کد خبر: ۱۳۹۰۸

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان دامپزشکی طی چند سال گذشته تعداد کشتارگاه‌های سنتی کشور ۴۰ درصد کاهش یافته است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم - سید محسن دستور در جریان بازدید از کشتارگاه صنعتی دام سنندج از افزایش 20 درصدی کشتار گوسفند و بره در کشور در سال 91 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و اظهار کرد: میزان کشتار گاو و گوساله در کشور طی سال 91 یک میلیون و 480 هزار رأس بوده است که این میزان در مقایسه با سال 90 رشد 4 درصدی را نشان می‌دهد.
وی گفت: با توجه به اینکه این آمار از منابع رسمی کشتارگاهی استخراج شده‌اند می‌توان نتیجه گرفت که افزایش میزان کشتار ناشی از دو عامل مهم یعنی افزایش سرانه مصرف و کاهش و تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان دامپزشکی کشور طی چند سال گذشته تعداد کشتارگاه‌های سنتی کشور 40 درصد کاهش یافته‌اند.
دستور که در سفر یک‌روزه خود به کردستان بازدید از کارخانه فرآوری کود مرغی و کشتارگاه زاگرس دهگلان و میدان دام دیواندره را نیز در برنامه داشت به مسئله قاچاق دام از مرزهای کردستان نیز اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی و هماهنگی لازم با مدیران ادارات و سازمان‌های مرتبط در سطح کشور جهت جلوگیری از ورود دام قاچاق به کشور از طریق مرزهای استان صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان آماری در خصوص کشتارگاه‌های کشور پرداخت و گفت: هم اکنون 63 کشتارگاه صنعتی دام، 350 کشتارگاه سنتی و 220 کشتارگاه طیور در کشور فعال هستند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: در سال 91 تعداد 2 میلیون و 700 میلیون بازدید از مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی کشور انجام گرفته و تعداد 9 هزار و 500 پرونده تخلف نیز به مراکز قضایی ارجاع داده شده است.

 

نظر شما
ادامه