کد خبر: ۱۴۱۸۲
حکیم مهر -  مدیرعامل بانک ملت با اشاره به مصوبه دولت برای تامین ارز مورد نیاز شرکت‌های واردکننده دارو گفت: به شرکت‌های واردکننده دارو سه ماه مهلت داده خواهد شد تا معادل ریالی مربوط به ارز دارویی را با بانک‌ها تسویه کنند و بخش مهمی از مشکل کمبود نقدینگی برای خرید ارز از سوی این شرکت‌ها رفع خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس  دیواندری با اشاره به مصوبه دولت برای تامین ارز دارو، اظهارداشت: براساس این مصوبه با مشارکت بانک مرکزی و بانک ملت به عنوان یکی از بانک های عامل، ارز مورد نیاز شرکت های واردکننده دارو تامین خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که این مصوبه تنها با عاملیت بانک ملت اجرا می‌شود، گفت: این همکاری منحصر به بانک ملت نیست، همه بانک‌ها در آن مشارکت خواهند داشت. بر اساس این مصوبه، شرکت‌های واردکننده دارو می‌توانند از طریق تعامل با بانک‌های عامل و دریافت ارز لازم، نسبت به تامین داروی مورد نیاز کشور اقدام کنند.

مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: طبق این مصوبه ارز مورد نیاز شرکت‌های واردکننده دارو در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و این ارز بر اساس نیاز شرکت‌های مذکور مطابق روال جاری که پیشتر هم از طریق ثبت سفارش و ثبت در پرتال بانک مرکزی انجام می‌شد، به آنها اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: با پیگیری وزیر محترم بهداشت، به شرکت‌های واردکننده دارو سه ماه مهلت داده خواهد شد تا معادل ریالی مربوط به ارز دارویی را با بانک‌ها تسویه کنند. بدین ترتیب بخش مهمی از مشکل کمبود نقدینگی برای خرید ارز از سوی این شرکت‌ها رفع خواهد شد.

دیواندری با بیان اینکه دولت قول داده است که در مدت این سه ماه، نوسانات نرخ ارز را تا سطح 10 درصد برای شرکت‌های واردکننده دارو تثبیت کند، گفت: همچنین بر اساس این مصوبه، دولت موافقت کرد 35 درصد وثیقه نقدی شرکت‌های واردکننده دارو بابت ارائه جواز سبز گمرکی به سایر وثایق غیرنقد، قابلیت تبدیل داشته باشد.
نظر شما
ادامه