کد خبر: ۱۴۳۰۲
حکیم مهر - در سال گذشته 64 هزار تن انواع آبزیان دریایی و پرورشی به ارزش دوهزار و 63 میلیون دلار به کشورهای همسایه آسیای جنوب شرقی و اروپا صادر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در نشستی به مناسبت هفته دریانوردی در سازمان شیلات ایران برگزار شده بود در پاسخ به سؤال خبرنگار ایانا گفت: در سال گذشته 262 میلیون دلار انواع محصولات شیلاتی به کشورهای همسایه، آسیای میانه و اروپایی صادر شده است.

علی‌اصغر مجاهدی افزود: در سال 91 بازار مناسبی برای صادرات ماهیان گرم‌آبی به کشور عراق به‌دست آمد و به‌طور کلی 64 هزار تن انواع آبزیان دریایی و پرورشی در سال گذشته صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: ماهیان کف‌زی که در مصرف آنها در داخل کشور دچار مشکل هستیم و ماهیان غیرمعمولی به حساب می‌آیند، عمدتاً در صورت وجود ظرفیت بازاریابی به کشورهای اروپایی صادر، در غیر این صورت به کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند چین و تایوان صادر می‌شود.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: سهم صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای اروپایی در سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و عمدتاً به کشورهای همسایه و آسیای جنوب شرقی صادر شده است.

مجاهدی تصریح کرد: در 10 سال گذشته عمده بازار هدف صادرات میگو اسپانیا بود، ولی اکنون بازارهای دیگری جایگزین شده که با داشتن رقابت قیمتی، محدودیت‌های اروپا برای صادرات را ندارد.

وی در پایان یادآور شد: اتحادیه اروپا جدیداً مقرراتی برای صادرات محصولات شیلاتی به این کشورها گذاشته است، به‌طوری که علاوه بر کنترل بهداشتی، منشاء صیادی و مجاز و غیرمجاز بودن صیادی و سیستم مدیریت ماهیگیری را برای صدور مجوز صادرات بررسی می‌کند.

 

نظر شما
ادامه