کد خبر: ۱۴۶۶۳
حکیم مهر - رییس نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 30 درصد دانش‌آموختگان جدید رشته دامپزشکی در استان فاقد شغل و درآمد مناسب هستند که این وضعیت نگران کننده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سیدرضا ثقلینی اظهار کرد: ساماندهی فارغ التحصیلان دامپزشکی به کمک و حمایت دستگاه‌های اجرایی به خصوص سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل وابسته آن در استان‌ها نیاز دارد و نظام دامپزشکی به تنهایی نمی‌تواند برای سیل عظیم فارغ التحصیلان شغل ایجاد کند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه‌های اشتغال برای دانش آموختگان رشته دامپزشکی گفت: ساماندهی این افراد به کمک و حمایت دستگاه‌های متولی اجرایی مربوطه نیاز دارد و در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی و واگذاری امور تصدی‌گری به نظام دامپزشکی که متولی بخش خصوصی دامپزشکی است می‌توان در بحث اشتغال اقدامات موثری انجام داد.

ثقلینی به اعلام صریح رییس کمیسیون مجلس در خصوص وجود انواع مواد شیمیایی در محصولات و فراورده های خام دامی بخصوص شیر اشاره و اظهار کرد: : آیا زمان آن فرا نرسیده است که از توان دامپزشکان که سال‌ها با سختی‌های فراوان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحصیل کرده‌اند استفاده شود؟

رییس نظام دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: بخش دامپزشکی نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی پایدار ایفا می‌کند و برای رسیدن به آن باید کلیه مراحل تولید، بسته بندی و توزیع مواد غذایی خام دامی تحت نظارت دامپزشکان قرار گیرد در این راستا نظام دامپزشکی استان می تواند از پتانسیل عظیم فارغ التحصیلان به نحو احسن استفاده کند و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، از توان بالفعل این قشر در نظارت بر کیفیت مواد غذائی و ایجاد امنیت غذائی بهره گیرد تا ضمن پاسخگویی به دغدغه‌های مسئولان و مردم در آینده شاهد افزایش کیفیت و ماندگاری مواد غذائی با منشا دامی و استاندارد شدن این محصولات باشیم.

 

نظر شما
ادامه