کد خبر: ۱۴۰۷۹
حکیم مهر - توسعه نشان حلال و سرمایه‌گذاری در برند اسلامی، اولویت صنایع غذایی در افزایش صادرات غیرنفتی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، عضو فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: در حالی که میلیاردها تومان در بخش صنایع غذایی سرمایه‌گذاری شده و می‌توان گفت بیشترین سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این حوزه به ثبت رسیده است، اما سهم صنایع غذایی در بخش کشاورزی با میزان صادرات توازنی ندارد.

حسین امیری خامکانی افزود: هرچند به شکل مطلق نمی‌توان گفت صنایع غذایی در بخش صادرات توفیق زیادی نداشتند، اما متناسب با سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته و پتانسیل‌های موجود در این حوزه، سهم کمی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده‌اند که می‌توان با سرمایه‌گذاری در توسعه برند حلال آن را جبران کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند کشور مالزی به‌عنوان پیشرو در حوزه توسعه برند حلال توانسته بازارهای بین‌المللی را از آن خود کند، اما ایران به‌عنوان کشوری که با حکومت اسلامی شناخته می‌شود، می‌تواند بخش عمده‌ای از بازار محصولات غذایی کشورهای اسلامی را به‌ویژه از آن خود کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: آنچه برندهایی مثل برند یهودیان در کشورهای اروپایی و آمریکایی برای صاحبان صنایع غذایی آن کشورها به ارمغان آورده‌اند، با پشتوانه علمی غذای حلال برای کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران می‌تواند به‌وجود آید.

امیری خامکانی در پایان تصریح کرد: حضور صرف ایران در نمایشگاه‌های برند حلال نمی‌تواند برای حضور جدی در بازارهای بین‌المللی کافی باشد، لذا افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه و خلاقیت در جذب بازار لازم و کافی است.

 

نظر شما
ادامه