کد خبر: ۱۴۰۷۱
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
ضمن ابراز گلایه از اتخاذ این تصمیم، آرزو می کنم تبعات این تصمیم پیش از اتخاذ آن سنجیده شده باشد و سبب خدشه‎دار شدن زحمات جنابعالی و همکاران محترم در بخش دولتی و غیردولتی در کنترل بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان از جمله بیماریهای منتقله از شیر خام (بخصوص سل و بروسلوز) نشود...
shirmilk
حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از ابلاغ دستورالعمل عرضه فله‌ای شیر خام سالم خبر داد و گفت: براساس این دستورالعمل تنها به دامداری‌ها و مراکز دارای شرایط مجوز داده می‌شود و قرار نیست همه دامداری‌های کشور شیر فله‌ای توزیع کنند بنابراین نگرانی بابت مضر بودن این طرح برای سلامتی انسان وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر محسن مشکوة اظهار کرد: قبل از ابلاغ این دستورالعمل شیر فله‌ای در بسیاری از مراکز در کشور توزیع می‌شد بدون این‌که این مراکز مجوز داشته باشند یا نکات بهداشتی را رعایت کرده باشند.

وی افزود: پس از ابلاغ این مجوز که در واقع واکنشی به عنوان مخالفت با عرضه‌کنندگان غیر قانونی شیر فله‌ای خام در کشور است، روش مناسب عرضه شیر فله‌ای خام در کشور معرفی و با متخلفانی که به راحتی به عرضه شیر فله‌ای خام می‌پردازند برخورد می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی تاکید کرد: براساس این دستورالعمل مراکزی که زیر نظر دامپزشکی باشند که دارای پروانه بهداشتی هستند، عاری از بیماری‌هایی مانند سل و بروسلوز باشند، بار میکروبی پایینی داشته باشند و شرایط بهداشتی را رعایت کنند می‌توانند با بسته‌بندی و برچسب‌گذاری مناسب و براساس دستورالعمل ابلاغ شده شیر فله‌ای خام را تحت نظارت کامل سازمان دامپزشکی عرضه کنند.

مشکات ادامه داد: پیش ازاین اتحادیه مرکزی دامداران پیشنهاد داده بود تا عرضه شیر فله‌ای خام در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی اجرا شود که سازمان دامپزشکی از چند ماه گذشته با اجرای آن موافقت کرد اما برخی از دامداری‌ها در کشور در پی این اقدام برخلاف قانون و بدون داشتن شرایط بهداشتی به عرضه فله‌ای شیر خام پرداختند.

وی تاکید کرد: سازمان دامپزشکی براساس این دستورالعمل تنها به دامداری‌ها و مراکزی که دارای چنین شرایطی باشند مجوز می‌دهد و قرار نیست همه دامداری‌های کشور شیر فله‌ای توزیع کنند؛ بنابراین نگرانی بابت مضر بودن این طرح برای سلامتی انسان وجود ندارد.

در پی اعلام این خبر، مدیرمسئول حکیم مهر در نامه به رئیس سازمان دامپزشکی مراتب گلایه خود را اعلام و ابراز امیدواری کرد تبعات این تصمیم پیش از اتخاذ آن سنجیده شده باشد.

متن نامه دکتر محمد لطفی‎زاده خطاب به دکتر سیدمحسن دستور بدین شرح است :

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سیدمحسن دستور

رئیس محترم سازمان دامپزشکی کشور

سلام علیکم

با احترام در پی اعلام خبر صدور مجوز سازمان دامپزشکی برای عرضه شیر خام با شرایط خاص، بدین وسیله ضمن ابراز گلایه از اتخاذ این تصمیم، آرزو می کنم تبعات این تصمیم پیش از اتخاذ آن سنجیده شده باشد و سبب خدشه‎دار شدن زحمات جنابعالی و همکاران محترم در بخش دولتی و غیردولتی در کنترل بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان از جمله بیماریهای منتقله از شیر خام (بخصوص سل و بروسلوز) نشود. ضمناً امید می رفت سازمان دامپزشکی پیش از تن دادن به خواست اتحادیه دامداران و صدور عرضه شیر خام به ساماندهی مراکز عرضه موجود لبنیات سنتی می پرداخت و نظارت دقیق‎تر و بهتری بر این مراکز اعمال می‏نمود.

توفیقات حضرتعالی و همکاران محترم در آن سازمان را از خداوند متعال خواستارم.

دکتر محمد لطفی زاده/مدیرمسئول مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی(حکیم مهر)

 

خبر مرتبط :

دکتر مشکوة : سازمان دامپزشکی با عرضه شیر فله مخالف است

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
0
0
چند سوال:
1- شیر خام سالم برای مصرف مستقیم انسانی چه ویژگی ها، شرایط و استانداردی دارد؟
2- بار میکروبی پایین را لطفا تعریف کنید. مقیاس پایین بودن چیست؟
3- سازمان دامپزشکی تا چه حد در مبارزه با پدیده گوشت و دام قاچاق که خیلی راحت تر از مبارزه با شیر قاچاق و غیر قانونی است، موفق بوده است؟
4- چه مدت و چه مقدار آموزش برای شناساندن شیر مورد تایید دامپزشکی و شیری که مورد تایید نیست، در این برنامه پیش بینی شده است و مردم غیر متخصص فرق این دو را چگونه باید در یابند؟
5- اگر در یک دامداری، شیر سالم با ناسالم مخلوط شد و در بسته بندی با نام شیر سالم فروخته شد، دامپزشکی همان روز و همان لحظه متوجه می شود و دستور منع مصرف می دهد؟ راهکار جمع آوری سریع چیست؟
6- چند کشور دنیا به مردم کشورشان اجازه مصرف شیر خام داده اند؟ شاخص های بهداشتی و دامپزشکی این کشورها در مقایسه با کشور ما چگونه است؟
7- آیا تنها مشکل بهداشتی و دامپزشکی کشور ما، نخوردن شیر خام است؟ عدم مصرف شیر خام در بین مشکلات گوناگون بهداشت مواد غذایی، در کدام جایگاه و در رده چندم قرار می گیرد؟
8- کدام تحقیق میدانی و علمی، پشتوانه این تصمیم است؟ عزیزان سازمان دامپزشکی بررسی های انجام شده و نتایج آن را منتشر کنند تا پشتوانه های علمی این طرح، برای منتقدان آن مشخص شود.
9- آیا برای مصرف این شیر باید آن را جوشاند؟ این که نقض غرض است و کیفیت آن به مراتب از شیر پاستوریزه و استریل پایین تر خواهد بود.
10- اگر منظور کاهش هزینه بسته بندی بوده است، در بسیاری از مغازه ها، شیر خام گرانتر از شیر پاستوریزه به فروش می رسد، این هم نقض غرض است.
ده ها سوال بی پاسخ دیگر هم در ذهن همکاران بنده هست که امیدوارم سازمان دامپزشکی جواب دهد.
نگاه دوم: همکاران سازمان دامپزشکی برای رفتن هر رئیسی صابونی دارند که بسیار هم دقیق زیر پای ایشان کار می گذارند. یکی با صابون جنون گاوی می رود. یکی با صابون گوشت های آلوده به سارکوسیست، یکی با تب برفکی، یکی با میگوی آلوده به بقایای دارویی و تحریم شده از اتحادیه اروپا، یکی با شایبه همکاری با شرکت های دارویی خصوصی و یکی هم احتملا با شیر خام آلوده!!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
0
0
دکتر دباغ مقدم چه دل شیری دارند! شاید هم مسئولین سازمان این حرف های ایشان را مطالعه نمی کنند. ولی واقعا حق با ایشان است .خدا به داد مردم برسد.به خدا هنوز خیلی ازمردم نمی دانند تب مالت چیست.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
0
0
har ruz ke migzare chandin sal be aghab barmigardim.in kar kamtar az ....nist.-
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
0
0
Mage kalameye .... durughe ke hazfesh kardin?
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
با سلام به همه همکاران
قصد من پاسخگویی به ادعای جناب آقای دکتر دباغ مقدم و خلف صالح ایشان دکتر لطفی زاده می باشد که ظاهرا دوست ندارند از خواب خرگوشی برخیزند پاسخ 10 بند مورد ادعای ایشان در حد بضاعت علمی اینجانب:

1-اگر بر مبنای روشهای علمی این سئوال را پرسیده اید که جواب آنرا بهتر از من میدانیدولی اگر بر مبنای روشها عرف و متداول موجود در سرتاسر دنیا موضوع را بررسی می کنید از توهین به مقدسات دانستن پاستوریزه کردن شیر در فرانسه تا جوشاندن قبل از مصرف در آسیا و تا آنطرفتر ماشین های فروش شیر خام با حمایت اتحادیه اروپا می توانید این ویژگیها و استانداردها را بیابید شیر خام سالم برای مصرف انسانی بر مبنای منطقه ای که انسان در آن زندگی می کند متغییر است.

2- مقیاس پائین بودن همان منابع و رفرانس های علمی است که شما هم در دوره بهداشت مواد غذایی در دانشگاه علوم تحقیقات آنرا مطالعه فرموده و به ذهن سپرده اید.

3- سازمان دامپزشکی متولی مبارزه با گوشت و دام قاچاق نیست از شما که در رده های بالای ارتش خدمت می کنید بعید است که ندانید مبارزه با قاچاق هر نوع کالا بر عهده نیروی انتظامی است.

4- اتفاقا پیاده سازی این دستورالعمل برای این است که مردم عادی و غیر متخصص مراکزی را بشناسند که نیاز به پیپت و ارلن برای آزمایش شخصی نداشته باشند و وقتی که مجوز دامپزشکی را برای یک مرکز مشاهده نمودند به آن محل اطمینان نمایند و دیگر حسن علی بقال جرائت دستفروشی شیر را نداشته باشد امری که هم اکنون در کشور در حال انجام می باشد

5- جواب این سئوال را بهتر از من میدانید و به قول قدیمی ها چو دانی و پرسی سئوالت خطاست

6- از نیوزلند تا آلمان و اتریش و اسلو واکی و فرانسه و اتحادیه اروپا تا انگلستان و ولز و ..... تا برخی ایالتهای آمریکا در شرائط خاص و تحت قوانین و تدابیر مشخص و حال که سازمان قصد دارد این تدابیر خاص را پیاده سازی نماید شما با آن مشکل دارید.

7- نخیر اینطور نیست که این امر تنها مشکل دامپزشکی باشد بلکه یکی از مشکلات موجود بوده که شما که بیرون گود نشسته و فریاد لنگش کن تان گوش فلک را کر کرده نسبت به پیگیری کارگروه مربوطه در سازمان و نوشتن بخش نامه جهت سر و سامان دادن به وضعیت بی قانون موجود ظاهرا خوشایند شما نبوده است.

8- شما که آنقدر وقت نداشته اید که اصل بخشنامه را مطالعه بفرمائید آیا نسبت به پشتوانه های علمی موجود در سازمان گوش شنوا خواهید داشت بنده که بعید میدانم ، شما لطف بفرمائید و بند به بند بخشنامه را حلاجی بفرمائید و نتیجه حلاجی تان را بصورت مکتوب به سازمان ارسال بفرمائید اگر توجهی نشد لطف بفرمائید آن را رسانه ای کنید.

9- جناب آقای دکتر دباغ سازمان دامپزشکی کشور متولی گسترش عرفهای موجود در جامعه نیست بلکه تلاش می کند تا این عرفها را بر مبنای دانش فنی روز اصلاح نماید تا سرانجام عرف با موازین علمی منطبق گردد نه اینکه همانند شما اصل و اساس واقعیتهای موجود را انکار نماید.

10- با خواندن این بند از نوشته های شما بی اختیار اشک در چشمانم حلقه زد چرا که خودتان بدون اینکه متوجه شده باشید به واقعیت موجود در جامعه تان که آن را انکار می نمودید اعتراف کردید و ظاهرا حضرتعالی نیز از مشتریان این نوع محصولات می باشید از اینها گذشته خیر حضرت اجل اینطور نیست که شما می فرمائید احتمالا فروشنده محل تان جنابعالی را به عنوان متمولین شناسایی نموده و در حقتان اجحاف می نماید ما که این نوع شیر را هر 4 لیتر 4500 تومان پول میدهیم

از تمام این صحبت ها گذشته در آینده اگر اتفاقی که شما پیش بینی نموده اید بیافتد بعدها از شما خانم گ. ک. و .... به عنوان صابون زیر پای ایشان یاد خواهند کرد و فراموش نخواهید شد
در انتها از اینکه یکی از قوانین سازمان موجبات تشویش خاطرتان را فراهم آورد از سوی همه دامپزشکان از شما عذر تقصیر دارم

همکارم دکتر از استودیوی خبر
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
بنده همانطور که قبلا عرض کرده ام، شان خود را بالاتر از آن می دانم که به نویسندگان مجعول پاسخ دهم. سوالاتی پرسیده ام و فرد مجعولی، در حد بضاعت علمی و تجربه و البته ادبیات جالبشان جواب هایی داده اند، قضاوت نهایی با خوانندگان محترم که تا چه حد به سوال های اساسی، پاسخ علمی و در خور داده شده است. مثلا مقایسه شاخص های بهداشتی و دامپزشکی برخی انگشت شمار کشوری که مجوز مصرف مستقیم شیر خام را داده اند با کشور ایران. یا پاسخ سوال مربوط به تشخیص نحوه مخلوط شدن شیر غیر قابل تایید سازمان با شیر قابل تایید. یا حتی پاسخ سوال نحوه آموزش مصرف کنندگان شیر در این طرح. فکر می کنم خوانندگان این سوالات، آنقدر فهیم باشند که چگونگی پاسخ به ده سوال علمی را متوجه شوند. والسلام.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
جناب اقاي دباغ
اين ميان مهم مجعول بودن يا نبودن نيست مهم باسخ در خور دادن است كه انرا دريافت نموده ايد و باسخي كه بنده داده ام به قصد كرفتن جوابهاي شما نبوده بلكه به معناي تلنكري براي شما بوده است اين وب سايت و محتويات ان محل كرفتن جوابهاي اساسي نيست بلكه بجاي شبنامه نوشتن در يك وب سايت كه ما همه به جهت اخبار دامبزشكي ان را دنبال مي كنيم و از لطفي زاده هم بابت فراهم ًًاوردن ان متشكريم لطف فرموده و مطالب علمي خود را به مراجع ان بصورت مكتوب و امضا شده تحويل دهيد و از حضرات هم باسخ انرا بخواهيد
حال با اين وجوداكر از نظر شما انكلستان و نيوزلند و فرانسه و اتحاديه اروبا و المان و امريكا و...... كه ليست كامل انرا مي توانم براي اطلاع حضرتعالي منتشر نمايم معدود و انكشت شمار باشند ديكر بايد به بيدار بودن وجدان شما شك كرد
دوست عزيز و كرامي جناب اقاي دباغ مكر نه اينكه شير نهايي كه بصورت ريتيل به مصرف كننده به فروش مي رسد ازمايش مي شود بس مشكل جيست ديكر مسءله تاييد شده و نشده وجود نخواهد داشت و در مطلب بايين هم خدمت شما عرض كردم كه به نواقص بخشنامه ببردازيد نه اينكه اصل كار را كه براي وضعيت بي قانون فعلي وضع شده است به نفع مطامع ديكته شده زير سوال ببريد

جنابعالي هم به خوبي واقفيد كه اصل بخشنامه براي وضعيت بي قانون فعلي بوده است و همين طور مي دانيد كه حتي به فرض محال كه ميدانيد اين قانون انطور نيست ولي قانون بد داشتن هم بهتر از بي قانوني است و جالب تر اينكه زماني وزير بهداشت سركار خانم دستجردي همين قانون را رسانه اي نمودند جنابعالي نه تنها اعتراض ننموديد بلكه احيانا نامه تشكر اميزي نيز برايشان ارسال كرده ايد سال قبل را عرض مي كنم احيانا قراموش كه نكرده ايد

در خصوص لطف شما به ادبيات بنده نيز بسيار سباسكزارم اين نظر لطف شماست ولي نامه اينترنتي و باسخ اينترنتي سبك و سياق و رسم و رسوم خودش را دارد و هيج نوع اداب و رسومي جز هدف اصلي را بر نمي تابد
در مورد مجعول بودن نيز بايد عرض كنم كه همين كه جواب شما را ميدهم بس هستم و به قول لطفي زاده كه ميكويد نكاه نكنيد كه جه كسي ميكويد بلكه نكاه كنيد كه جه مي كويد

والسلام - همكار دكتر
دامپزشک دولتی
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
سازمان دامپزشکی تا کنون چند درصد در کنترل و برخورد با قصابان متخلف موفق بوده است؟که حالا با یک دستورالعمل میخواهد کل دامداری ها را کنترل کند؟
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
دامبزشك دولتي عزيز وضع قانون يك مطلب است ، اجراي ان يك مطلب ديكر سازمان دامبزشكي كشور وضع كننده قوانين و دستورالعمل هاست و افراد متخلف را به قوه قضاييه و سازمانهاي ذيربط معرفي مي كند اينكه قانوني در مورد عمل خلاف وجود نداشته باشد يك طرف داستان است و اينكه قانون باشد و به ان عمل نشود سمت ديكر اين ماجراست در مورد شير خام نيز حرف ما همين است اجازه بدهيد براي همين وضع بلبشو قانون هرجند با ايرادي وضع شود سبس بر سر ايرادات ان مباحث را اغاز كنيد سازمان دامبزشكي بدون كوجكترين جشمداشتي قوانين و بخشنامه هاي خود را صادر مي كند و كاري به خوشايند بودن ان براي عده اي و يا به خطر افتادن منافع عده اي ديكر ندارد در مورد قصابان هم سازمان دامبزشكي مدعي و معرفي كننده است و قوه قضاييه رسيدكي كننده البته وزارت بهداشت هم دستي از دور بر اين اتش دارد

راستي يك سوال از خدمت شما دارم مصرف كلوتن و الكل در داروها مواد خوراكي و بهداشتي ممنوع شده است ولي وزارت بهداشت هيج كونه اطلاع رساني و هشداري در اين زمينه حتي به متخصصين نداده است خواستم نظر شما را در اين مورد جويا شوم؟

دكتر مبين شهراني
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
دامبزشك دولتي عزيز وضع قانون يك مطلب است ، اجراي ان يك مطلب ديكر سازمان دامبزشكي كشور وضع كننده قوانين و دستورالعمل هاست و افراد متخلف را به قوه قضاييه و سازمانهاي ذيربط معرفي مي كند اينكه قانوني در مورد عمل خلاف وجود نداشته باشد يك طرف داستان است و اينكه قانون باشد و به ان عمل نشود سمت ديكر اين ماجراست در مورد شير خام نيز حرف ما همين است اجازه بدهيد براي همين وضع بلبشو قانون هرجند با ايرادي وضع شود سبس بر سر ايرادات ان مباحث را اغاز كنيد سازمان دامبزشكي بدون كوجكترين جشمداشتي قوانين و بخشنامه هاي خود را صادر مي كند و كاري به خوشايند بودن ان براي عده اي و يا به خطر افتادن منافع عده اي ديكر ندارد در مورد قصابان هم سازمان دامبزشكي مدعي و معرفي كننده است و قوه قضاييه رسيدكي كننده البته وزارت بهداشت هم دستي از دور بر اين اتش دارد

راستي يك سوال از خدمت شما دارم مصرف كلوتن و الكل در داروها مواد خوراكي و بهداشتي ممنوع شده است ولي وزارت بهداشت هيج كونه اطلاع رساني و هشداري در اين زمينه حتي به متخصصين نداده است خواستم نظر شما را در اين مورد جويا شوم؟

دكتر مبين شهراني
دامپزشک دولتی
|
-
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
0
در پاسخ به دوستمون که میفرمایند وضع قانون يك مطلب است ، اجراي ان يك مطلب ديكر باید عرض کنم که صحبت شما درست است اما مشکل کار اینجاست که خیلی از ادارات دامپزشکی به دلایل منطقی مختلف از جمله کمبود نیرو، ماشین ،محدودیت در مصرف سوخت و یاعدم قاطعیت بعضی از مدیران و ... امکان بازرسی مناسب و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی را ندارند.
دامپزشک دولتی
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
0
سوال من این است که آیا سازمان می تواند حداقل سوخت مورد نیاز جهت نظارت منظم بر دامداری ها را تامین نماید؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
0
0
دوستان شلوغ نکنید اینها جزء طرح اشتغال زایی واسه ما فارغ التحصلان هست شما شکم سیر هستید الکی اعتراض می کنید ایمنی غذایی و سلامت عمومی و.. همش بهانه هست دکتر جان دستور بده این مشاغل زیر نهادینه بشه :

دامپزشک کشتارگاه سیار
ناظر عرضه شیر فله
ناظر کشک سایی
بازرس قصابی ها
سر شمار گوسفندان در مراکز عرضه دام
سم چین سیار
سگ فروش سیار

راستی خجالت نکشیدها این کارها دکتری نمی خواهد دیپلم هم کافی است مهم اینه شما را دکتر صدا بزنند ضنا واسه پزشکان هم کار ایجاد کرده اید
خدا خیرتان بدهد.





ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
0
0
اتفاقا اقاي بدون نام مجهول الهويه درست مي فرمايند و در جهت شلوغ كاري و فريب افكار عمومي بد نيست نكاهي به اين شغل ها هم بياندازيم
دكتر زير ميز بكير براي عمل جراحي انساني
دكتر بساز بفروش با بول خون مردم كه از مريضهاي مفلوك كرفته
بيمه درماني و تكميلي بي خاصيت كه هيج جيز شاملش نميشه
شركتهاي روده كوسفند و كاو فروش بجاي سوسيس و كالباس
شركتهاي لبنياتي و فراورده هاي شيرخشك و وايتكس فروش بجاي شير طبيعي
شركتهاي مواد غذايي سرطان زا فروش بجاي مواد غذايي
اسباب بازيهاي سرطان زاي جيني براي كودكان ايراني
الودكي اب تهران به نيتريت و نيترات و .... وزارت يهداشت
الودكي محصولات غذايي به سموم سرطان زا
عدم اطلاع رساني به مردم در زمان بيماريهاي همه كير
بيماريهاي واكير انساني در غرب و جنوب شرق كشور
.....
نكاه ارباب رعيتي به مردمي كه تمام هزينه هاي تحصيل انان را داخل و خارج ايران برداخته اند
فرار كردن از زير بار تعهد خدمت تحصيل و مهاجرت به كشورهاي درجه سه براي شغل شريف كارسوني با مدرك دكترا
عدم اخطار به هموطنان بابت مواد مضر موجود در داروهاي انساني ....
عدم وجود مركز مونيتورينك مواد غذايي از نظر باقيمانده ها و عدم كزارش به مردم از خروجي هاي مركز فرضي
.........
اينها و بسياري از موارد ديكر فرصت هاي اشتغال زايي براي وزارت مح ترم !!!!بهداشت مس باشد كه توسط عزيزان نور جشم مغفول مانده است و بهتر است به انها توجه ويزه شود

همجنين خداي نكرده اكر فرصت شد سري به طباخي ها و رستورانها هم مي شود زد تا ببينيد جه به خورد مردم ميدهند سالهاي سال است ......
ضمنا موارد ذيل هم هست كه مشتري فراواني دارد و ملت منتظر متخصصين ان مي باشند براي دريافت خدمت

.....
راننده تاكسي با مدرك دكترا
بساز بفروش متخصص قلب
كمك سركيسه كن ماهر
......
متاسفانه شغل هاي فوق فقط دكترا مي خواهد انهم از نوع خاص و حتي مدرك ليسانس هم قابل قبول نيست
ضمنا دو عنوان از شغل ها اقا يا خانم مجهول الهويه قبلا ....ابداع و اشباع شده است بازرس قصابي ها و ناظر عرضه شير فله و فقط هم مختص وزارت بهداشت است جون در دامبزشكي جيزي به اسم شير فله وجود ندارد

.......................
مبين
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
0
0
اين اقاي مبين حرف درست ميزنه اينهمه موارد هست كه وزارت بهداشت در مورد اونها اهمال كاري ميكنه و تلاشي براي حل معضل اونها نمي كنه انوقت برخي از فعالان صنايع لبني كه عملكرد انها محل اشكال است ميايند و براي خراب كردن سازمان و قانون ان اسم فله را بر ان مينهند و به دنبال جو سازي براي سازمان هستند
سوال من اين است كه به عنوان مثال ما قانون شرعي و عرفي در ايران و كشورهاي مسلمان داريم به اسم عيد سعيد قربان خوب همه نسبت به غير بهداشتي بودن كشتار دام در خانه ها اشراف داريم ولي سازمان كاري كه كرد اين بود كه مراكز عرضه بهداشتي دام را راه اندازي نمود كه امري در جهت ارتقاء بهداشت مردم بود و همه از ان استقبال كردند و خود همين اقاي دكتر لطفي زاده يكي از خيرين مي باشند كه در اين طرح بهداشتي همكاري ساليانه دارند خوب دوستان عزيز همين قانون در مورد شير خام نيز نمونه اي در مين راستا مي باشد و براي اصلاح سنت هاي مالوف جامعه به سمت بهداشت و استاندارد قابل قبول
واقعا من معني اينهمه جو سازي توسط فعالان صنايع لبني و برخي وزارتخانه ها و سازمانها را درك نمي كنم

دكتر سيد ذكريا خلج - لرستان
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
0
0
آقای مجهول النام لطفا پاسخ دهید که:
1 - زمانیکه ما نیرو و خودرو برای نظارت بر عرضه گوشتهای بدون مهر در قصابی ها را نداریم ، چگونه می خواهیم پیگیر شیر بدون مهر و آرم باشیم؟
2 - اگر یک مرکزی شیر غیر نظارت شده را با آنها مخلوط کرد ، به استناد کدام قانون به دادگاه معرفی خواهیم کرد؟
3 - همه شاهدیم که بیش از نصف گوشت مصرفی ما در خارج از کشتارگاهها و بدون نظارت کشتار می شود. حال چطور میتوان تضمین کرد که شیرهای آلوده به سل و بروسلوز با نام شیر مورد تائید سازمان عرضه نشود؟ آیا میدانید چه خطر بزرگی را بوجود می آورید.
بخدا قسم این ظلم در حق الناس است که بخشودنی نیست.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
0
0
قضاوت در مورد پاسخ های داده شده توسط فرد مجهول الهویه را به خوانندگان واگذار می کنم، فقط چون خیلی خنده ام گرفت از اینکه ایشان نوشته اند شیر ریتیل (خرده فروشی ها) آزمایش می شود!! خواستم سایر همکاران را هم در شادی خود شریک کرده باشم. ممنون از ایشان که لحظاتی هر چند کوتاه، خنده را بر لبان بنده نشاندند!!
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
0
جناب آقای دکتر! دباغ مقدم از اینکه حتی لحظاتی باعث انبساط خاطر شما را فراهم آورده باشم بسیار بسیار خرسندم شما که شانتان بالاتر از این حرفهاست که جواب انسانهای مجهول الهویه را بدهید ولی همین که به آزادی بیان احترام گذاشتید و به دیگران حق دادید که مثل شما فکر نکنند متشکرم

شاید همین انبساط خاطر کوچک موجب شود که شما برای لحظاتی هم که شده به روال سابقتان تفکر نفرمائید و از دایره بسته منیت خارج شده و منافع مردم کشور را در نظر بگیرید برای اطلاع خودتان هم که شده لطفا سری به بخشنامه مصوب سازمان دامپزشکی کشور بزنید و ملاحظه بفرمائید که این مراکزی که هم اکنون و در حال حاضر و بدون هیچ گونه مشکلی نه از طرف وزارت بهداشت محترم شما و نه از طرف سازمان دامپزشکی کشور در حال فروش شیر خام بخ خمین مردم می باشند در حال فروش شیر بصورت خرده فروشی می باشند و اتفاقا عملیات فروش بدون هیچ گونه آزمایشی انجام می شود خدای نکرده خاطر شما از این خبر که مشوش نشد استاد .

راستی سال گذشته که وزیر محترم بهداشت همین بخشنامه و بصورت غیر فنی تر را ابلاغ نمودند من هرچه در سایت های مختلف گشتم خبری از اعتراض شما نبود حال چه اتفاقی افتاده اخوی گرام؟
پیشنهاد می کنم بجای بذله گویی و کلی گویی بندهای بخشنامه را از بعد فنی به چالش بکشید نه اینکه ......

آقا یا خانم دامپزشک با عرض معذرت که حق تقدم را رعایت نکردم بخاطر این بود که در شادی دکتر دباغ شریک باشم عجله داشتم ولی در پاسخ به فرمایشاتتان باید عرض کنم که :

1- حرف شما در خصوص کم بودن نیرو در سازمان کاملا متین و بجاست و فکر می کنم سال گذشته قریب به بیش از 700 نفر استخدام شدند ولی هنوز جای کار بیشتری وجود دارد ولی این دلیل نمی شود که بخشنامه قانونی را مصوب نکنیم چون نیرو نداریم

2- تمامی این تلاشها برای محدود سازی این مراکز حول و حوش این بخشنامه است و اگر بخشنامه را مطالعه بفرمائید راهکار بندی که شما فرمودید در آن لحاظ شده است

3- به نظر شما در حال حاضر که این مراکز در حال فروش همین شیرهای مورد نظر شما به مردم هستند تضمینی در مورد آلوده نبودنشان وجود دارد به نظ شما خطر بزرگی که شما از آن صحبت می کنید در حال حاضر وجود ندارد
خودتان هم می دانید که این خطر بزرگ و این وضعیت نابسامان در مرحله اول باید قانون مستندی بر آن حاکم شود تا کم کم به وضعیت استاندارد مورد نظر متخصصان ختم شود.

به نظر بسیاری از متخصصان این ظلم در حق الناس نیست بلکه قانونمند سازی سنت ها و عادتهای جامعه می باشد

راستی من درمورد حرفهای دکتر دباغ خیلی فکر کردم و از نام مجهول الهویه خوشم آمد و ازین به بعد با نام دکتر مجهول الهویه 1 نظراتم را اعلام می کنم .
دکتر مجهول الهویه 1
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
0
0
جناب دکتر مجهول
شما بیایید و کنترل کنید که چند درصد مراکز جمع آوری شیر واجد مسئول فنی هستند. قدیما میگفتن که یارو را به ده راه نمیدادن ، دنبال خونه کد خدا میگشت
اکثر مراکز مسئول فنی ندارند (البته پروانه اش را دارند ولی چون حقوق نمیدهند ، مسئولین فنی کارشان را ول کرده اند)
حالا بفرمایید تا غیاباً شیرها را آزمایش کنند!
نظر شما
ادامه