کد خبر: ۱۴۱۰۳
تعداد نظرات: ۳۷ نظر

حکیم مهر - دکتر سارنگ سروری، معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: جزوه های  اکثر اساتید این دانشکده به روز بوده و آنها  مطابق با پیشرفت علم در زمینه های مختلف علمی و تخصصی خود تدریس می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی افزود: پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در حوزه های مختلف در کنار حضور دانشجویان پرسشگر در مقاطع تحصیلات تکمیلی، به اساتید اجازه نمی دهد که‌ از کتب و یا جزوه های درسی قدیمی استفاده کنند، همچنین دروس ارائه شده  در یک سر فصل تدوین شده ای تعریف شده‌اند که با نظارت مدیران گروه های آموزشی تدریس می شود.

معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ادامه داد: در سال گذشته، با تشکیل کارگروه های مختلف  و توجه نیاز جامعه به تربیت دامپزشکان در حوزه های مختلف‌ علمی و شغلی، مطابق با برنامه های آموزشی دانشکده های دامپزشکی دانشگاه‌های معتبر دنیا ، واحدهای آموزشی و سرفصل های دروس در دوره دکترای عمومی دامپزشکی در این دانشکده مورد بازنگری قرار گرفت.

سروری ادامه داد: در مقطع دکترای‌تخصصی، با نظارت عالی شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهران ، بازنگری در واحد ها و سرفصل دروس پیگیری می شود.

وی با اشاره به رشته های این دانشکده تاکید کرد: در حال حاضر دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مجری 25 رشته تخصصی در مقاطع PhD و DVSc است‌که رشته دکتری (PhD) فناوری تولید مثل در دامپزشکی برای  نخستین بار در سال جاری دانشجو می پذیرد.

معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران درباره پرطرفدارترین و کم طرفدارترین رشته های دامپزشکی در مقطع دکترای تخصصی  اظهار داشت: دکترای تخصص بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بیماری‌های طیور و بهداشت و آبزیان از پرطرفدارترین و دکتری تخصصی آناتومی و جنین شناسی مقایسه ای دامپزشکی، بافت شناسی دامپزشکی ، پاتولوژی دامپزشکی از کم طرفدارترین رشته های این دانشکده هستند.

سروری تصریح کرد: در سال جاری حتی پیش از اعلام اسامی پذیرفته شدگان این رشته از سوی سازمان سنجش ، بروشورهایی که به معرفی رشته دامپزشکی می پردازد تهیه و سعی شد در اختیار داوطلبانی که رتبه های بالای کنکور داردند و علاقمند به تحصیل در این رشته اند قرار گیرد تا با شناخت بیشتر، اقدام به انتخاب رشته تحصیلی در رشته دامپزشکی کنند.

وی با اشاره به تبدیل به داخل یادآور شد: دانشجویانی که مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارجی هستند در صورت تمایل و تابع ضوابط وزارت علوم، می توانند در مقاطع تحصیلات تکمیلی ، ادامه تحصیل خود را تبدیل به داخل نمایند و در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تحصیل کنند.

 

انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
viva
|
-
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
15
27
رشته ای که در مقطع دکتری حرفه ای و سایر زیر رده های دامپزشکی نتوانسته برای فارغ التحصیلانش شغل ایجاد کند ,دکتری تخصصی اش چه معنایی دارد؟ تحصیل در چنین رشته ا ی, آن هم در مقطع دکتری جز هدردادن عمر گران و عواقبی چون افسردگی و بیکاری چیزی به دنبال ندارد یا اینکه اگر خیلی خوشبخت باشید باید به مهاجرت و زندگی در غربت تن بدهید وگرنه هیچوقت به فکر کار در این چارت در ایران نباشید.
پاسخ ها
نگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
نظر من اینکه تنبلی خودمون رو تقصیر رشته نندازیم کار بهتریه چون طبق امار رسمی دامپزشکان بیشترین استخدام رو بین رشته های دکترای عمومی دارند و علاوه بر اون رشته ای که هنوز کاملا در ایران جا نیفتاده و خیلی از تخصصاش تو اایران نیست به نظر بازار کار خوبی باید داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
کاملا درست فرمودید.تایید می کنم.جز واقعیت نگفته و ربطی به تنبلی و غیره و کم مهارتی و اینها نداره
متخصص دامپزشکی
|
-
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
12
9
با نظر viva کاملاً موافقم.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
5
3
آسان ترین کار ...............!!!-
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
24
11
من هم با نظرتون موافقم خوندن رشته دامپزشکی فقط هدر دادن عمر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
دامپزشکی فقط هدر دادن عمر نیست از دست دادن فرصت ها و از بین بردن جسم و چشم و اعصاب و روان وظلم به خود است البته اصلا نباید تاثیر مسئولان بالارتبه خفته کشور رو نادیده گرفت.کسانی که به رشد قارچ گونه و بی کیفیت دانشکده هایی که در حد دبیرستان بودند،اجازه دادن.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
3
9
همکاران عزیز توجه داشته باشند که این بی علاقه ای و سرخوردگی ناشی از تاسیس دانشکده های ریز ودرشتی است که در گوشه وکنار مملکت مانند قارچ رشد کرده واغلب بدون محتوا وجا وازمایشگاه وکلینیک و اساتید مجرب مباشند ؟طبیعی است چنین محصولاتی نمی توانند تاثیر گذار باشند به علاوه از خدمات درمانی حیوانات خانگی نیز محرومند.نگاه کنید به وضع اسف بار دانشکده دامپزشکی شهریار وسایر دانشکده های نظیر که فاقد حد اقلهای یک دانشکده دامپزشکی میباشند! یکی از مسئولین شهرهای شمال میفرمودند سه اطاق طبقه بالای فلان ساختمان اجاره ای را به دانشکده دامپزشکی اختصاص می دهیم؟!
کوثر
|
-
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
4
24
دوست عزیز نظر شما کاملا محترم است البته به هدف هم بستگی دارد اگر فاز ناامیدی باشه هیچ چی سر جاش نیست[ ولی مطمئن باشین با دامپزشکی هم میتوان پرفسور سمیعی شد ]
محمحدجواد
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
1
23
شاید خیلی از جاها به این شکل باشه.اما اگه یه دامپزشک خوب باشی و خلاقیت داسته باشی برای پول درآوردن به هیچ کس احتیاج نداری اما اگه می خوای بری یه جا استخدام بشی و حقوق بخور و نمیر بگیری بهتره سراغش نری.توی همه ی رشته های تجربی اون هایی نتیجه می گیرن که جون کنده باشن، برای تنبل ها و اون هایی که فقط به درس های دانشگاه بسنده می کنن جایی وجود نداره.
mostafa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
1
16
با آقای محمد جواد کاملا موافقم . خود من در دانشگاه تهران درس می خونم و امسال ترم3 هستم . تو این رشته کارمند شدن فایده نداره . یا باید تو فکر فعالیت های پژوهشی بود یا کلینیک دام یا فعالیت های اقتصادی مانند مزرعه پرورش دام .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
6
منم هم با نظر مصطفی موافقم
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
3
17
من واقعا به رشته ی دامپزشکی علاقه دارم و میخواهم تو این رشته درس بخونم اما والدینم مخالف هستند و میگن در امدی توش نیست.اما من مخالفم و میگم اگر کسی واقعا علاقه و خلاقیت داشته باشه میتونه موفق بشه.به علاوه هدف من زندگی در خارج از کشوره.به نظر شما میشه در این رشته واقعا موفق بود؟
پاسخ ها
morteza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اگر به رشته دامپزشکی بصورت کاربردی نگاه کنید وتجربه بیاموزید وخبره کار بشوید رشته پر درآمدی هستش
دامپزشک اینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
2
18
من خودم عاشق دامپزشکی هستم و مطمئنم حتما در اون موفق میشم. اگه عشق به کار باشه با هر رشته و شغلی خوشبختی.دامپزشکی هم یکی از درامد زا ترین رشته هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
4
مطمئنا در هر کار و حرفه ای عده ای قلیل بسیار موفق هستند, عده ای موفق اند. و عده ای نا موفق. با توجه به وضعیت نابه سامان اقتصادی که بر روی دامپروری هم سایه افکنده آینده روشنی برای مشاغل مرتبط وجود ندارد. مگر اینكه اوضاع دامپروری کشور تغییرکند. یا سازمان دامپزشکی هم زیر مجموعه وزارت بهداشت شود
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
5
3
من هم موافقم نظر اکثر دوستانم که میگن برای این رشته کار نیست بنده دکتری تخصصی بافت شناسی از معتبرترین دانشگاههای کشور دارم رزومه ام هم خوبه اما دو سال و نیم هست که فارغ التحصیل شده ام و بیکارم اگه هم کسی خودش بخواد کار کنه سرمایه میخواد که اونم ندارم
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
5
دامپزشک میتونه در وزارت بهداشت استخدام بشه؟آیا اگه استخدام بشه حقوقش کمه؟
سينا
|
Austria
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
1
4
نبود انظباط كاري، قوانين مسخره وضع شده توسط سازمان دامپزشكي، نبود دانشگاههاي استاندارد (حتي بيشتر از نيمي از دانشگاههاي سراسر)،وزير مجوعه بودن نهاد بي لياقتي همچون جهاد كشاورزي بجاي وزارت بهداشت. دلائل اشفتگي كاري در دامپزشكي هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
1
13
ینی واقعا متاسفم برا مملکتی ک من با بیست سال سنم ب هر گوشه اش نگا میکنم ناامید میشم
درس خوندنش سخت کار پیدا کردنش سخت درامد داشتنش سخت ازدواج کردنش سخت همه چی اشفته و ب هم ریخته
سختیشم معقول نیس ب سمت بی نهایت نیل میکنه
با هر کس هم ک صحبت میکنی در مورد اینده ناامید میشی
آرمین
|
United States of America
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
2
8
من دانشوی دامپزشکی هستم و این رشته بستگی به طرف دارد اگر راهش رو بلد باشی راحت پول در میاری و اگرنه پس باید یه حقوق 2 ملیون تومن رازی باشی لازمه که بدونید استاد ما از خیلی از پزشک ها درامدش بالاتره
شیرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
1
2
من کنکوری 96 هستم و رتبم را هم فهمیدم
متاسفانه اون س رشته تاپ رو نمیارم
الان بین علوم ازمایشگاهی و دام پزشکی ک هر دو هم چمران اهواز میارم ، موندم ک کدوم رو انتخاب کنم
لطفن اگر کسی نظری داره منو راهنمایی کنه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
8
3
شيرين خانوم علوم آزمايشگاهي خيلي بهتره
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
1
11
با سلام.دوستان نظرهای جالب دادن. این رشته هم مثه رشته های دیگ نیاز ب هدف و علاقه داره. ما به شوخی میگیم رشته آبیاری گیاهان دریایی ولی اگه هدف و پشتکار داشته باشی تو این رشته هم موفق میشی هم پول در میاری.متاسفانه تو ایران فقط میگن یا پزشکی یا دندانپزشکی و لاغیر!!!!! این تصور غلطه! البته متاسفانه تو ایرانم ترزش واقعی یه دامپزشک هنوز ک هنوزه جا نیوفتاده و ارزششو نمیدونن. کشورهای خارجی مثل بلبل فارغ التحصیلای این رشته رو جذب میکنن چون میفهمن!
من لیسانس مهندسی هسته ای دارم اما با اراده و هدف میخوام از اول این رشته رو دنبال کنم.هیچوقت ناامید نباشید و حق یارتون...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
12
آقا اگر بخواهی این فکر ها رو بکنی شما ای مخالفان دامپزشکی قولت میدم اگر پزشکی هم میاوردید پیشرفتی نمی کردید و حد اکثر تو یه درمانگاه داغون حقوقی متوسط می گرفتید آدم باید از هیچ ، همه چیز بشه .... تو این مملکت همه میخواهند کارمند بشوند
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
13
من خودم متخصص جراحی دامپزشکی هستم .. از همه لحاظ هم راضی ام ودرآمدم هم خدارو شکر عالییه دامپزشکی علمی هستش که باید بتونی خودتو نشون بدی و دائم به وسیله های کتاب های تکس خودتو به روز کنی
طبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
12
بیش از ۵۰ درصد اساتید دانشکده پزشکی ساری با پایه دامپزشکی میباشند و خیلی هم موفقند
دانشجویان پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی هم چنان انگیزه لازم جهت شغل آینده ندارند
رشته دامپزشکی تنها رشته ای است که مستقیما به اقتصاد و بازار ربط داره اما رشته های دیگه وابساه به سیستم دولتی و کارمندیه
ارش
|
United States of America
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
15
سلام من فارغ التحصیل ۱۳۷۳دامپزشکی هستم وبعد از ان تخصص ژنتیک پزشکی گرفتم والان هم کلینیک ژنتیک دارم وخیلی هم راضی هستم.البته دوستان من در مقطع دکتری هم اکثرن راضین و درامد درضایت کامل دارند.
محسن نجاتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
9
آیا وقت اون نرسیده تا رشته بین دانشگاهی تشکیل شود تا اونایی که علاقه به تخصصهای پزشکی دارن راحتتر بتونن به هدف خودشون برسن درکشور های پیشرفتهای مثل آمریکا میتوان با دامپزشکی تخصص چشم گرفت دکتر دامپزشک میتواند این ادعا راداشته باشد که ازخیلی جنبه باسوادتر از پزشکان عمومی هستن چون دامپزشک با عصب عضله اناتومی تمام حیوانات به غیر از انسان سروکار دارد چگونه میتوان باور کرد انها از دامپزشکها باسوادترن شاید پزشکها بخواهن در رشته تخصصی دامپزشکی شرکت کنن اکثر واحدها یکی هستن با رشته بین دانشگاهی میتوان این مشکل رو حل کرد تاشاهد این بی عدالتی نباشیم این ازضعف نظام دامپزشکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
به فکر پل زدن به رشته دیگه نباش این رشته خودش ارزشمنده فقط تو ایران متاسفانه توجهی نمیشه
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
2
سلام من دانشجوی رشته دامپزشکی ترم سه کاردانی دامپزشکی هستم میخوام برا کنکور کارشناسی ثبت نام کنم ولی نمیدونم رشته هایی که میشه تو کارشناسی انتخاب کنم چی هستن و آیا اینکه فقط برای کنکور کارشناسی همین منابع کاردانی رو بخونم کافیه یا نه؟سومین اینکه چه رشته ای تو دامپزشکی آینده شغلیش بهتره؟لطفا راهنماییم کنین خواهش میکنم!
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
3
وزارت علوم جوری ........ به این رشته که حالا حالا ها جمع بشو نیس
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
2
سلام دوستان من ارشد دامپزشکی قبول شدم خوبه به نظرتون؟
پاسخ ها
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
اصلا خوب نیست.سریعا تغییر رشته بده.والا بعد فارغ التحصیلی باید بری هندونه بفروشی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
2
چرا تخصص طیور پرطرفداره؟؟؟؟
چرا تخصص اگزوتیک نداریم؟؟؟
بعد این متخصص های اگزوتیک از کجا سبز میشن؟؟؟؟؟
Sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
0
2
من دامپزشکی نخوندم اما بنظرم رشته بسیار خوبیه.و اطلاع دارم درسهای بسیار سنگینی هم داره .حالا تو ایران کم اهمیت میدن ولی کشورهای دیگه بازار کارش عالیه .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
0
2
عزیزای دکترا و متخصص های دامپزشک ها از شماها انتظار دارم که به رشته خود ارزش قایل شوید شما ها کم و کاستی از پزشکان بهداشت درمان ندارید وخیلی بالاتر از انهاهستین چه از نظر مال وشخصیتی ویا علمی ویا درامدی فقط خود را نشان بدهید وثابت کنید که بهتر از تمامی پزشکان هستین جربزه داشته باشید واالا وبلا درامد دامپزشکان خیلی خیلی بلاتر از پزشکان است حرفه تون ادامه بدید شکر گزار باشید.
نظر شما
ادامه