کد خبر: ۱۴۱۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا نسبت به فعالیت مأموران تقلبی تلقیح مصنوعی دام مبتلا به بیماری ویروس «تب سه روزه» در این شهرستان هشدار داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس - فتح‌الله عربانی مستقیم در جلسه شورای بهداشت این شهرستان با اشاره به کنترل بیماری ویروسی «تب سه روزه» در صومعه‌سرا، اظهار کرد: با کنترل به‌موقع تلفات دامی ناشی از بیماری ویروسی تب سه روزه در صومعه‌سرا گزارش نشده است.

*فعالیت مأموران تقلبی تلقیح مصنوعی دام بیمار در صومعه‌سرا

وی، تب بالای 41 درجه، آبریزش چشم، بینی و دهان، گرفتگی عضلات، زمین‌گیر شدن دام و خشک راه رفتن را از علائم بیماری تب سه روزه در دام‌ها عنوان کرد.

رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا با بیان اینکه در زمان اوج شیوه بیماری مذکور برخی افراد با عنوان مأموران تلقیح مصنوعی مشغول به شیوع خرافات در این شهرستان شدند، افزود: این مأموران مدعی بودند که دام‌های بیمار شده با تلقیح‌های مصنوعی آنها به سبک خاصی درمان می‌شوند.

به گفته وی، مأموران تقلبی تلقیح مصنوعی صومعه‌سرا با ارائه روش‌های درمانی بی‌پایه و اساس خود مبالغ زیادی پول از صاحبان دام این شهرستان اخاذی کرده‌اند.

عربانی مستقیم، با تأکید بر اینکه تشخیص و درمان غیر مجاز افراد متخلف مذکور به هیچ عنوان جنبه علمی ندارد، متذکر شد: در صورت مداخله نکردن به‌موقع کارشناسان دامپزشکی بسیاری از دام‌های مبتلا به ویروس تب سه روزه صومعه‌سرا با این تلقیح‌های مصنوعی بی‌اثر تلف می‌شدند.

وی یادآور شد: مأموران تلقیحی شیوه درمانی تلقیح مصنوعی دام بیمار مذکور مدعی بودند که دوره آموزش علمی و پزشکی هفت ساله دام را تنها در مدت 15 روز سپری کرده‌اند.

*اجرای 360 مورد بازرسی از مراکز درمانی و دارویی دام و طیور صومعه‌سرا

رئیس شبکه دامپزشکی صومعه‌سرا از 360 مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

وی، بازرسی‌ها را شامل داروخانه‌ها، مراکز درمانی، کارخانه‌های بسته‌بندی خوراک دام، طیور و آبزیان، پودر ماهی و کشتارگاه طیور صومعه‌سرا ذکر کرد.

عربانی مستقیم، مبارزه با بیماری‌های مشترک دام و انسان و نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری اداره دامپزشکی صومعه‌سرا دانست و خاطرنشان کرد: در راستای بازرسی و نظارت‌های ویژه با حضور کارشناسان اداره دامپزشکی صومعه‌سرا اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در صومعه‌سرا به پایان رسیده است، افزود: در راستای اجرای این طرح بالغ بر 9 هزار و 430 رأس گاو واکسینه تب برفکی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه در شش ماه نخست امسال یک‌هزار و 161 رأس گاو علیه بیماری شاربن گاوی واکسینه شده‌اند، ادامه داد: در همین مدت بالغ بر 130 قلاده سگ نیز واکسیناسیون هاری شدند.

وی، 20 مورد بازرسی از هشت مرکز درمانی و مایه‌کوبی، 25 مورد بازرسی از پنج داروخانه و 60 مورد بازرسی از چهار واحد کارخانه‌های بسته‌بندی و کشتارگاه طیور را از دیگر اقدام‌های شبکه دامپزشکی صومعه‌سرا برشمرد.

*ممنوعیت کشتار مرغ زنده در بازار محلی صومعه‌سرا

عربانی‌مستقیم، به ممنوعیت کشتار مرغ زنده در سطح بازارهای محلی صومعه‌سرا اشاره کرد و متذکر شد: از عرضه و کشتار مرغ زنده در سطح بازارهای محلی صومعه‌سرا به شدت جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح خواستار همکاری جدی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی صومعه‌سرا در راستای مبارزه با بیماری‌های مرغی هستیم.

برچسب ها: صومعه سرا،
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
دکتر عربانی فوت والده مکرمه را تسلیت میگویم
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
عجب فعال شده این شبکه صومعه سرا. اصلا بهش نمیاد.از ظاهرش که چیزی معلوم نیست حالا....
دکتر موسی
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
از زحمات دکتر عربانی در تبیین جایگاه دامپزشکی در شهرستان تشکر می گردد.
رحیم
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
اقای عربانی کجا جلوی خریدو فروش وکشتار مرغ زنده را گرفته ای در حالی که روزهای بازار در ضیابر و تولم شهر وسایر جاها بوفور این کار انجام میشود بسیار بسیار..........
نظر شما
ادامه