کد خبر: ۱۵۰۱۴

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این که امنیت غذایی با امنیت ملی در ارتباط است گفت: از این جهت باید موانع بخش کشاورزی که عمدتا منابع مالی و نقدینگی است را برطرف کنیم.


محمدسادات ابراهیمی خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی به عنوان یکی از ارکان مهم تولید کشور می‌تواند نقش موثری در افزایش رشد اقتصادی کشور داشته باشد. یعنی اگر واقعا به دنبال ارتقاء شاخصهای اقتصادی باشیم باید روی این بخش سرمایه‌گذاری ویژه کنیم.

اوادامه داد: پس از مدیریت، تامین منابع مالی در ابعاد مختلف نیازمند همکاری دولت و مجلس است. بودجه نیز یکی از مسایل مهمی است که می‌توان از آن استفاده کرد. البته با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای می‌توان از محل صندوق توسعه ملی زمینه‌ای فراهم کرد تا بتوانیم شرایط بهتری را از این طریق تامین کنیم.

نماینده مردم شوشتر خاطر نشان کرد: البته صندوق توسعه ملی اعتبارات خود را به صورت ارزی اختصاص می‌دهد، اما کشاورزان به تسهیلات به صورت ریالی احتیاج دارند که مانعی در این زمینه است. پس باید زمینه‌ای فراهم شود که صندوق توسعه‌ی ملی تسهیلات ریالی هم در اختیار کشاورزان قرار دهد.سادات ابراهیمی افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس مصوباتی در این زمینه داشته که امیدواریم در کمیسیون تلفیق دیده شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به راههای تامین اعتبارات بخش کشاورزی گفت: اوراق مشارکت یکی از راه‌های تامین مالی است. سهام شرکت‌های دولتی نیز می‌تواند مشکلاتی که هم اکنون پیش روی کشاورزان است را تا حدودی برطرف کند.او ادامه داد: از آنجایی که امنیت غذایی با امنیت ملی ر ارتباط است باید موانع بخش کشاورزی را که عمدتا موانع مالی و نقدینگی است را برطرف کنیم.

نماینده‌ی مردم شوشتر تاکید کرد: گاهی شاهد واردات نهاده‌ها و محصولات دامی هستیم این در حالی است که شرایط تامین این نهاده‌ها در کشور وجود دارد و امکانات و نیروهای متخصص نیز وجود دارد که از این طریق می‌توان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما
ادامه