کد خبر: ۱۴۵۲۱

حکیم مهر - همزمان با فرارسیدن عید قربان و درجهت انجام بهینه سنت حسنه قربانی، عرضه  بهداشتی دام عید قربان در خراسان رضوی در میادین تحت نظارت دامپزشکی صورت  می گیرد و اکیپ های نظارتی شهرداری سایر نهادهای ذیربط با عرضه غیرمجاز   برخورد می کنند.
دکتر جعفر عطارباشی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی  خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: با مساعدت دستگاه قضایی، تعزیرات  حکومتی استان و شهرداری ها با مراکز غیرمجاز عرضه دام در مشهد و دیگر  نقاط استان پلمب و دام اینگونه مراکز به کشتارگاه اعزام خواهد شد.

وی در  ادامه گفت: در تمامی میادین دام تعیین شده در مشهد و دیگر شهرستان های  استان که با نصب پرده مشخص خواهند شد، کارشناسان دامپزشکی بر سلامت دام  های موجود در آن ها نظارت می کنند.
وی خاطرنشان ساخت: با همکاری شهرداری، در شهرستان مشهد 5  مکان عرضه  بهداشتی دام زنده مشخص شده  است که شهروندان مشهدی می توانند در روز عید  قربان دام مورد نیاز خود را از این مراکز تهیه و نسبت به کشتار آن در  کشتارگاه های مجاز و تحت نظر دامپزشکی اقدام کنند.
عطارباشی، از بازار دام مهد توس واقع در جاده بهشت رضا-مقابل پمپ بنزین،  بازار دام غرب مشهد واقع در جاده قدیم قوچان- نرسیده به روستای عسکریه،  بازار دام سنگین مهر واقع در جاده کنه بیست، بازار دام موسسه صنعتی گوشت  مشهد واقع در تپه سلام و بازار دام موقت فیاض بخش واقع در میدان قائم  مقابل آسایشگاه فیاض بخش به عنوان میادین دام تحت نظارت دامپزشکی در مشهد  یاد کرد و گفت: در دیگر شهرستان های استان نیز میادینی در این خصوص توسط  شهرداری و دامپزشکی در نظر گرفته شده که از طریق ادارات مذکور اطلاع  رسانی لازم طی روزهای آتی صورت خواهد گرفت.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان از شهروندان خواست تا  از خرید دام از دیگر مناطق در مشهد و شهرستان های استان خودداری کنند و  ذبح دام را حتما در کشتارگاه های مجاز انجام داده و در مواجهه با دام  زنده، حتما از تجهیزات بهداشت فردی استفاده نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه