتئینی از قبیل شیر، گوشت، تخم‌مرغ، عسل و... در حال انجام است.

وی همچنین افزود: تمامی محصولات پروتئینی در حال حاضر تحت پایش هستند، بنابراین نمی‌توان درباره آلودگی آنها نگران بود.مشکات در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت دام، طیور و آبزیان در حال حاضر در کشور مناسب است و هیچ بیماری اپیدمیک خاصی را در گله‌های مختلف شاهد نیستیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروندي
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
0
0
از کجا معلوم همون شيرهاي پاستوريزه عامل انتشار بيماري نباشند .چون از قرار معلوم کنترل خاصي در توليد شير پاستوريزه حاکم نيست
نظر شما
ادامه