کد خبر: ۱۴۳۵۶
حکیم مهر - بر اساس توافق‌های صورت‌گرفته در جلسه ستاد تنظیم بازار، نرخ جدید شیر خام بر اساس قیمت جدید علوفه‌های دامی چهارشنبه این هفته اعلام می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس انجمن صنفی دامداران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه دیگر ارزی با قیمت 1226 تومانی وجود ندارد و واردات کلیه کالاها بر اساس نرخ جدید صورت می‌گیرد، شرکت پشتیبانی امور دام، عصر روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار، نرخ جدید هر کیلوگرم سویا را یک‌هزار و 800 و ذرت را 950 تومان اعلام کرد.

احمد مقدسی افزود: نرخ این محصولات بر اساس تحویل درب بندر است، در حالی که در گذشته علوفه‌های دامی در مراکز استان‌ها تحویل داده می‌شد و حدود 80 تومان کرایه حمل نیز به قیمت آن اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال جاری دامداران شیر دام‌های خود را بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به نرخ یک‌هزار و 110 تومان تولید و عرضه کرده‌اند، این در حالی است که هنوز علوفه نرخ مصوب را دریافت نکرده‌اند.

رئیس انجمن صنفی دامداران ادامه داد: دامداران بخش بزرگی از سهمیه سه ماه نخست و کل سهمیه علوفه سه ماه دوم سال جاری را از شرکت پشتیبانی امور دام طلبکار هستند و این شرکت تاکنون اقدامی برای پرداخت مطالبات دامداران انجام نداده است.

مقدسی تصریح کرد: در جلسه دیروز ستاد پیرو اعتراض دامداران، حسن یونس سینکی، معاون توسعه بازرگانی داخلی پذیرفت که طلب شش‌ماهه دامداران پرداخت شود، اما از این به بعد نرخ علوفه بر اساس ابلاغیه جدید تحویل می شود.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری شد که ظرف مدت 48 ساعت، نرخ جدید شیر خام بر اساس قیمت نهاده‌ها تعیین و برای بررسی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شود.

مقدسی در پایان تأکید کرد: در صورتی که تنها نرخ دو قلم نهاده ذکرشده افزایش پیدا کند و افزایش قیمت در سایر هزینه‌ها وجود نداشته باشد، نرخ تمام شیر خام 1457 تومان برآورد شده که البته منتظر تأیید نهایی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده است.

 

برچسب ها: ایانا، دامپزشکی،
نظر شما
ادامه