کد خبر: ۱۴۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - عرضه شیر خام به معنای عرضه آن به‌صورت فله نیست و این محصول با بسته‌بندی مورد تأیید دامپزشکی به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا - رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: دستورالعمل عرضه بهداشتی شیر خام تهیه شده است، ولی هنوز عرضه آن به‌صورت سراسری در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار ندارد.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: با دستورالعمل عرضه شیر خام ساماندهی می‌شود و از این پس به‌صورت بهداشتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی در پاسخ به این سؤال که برای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان در عرضه شیر خام چه مواردی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در این دستورالعمل تمام مراحل تولید شیر خام زیر نظر دامپزشکی قرار دارد. بر این اساس، شرایط بهداشتی دامدار در زمان تولید و جابه‌جایی تحت نظر گرفته قرار گرفته و به این صورت نیست که تنها در مرحله عرضه بر آن نظارت شود، زیرا شیر از زمان تولید می‌تواند در معرض هر نوع آلودگی قرار گیرد.

دستور با بیان اینکه عرضه شیر خام توسط همه دامداران صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: دامدارانی که شرایط بهداشتی لازم را داشته باشند و تحت نظر دامپزشکی باشند، اجازه عرضه شیر خام به آنها داده می‌شود.

 

هنوز پروانه‌ای برای شیر خام صادر نشده است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: عرضه شیر خام به معنای عرضه آن به‌صورت فله نیست و این محصول با بسته‌بندی مورد تأیید دامپزشکی به بازار عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: سازمان دامپزشکی در نحوه قیمت‌گذاری آن ورود نمی‌کند و دامدار آن را به نرخی عرضه خواهد کرد که مقرون به صرفه باشد.

دستور در پاسخ به این سؤال که از چه زمان توزیع شیر فله به صورت رسمی آغاز می‌شود، تأکید کرد: تا به امروز پروانه‌ای برای عرضه شیر خام صادر نشده است، ولی این اعلام صورت گرفته که هر دامداری که بتواند شرایط مورد نظر دامپزشکی را اعمال کند، دامپزشکی آمادگی صدور پروانه را دارد.

 

خبر مرتبط :

دکتر مشکوة : سازمان دامپزشکی با عرضه شیر فله مخالف است

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
ما نمی تونیم مشکل گوشت قاچاق را حل کنیم پس چرا یک مشکل جدید هم برای خودمان ایجاد می کنیم
امیدوارم وزیر محترم جهاد جلوی این آ......... چرا دکتر دستور بر خلاف رویه جهانی ، از خودش قانون و روش می سازد
نظر شما
ادامه