کد خبر: ۱۴۳۰۰
حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: برخورد عالمانه با بیماری‌ها از جمله سیاست‌های راهبردی سازمان دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، بهزاد زندیه در آیین افتتاحیه کنگره سراسری یک روزه کنترل ورم پستان در گاوهای شیری ایران افزود: داشتن نیروی انسانی متخصص و ماهر را از جمله ملزومات توسعه کشورهاست.

وی گفت: در این خصوص دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نقش تعیین کننده‌ای دارند. در ادامه با بیان اینکه برخورد عالمانه با بیماری‌ها از جمله سیاست‌های راهبردی این سازمان در سال‌های اخیر بوده است، یاد آور شد: این امر موجب کنترل همه گیری انواع بیماری‌ها، کاهش هزینه، درمان و افزایش محصول و کیفیت بهتر آن شده است.

وی تشریح کرد: رشته دامپزشکی در بین سایر رشته‌ها مظلوم واقع شده است و جامعه دامپزشکی برای شناساندن نقش و جایگاه این رشته در جامعه باید بیش از این تلاش کنند، چرا که این رشته در سلامت انسان‌ها نقش حیاتی دارد.

رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان‌شرقی نیز در این آیین کنترل ورم پستان را در افزایش تولید شیر، کیفیت محصول و وضعیت اقتصادی مهم دانست و گفت: با کنترل انواع بیماری‌ها می‌توان گام‌های موثری را در افزایش کیفیت شیر تولیدی از طریق افزایش بهداشت و سلامت پستان برداشت.

رضا ثقلینی تعداد اعضای عضو نظام دامپزشکی آذربایجان‌شرقی را 2000 نفر اعلام کرد و افزود: نظام دامپزشکی آذربایجان‌شرقی یکی از واحدهای فعال در کشور است، به طوری که در سال گذشته 80 دوره بازآموزی را برای اعضای خود برگزار نموده است.

حسین حملی، دبیر اجرایی این کنگره نیز در این مراسم با بیان اینکه این بیماری همه ساله خسارت‌های سنگینی را بر گاوهای کشور متحمل می‌کند، گفت: علاوه بر خسارت‌های اقتصادی، مشکلات بهداشتی نیز از طریق مصرف شیرهای غیر بهداشتی متوجه مردم می گردد.

به گفته وی این همایش فرصت خوبی را برای صاحب نظران و متخصصین دانشگاه‌های سراسر کشور جهت ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه مدیریت و کنترل ورم پستان در گاوهای شیری و همچنین تولید شیرسالم فراهم آورده است تا با دست آوردهای علمی و به روز این علم و بیماری آشنا شوند.

بر اساس این گزارش، تشکیل دو کارگاه آموزشی، بر پایی نمایشگاه دارویی توسط شرکت داروسازی ابوریحان و غرفه شرکت پگاه از دیگر برنامه‌های جنبی این کنگره می‌باشد.

یاد آور می‌شود: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز این کنگره را با حمایت شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان، شرکت داروسازی ابوریحان و سازمان نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی برگزار می کند.

 

نظر شما
ادامه