کد خبر: ۱۴۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: تلاش برای آغاز تولید ساخت آنفلوآنزای انسانی در موسسه تولید واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور تداوم داشته و پیش‌بینی می‌شود در قالب برنامه ریزی چهار ساله، با اختصاص اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال، راه اندازی خط تولید واکسن آنفلونزای انسانی در مرند محقق شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر هادی فامیل قدکچی، درنشست بررسی مسائل و مشکلات تامین اعتبارات لازم جهت توسعه فعالیتهای شعبه مرند این موسسه در سازمان جهاد کشاورزی، افزود: سالانه 250 میلیون دوز انواع واکسن دامی و طیور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مرند تولید می‌شود و این موسسه قابلیت آن را دارد که نتایج تحقیقات خود را به علم و ثروت تبدیل کند و این امر از ویژگی‌های ارزشمند این موسسه محسوب می‌شود.

وی علت عدم تحقق راه‌اندازی خط تولید واکسن آنفلوآنزای انسانی در شعبه مرند را مشکلات تامین اعتبارات ذکر کرد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع سالانه سه ونیم میلیون دوز واردات این محصول تخصصی، حجم بسیاری زیادی ارز را به خود اختصاص می‌دهد که با تامین اعتبارات لازم، از خروج ارز به صورت قابل توجهی جلوگیری می‌شود.

حسن‌نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نیز با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان مرند از نظر تولیدات دام و طیور ضمن انتقاد از مسؤولین موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در عدم تعامل بین مسؤولین اجرایی این طرح با نمایندگان مجلس گفت: به نظر می‌رسد بیشتر مسؤولین موسسه سرم سازی رازی، اراده لازم در راه‌اندازی تولید و ساخت این پروژه مهم ملی را بکار نگرفته‌اند.

وی افزود: در امر ایجاد خط تولید واکسن آنفلوآنزای انسانی تعامل بین مسؤولین موسسه رازی و نمایندگان مناسب و قوی نبوده است.

وی ادامه داد: با پیگیری مسؤولین موسسه رازی و نمایندگان مجلس در تامین اعتبار، ایجاد ردیف و اعتبار از بودجه دولت، باید در آینده نزدیک آغاز بکار خط تولید واکسن آنفلوآنزای انسانی با تامین نیروی انسانی متخصص در این شعبه عملی شود.

بهنام رضوانی، فرماندار ویژه شهرستان مرند نیز در این نشست، با اشاره به تشکیل جلسات مختلف با مسؤولین موسسه رازی در راستای تسریع در تولید و ساخت آنفلوآنزای انسانی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌ سازی شعبه مرند گفت: در حال حاضر سه خط تولید واکسن نیوکاسل غیرفعال، واکسن آنفلوآنزای غیرفعال و واکسن دو گانه غیرفعال نیوکاسل آنفلوآنزا در موسسه رازی مرند تولید می‌شود و درصورت تامین اعتبارات لازم، زمینه‌های فعالیت آن با توجه به قابلیت های موجود افزایش و گسترش می‌یابد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
0
0
بجای هزینه های بی مورد و تحمیل خصارت به دولت و مردم موسسه ی رازی بایستی از فضای تولید خارج و اجازه نفس کشیدن را به بخش خصوصی بدهد موسسه ی رازی محکوم به شکست در تولید واکسن است و بایستی از فضای تصدی گری فاصله بگیرد بجای منافع بخشی بایستی به منافع فرابخشی فکر کرد ............. کارشناس سازمان
نظر شما
ادامه