کد خبر: ۱۴۶۱۰

حکیم مهر - مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 92، گفت: نتایج چند برابر ظرفیت کدرشته محل‌های این مرحله 15 آبان ماه برای انجام مراحل مصاحبه دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا دکتر توکلی اشاره به مهلت ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 92 تا چهارم آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت برخی از کد رشته محل‌های تحصیلی آزمون مذکور تکمیل نشده و همچنین بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی پس از اعلام نتایج نهایی آزمون برای‌ پذیرش‌ دانشجو اعلام‌ ظرفیت‌ کرده‌اند، مرحله تکمیل ظرفیت اعلام شده است.

وی با اشاره به پذیرش 1686 داوطلب در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 92، خاطرنشان کرد: مطمئنا نتایج نهایی این مرحله قبل از آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی اعلام می‌شود.

وی افزود: در صورت هر گونه تغییر در وضعیت رشته‌های مندرج در این اطلاعیه مراتب طی اطلاعیه‌ای در روز شنبه چهارم آبان ماه به منظور اطلاع و ویرایش کد رشته‌های انتخابی به اطلاع خواهد رسید.

توکلی با اشاره به پرداخت 35 هزار ریال هزینه ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت، تصریح کرد: آن دسته از داوطلبانی که در آزمون دکتری 92 شرکت کرده‌اند و در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشده‌اند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و همچنین اطلاعیه‌های ثبت‌نام و اعلام نتایج می‌توانند در زمان مذکور به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

توکلی با اشاره به امکان انتخاب حداکثر 5 کد رشته محل مطابق رشته امتحانی داوطلب، اظهار کرد: جدول لیست کد رشته محل‌ها در زمان فعال شدن انتخاب رشته در سایت اینترنتی سازمان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه گزینش‌ نهایی‌ در هریک‌ از کد رشته‌های تحصیلی‌ اعلام شده، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون مذکور و اطلاعیه‌های قبلی این آزمون‌ انجام‌ می شود، تصریح کرد: آن‌دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کد رشته‌ محل‌های‌ تحصیلی ‌(اعم از دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، مجازی، پردیس خودگردان، پیام‌نور) اعلام‌ شده است‌ حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، گفت: آن دسته از داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بوده و با توجه به کارنامه نتایج اولیه دارای نمره کل مثبت (بزرگتر یا مساوی یک) می‌باشند (به جز داوطلبان فوق) مجاز به انتخاب رشته خواهند بود.

توکلی در پایان، گفت: نیمسال پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه متناسب با امکانات و نظر دانشگاه یا موسسه محل قبولی، در اولین ترم تحصیلی ممکن خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه