کد خبر: ۱۴۱۰۹

حکیم مهر - در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان پنج محصول فرآوری‌شده ازجمله دو طعم میگوی تمپورا و سه طعم مختلف از میگوی مارینادی به بازار آمد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات با اعلام این مطلب از عرضه پنج محصول جدید شیلاتی در ماه جاری خبر داد و گفت:‌ مطابق تعهد سازمان شیلات در برنامه پنجم توسعه مقرر شده است که هرساله سه محصول جدید فرآوری شده به بازار عرضه شود.

دکتر عیسی گلشاهی افزود: در ماه جاری پنج نوع محصول جدیدی شیلاتی به‌صورت تجاری در بازار مصرف معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: میگوی مارینادی که دارای سه نوع طعم است، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز فروش آبزیان قابل عرضه است.

گلشاهی ادامه داد: این نوع میگو دارای طعم‌های بندری و سبزیجات بوده و دارای سه طعم مختلف است.

وی تصریح کرد: دو نوع میگوی تمپورا نیز با طعم‌های مختلف به بازار عرضه شده است.

 

افزایش سرانه مصرف آبزیان با عرضه محصولات فرآوری‌شده

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات یادآور شد: در زمینه ماهی نیز سالاد تن مدیترانه‌ای با ماهی تن به بازار آمده و مشتریان خاص خود را نیز پیدا کرده است.

گلشاهی تأکید کرد: تاکنون شش محصول تجاری برای عرضه به بازار مصرف معرفی شده است و در این راستا شیلات از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده پنجم توسعه جلوتر است.

وی اظهار داشت: در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور، محصولات فرآوری شده با طعم‌های مختلف می‌تواند نقش ارزنده‌ای را در سبد مصرفی مردم ایفا کند و در این راستا فرآورده‌های مختلفی چون انواع خورشت‌ها، کوفته ماهی، چیپس ماهی، پفک ماهی و... در فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است و مشتریان خاص خود را پیدا کرده است.

گفتنی است، میگوی تمپورا (Shrimp Tempura) یکی از پیش‌غذاهای آسیایی محسوب می‌شود که در ژاپن، کره، چین، مالزی، ویتنام، اندونزی و تایلند این غذا در میان غذاها و پیش‌غذاها وجود دارد که در ایران نیز دو طعم جدید آن که با روش خاصی تهیه می‌شود، آماده شده و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است.

 

نظر شما
ادامه