کد خبر: ۱۴۰۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تغییر شرایط پذیرش و برگزاری دوره‌های دکتری پژوهش محور و تسهیل شرایط تأسیس واحدهای تحقیقاتی غیردولتی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی قانعی با اعلام این خبر افزود: تاسیس واحدهای تحقیقاتی غیردولتی به تصویب رسیده و بر اساس این آیین‌نامه شرایط راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی خصوصی بسیار تسهیل شده است. از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده، حذف بسیاری از شرایط دشوار مانند داشتن مقاله و عضو هیات علمی است.

وی تصریح کرد: بر اساس مفاد آیین‌نامه جدید، بخش‌های غیردانشگاهی و بویژه موسسات غیردولتی، می‌توانند با داشتن فضا و امکانات کافی و پنج نفر عضو با مدرک کارشناسی ارشد به بالا، نسبت به راه‌اندازی ای مراکز اقدام کنند.

قانعی ادامه داد: این مصوبه می‌تواند نقش بسیار چشمگیری در افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه پژوهش داشته باشد.

تغییر شرایط پذیرش و برگزاری دوره‌های دکتری پژوهش محور

قانعی گفت: با توجه به آیین‌نامه جدید مصوب، مجریان دوره‌های دکترای پژوهش محور موظف شده‌اند شرایط جدید را اعمال کنند. تغییرات ایجاد شده به گونه‌ای است که بسیاری از مشکلات برگزاری دوره را رفع کرده است و می‌تواند باعث ارتقای دوره شود.

وی افزود: از جمله تغییرات مهم می‌توان به موارد «ایجاد تسهیلات لازم برای شرکت استعدادهای درخشان»، «حذف دوره M.phil»، «ایجاد شرایط لازم برای جذب دانشجو به صورت بورس موسسات»، «رفع ابهامات آیین‌نامه قبلی»، «امکان اعمال نظر بیشتر استاد راهنما در تعیین دروس تخصصی»، «حذف هزینه دریافتی از دانشجویان در دوره M.phil» اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دستیابی به آیین‌نامه مذکور به سایت hbi.ir ‌ مراجعه کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دشواری
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
0
0
«از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده، حذف بسیاری از شرایط دشوار مانند داشتن مقاله و عضو هیات علمی است.
برای راه اندازی مرکز تحقیقات، اینها شرایط دشوار محسوب می شه؟
نظر شما
ادامه