کد خبر: ۱۳۹۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه دامداران از عرضه فله‌ای شیرخام سالم با مجوز مراکز بهداشتی در استان خراسان خبرداد و گفت: این طرح در همه استان‌ها قابل اجرا نیست و باید در برخی مناطق اجرا شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سعید سلطانی اظهارکرد: در حال حاضر عرضه فله‌ای شیرخام سالم و دارای مجوز در استان خراسان به صورت آزمایشی اجرا شده است که درصدد هستیم در چند استان دیگر آن را اجرا کنیم.

وی با بیان این‌که حدود 45 درصد از لبنیات در کشور به صورت سنتی مصرف می‌شود، افزود: عرضه فله‌ای شیرخام در همه استان‌های کشور قابل اجرا نیست. در استان‌هایی که دامداری‌های صنعتی و مازاد تولید دارند باید این طرح را با تایید سازمان‌های نظارتی اجرا کرد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: عرضه فله‌ای شیرخام سالم در مناطق مشخصی که به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد با گواهی بهداشتی صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند شیرخام سالم را با بار میکروبی زیر 100 هزار در دمای مناسب تحویل بگیرند.

سلطانی اظهار کرد:‌ در حال حاضر عرضه فله‌ای شیرخام در کشور بدون کنترل و نظارت صورت می‌گیرد که مورد تایید اتحادیه دامداران هم نیست اما مصرف‌کنندگان می‌توانند پس از اجرای این طرح مطمئن باشند درمناطق مورد تایید دامداران و سازمان‌های نظارتی عرضه‌کنندگان شیرخام سالم تحت کنترل و نظارت کامل هستند و بیماری‌های مشترک دام و انسان در دامداری‌های تولیدکننده این شیرها وجود ندارد.

 

خبر مرتبط :

دکتر مشکوة : سازمان دامپزشکی با عرضه شیر فله مخالف است

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
0
0
این را می گویند چربیدن زور اتحادیه دامداران بر سازمان دامپزشکی و یک عقبگرد پنجاه ساله به دوران قبل از تاسیس کارخانه های شیر پاستوریزه. جالب اینجاست که فرد مصاحبه کننده، چندین بار گفته فلان شیر مورد تایید اتحادیه است یا فلان شیر مورد تایید اتحادیه نیست. اینجاست که باید گفت: (( شب به خیر سازمان دامپزشکی، راحت بخوابید که اتحادیه بیدار است))!!
همكار
|
-
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
0
سازمان دامپزشكي همه مشكلات رو حل كرده حالا نوبت به حل مشكل عرضه شير خام فله رسيده!! علوم پزشكي هم تبليغات كنه بيماري تب مالت زياد شده كه نتيجه بگيره اين اثر كار سازمان دامپزشكيه در حاليكه جمع كردن شير خام از سطح شهر در واحدهاي تحت نظارت اونها ، كار خودشونه.لطفا تو دستورالعمل نوشتن بجاي اتحاديه و اداره بازرگاني و ... تصميم نگيريم و يادمون بره سازمان مسؤول نظارت بهداشتي شيره نه حل معضل عرضه شير خام به اين شكل !!
نظر شما
ادامه