کد خبر: ۱۴۴۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان تهران با حضور در برنامه زنده به خانه برمی گردیم درباره بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش حکیم مهر، دکتر محمدرضا حزبئی عصر چهاردهم مهرماه در برنامه عصرگاهی زنده شبکه پنج سیما (شبکه تهران)، تعداد زیاد فارغ التحصیلان دامپزشکی را نشانه اقبال به این رشته مشابه دیگر کشورهای جهان دانست.

وی درباره بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت : این بیماری به عنوان بیماری قابل انتقال بین حیوان و انسان می‎تواند مانند خبرهای قبلی که شنیده‎اید منجر به مرگ شود که باید برای پیشگیری گوشت از منابع معتبر تهیه شود.

حزبئی ادامه داد : اگر حتی لاشه دام آلوده در پیش سردخانه کشتارگاه قرار بگیرد به فرض وجود عامل بیماری، لاشه پس از 12 ساعت عاری از آلودگی خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی تهران با اشاره به عدم وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت : در کشور ما پایش‎ها نشان می دهد این بیماری وجود ندارد و باید به مردم اطمینان داد گوشت‎هایی که مهر یا برچسب دامپزشکی دارند سالم هستند.

حزبئی به مردم توصیه کرد در صورتی که مشکلی در خرید گوشت یا مرغ ایجاد شد به یکی از واحدهای دامپزشکی تلفن کنند تا محصول دارای مشکل مرجوع شود.

مجری برنامه پس از این اظهارات با لبخند به مدیرکل دامپزشکی تهران گفت : امیدوارم این روند مرجوع نمودن به همین شیکی که اشاره کردید اتفاق بیفتد.

دکتر حزبئی در پایان به مجری اطمینان داد پیرو تماس تلفنی شهروندان این روند اتفاق خواهد افتاد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
لازم به ذکره همزمان با این برنامه شبکه 4 برنامه خاطرات پزشکان کمی قبلتر از آن شبکه یک و دو مصاحبه را با چند پزشک در مورد سلامت روان پخش نمود و شبکه پنج (تهران) هم لطف نمود بین برنامه آشپزی خود با دوست عزیزمون مصاحبه کرد و چه قدر دکتر در مورد اهمیت شغل دامپزشکی حرف زد. همه ما متعجب شدیم که بیماری ها از خود ما دامپزشکان در روز دامپزشک مهمترند!
با تشکر از بیان حقایق
|
-
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
0
0
جهت تنویر افکار همکاران: ایشان «تعداد زیاد فارغ التحصیلان دامپزشکی را نشانه اقبال به این رشته مشابه دیگر کشورهای جهان دانست».
نظر شما
ادامه