کد خبر: ۱۴۳۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان فرآورده‌های لبنی از لغو ممنوعیت صادرات شیرخشک صنعتی خبر داد و گفت: آزادسازی صادرات شیرخشک صنعتی منجر به افزایش قیمت شیرخام خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، رضا باکری با اشاره به اینکه از مهر ماه سال گذشته تاکنون صنایع لبنی هیچ خریدی در زمینه شیرخشک صنعتی وارداتی نداشته اند، افزود: شیرخشک هایی که امسال وارد کشور شده، مربوط به خریدهای قبل از مهر پارسال می شود و طی یک سال گذشته عملا خرید شیرخشک صنعتی از سوی صنایع لبنی متوقف شده است.

او با اشاره به اینکه میانگین واردات شیرخشک صنعتی به کشور طی پنج ساله 1385 تا 1389 حدود 7800 تن بوده است، گفت: آزادسازی صادرات شیرخشک صنعتی روی قیمت شیرخام تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، آمار گمرک ایران حاکی از آن است که در پنج ماه نخست امسال بیش از 4500 تن شیرخشک صنعتی به ارزش تقریبی 16.5 میلیون دلار وارد کشور شده است. شیرخشک عمدتا از کشورهای چین، هند، هلند و فرانسه وارد ایران شده است. اواخر شهریور امسال نیز گمرک ایران اعلام کرد که از ابتدای سال جاری 5000 تن شیرخشک از طریق گمرک شهیدرجایی بندرعباس ترخیص شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
آره حق ماست که شیر خشک چینی را وارد کنیم و شیر خشک ایرانی را به دیگران صادر کنیم. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!
نظر شما
ادامه