کد خبر: ۱۳۸۲۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

حکیم مهر - دکتر آراسب دباغ مقدم، دامپزشک متخصص صنایع غذایی و دانشجوی دکتری تخصصی بهداشت مواد غذایی در یادداشتی ذیل یک خبر در حکیم مهر نوشت :

" اگر نظارت های سازمان دامپزشکی روی شیر، مثل نظارت روی کشتارگاه های طیور باشد که معرکه می شود، به دلیل نوع شغلم، در اوایل ماه مبارک رمضان از سه کشتارگاه طیور در مازندران و یکی در قم بازرسی بهداشتی داشتم. در کشتارگاه های مازندران که خبری از دکتر دامپزشک مسول فنی- بهداشتی نبود!! (در یکی گفتند همین امشب مرخصی است، در دیگری گفتند رفته شهر خودشان افطار کند!!، در سومی که اصلا نمی دانستند کجاست!!) در قم هم که دامپزشک بود، روی خط کشتار حضور نداشت. محض نمونه یک قطره خون هم به روپوش مبارک ایشان که حاکی از حضور در خط باشد، نبود. به امید خدا، گزارش رسمی آنرا هم تقدیم رئیس سازمان خواهیم کرد ببینیم رسیدگی می شود یا خیر؟؟ هر چند گزارش یکی از کشتارگاه های دام تهران را هم که فرستادیم، بعد از ماه ها هنوز بازخوردی نگرفته ایم. لطفا سازمان دامپزشکی یک حرکتی، تکانی از خودش نشان بدهد بدانیم عزیزان زنده هستند، ما نگرانیم!!- دکتر آراسب دباغ مقدم"

 

انتظار می رود سازمان دامپزشکی کشور که معمولاً عزمی در پاسخگویی به اینگونه موارد و تنویر افکار عمومی ندارد پاسخی درخور و مناسب منتشر و در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

 

خبری که یادداشت بالا ذیل آن درج شده از نشانی زیر در دسترس است :

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=13818

 

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس ارشد بهداشت مواد غذایی
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
0
0
سلام
جواب این مسئله رو باید اون افرادی بدن که پشتیبان واگذاری مسائل مهم به بخش خصوصی هستند. همون افرادی که میگن نظارت واردات گوشت از برزیل هم باید بخش خصوصی انجام بده. فکر کنم بهتره سازمان نظام پاسخگو باشه
سلام
|
-
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
0
0
از مازندران و قم اسم بردید و آذربایجان غربی را فراموش نکنید
دکتر مرتضوی
|
-
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
0
0
دکتر دباغ مفدم
یک سر به کشتارگاه آراز مزغ تبریز بزنید و ببینید که همکاران شما ختی اجازه نمی دهند یک لاشه بدون یازرسی رد بشود .در آخر خط در بخش کثیف ایستاده اند و ختی فسمت اندرونی لاشه را با ملامسه کنترل می کنند تا مبادا یک پیش معده رد شود .لطفا بی انصافی نکنید .
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
0
0
آيا از دكتر دباغ به جز اشكال گرفتن از سازمان دامپزشكي مطلب ديگري شنيده ايد
آيا مي دانيد ......... كافي است به كتابي كه ايشان با...... تهيه كرده مراجعه كنيد- برادر شما
پیام عطائی
|
-
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
0
0
از شنیدن این حرف از زبان یک دکتر همکار آن هم در ماه مبارک رمضان که باید زبان از هرگونه دروغ و تهمت پاک باشد بسیار متاسف شدم. آیا تمام کشتارگاه هایی که در مازندران رفتید بدون دامپزشک بود؟! در هیچکدام مسئول فنی حضور نداشت؟! از شما به عنوان یک همکار و هم دانشگاهی انتظار بسیار بیشتر از این بود.
خداوند به همه ما انصاف و دید منصفانه عطا کند. آمین
دکتر پیام عطائی - مسئول فنی کشتارگاه پرستو
همکار*
|
-
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
0
0
استاد گرامی جناب آقای دکتر دباغ
با اهدا سلام و تبریک عید فطر به شما و جناب آقای دکتر لطفی زاده و همکارانشان
هر چند که در کشتارگاههایی که جنابعالی بازرسی کرده اید شاید مسئولین فنی حضور نداشته اند ولی این بی نظمی کاری را نمی شود به کل مسئولین فنی و بهداشتی کشتارگاهها تعمیم داد.
مسئول فنی کشتارگاه طیور آ. شرقی
همکار
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
0
0
جناب دکتر دباغ همین دیشب (شب عید فطر) که جنابعالی مشغول دید و بازدید های عیدانه خودتون بودید من و همکارانم در کشتارگاههای طیور تا دم صبح بیدار بودیم. شما نبایست چنین قضاوت می کردید. هر چند که بعضی همکاران هم سهل انگاریهایی دارند من منکر این امر نیستم. ولی همه را با یه چوب زدن کار پسندیده ای نبود.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
0
0
دکتر دباغ مقدم
کاش به کشتار گاه ... طیور ... سر میزدید آیا شما رو راه میدادند اگه راهم بدن چنان با کتک از شما پذیرایی می کنند که وقت نمی کنید از دکترش حضور غیاب کنی . اصلا دستورالعمل اجرایی شماره 87/44/06 را رعایت نمی کنند حتی پروانه بهداشتی نداره . نمی گذارند دامپزشک که هر شب حضور داره وطیفه اش رو انجام بده حتی چندین مورد درگیری با دامپزشک گزارش شده . آنها می گویند ما دامپزشکی رو می خریم . برای اینکه دامپزشک به وظیفه اش عمل می کند و گزارش می دهد 4 ماه حقوق نگرفته . مرغ گندیده را تو چیلر می اندازند دوباره بسته بندی می کنند . رییس اداره کل دامپزشکی ...کاملا به اوضاع واقف است ولی کاری انجام نمی دهد . رییس شبکه دامپزشکی ..اقدام به پلمب کشتارگاه کرده ولی با وساطت فرماندار وقت در جا باز شده . آنقدر قدرت دارند که هر کاری می کنند .
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
0
0
جناب دکتر پیام عطایی عزیز
همکار خوب بنده. خدمت شما و همه همکاران خوبم عرض سلام دارم. جناب عالی که از بهترین ها هستی و نیاز به تبلیغ نداری. همیشه هم در محل کارت حاضر و ناظر بوده ای. خودت هم می دانی که من، نظرم در مورد شما و امثال شما نیست. مقصودم دوستانی بودند که فقط مدارکشان حضور دارد نه جسم و نظارتشان. اگر حرفی زده می شود و ایرادی گرفته می شود برای این است که تفاوتی باشد بین همکارانی که هستند و ناظرند و آنهایی که نیستند و سلامت مردم را به بازی می گیرند. وگرنه بعید است که دامپزشک باشی و زحمات شبانه روزی همکاران زحمتکش شاغل در کشتارگاه ها را ندانی و البته بازهم بعید است که دامپزشک باشی و ندانی که مدرک گذاشتن و نبودن در محل کار یعنی چه. قصد این بود که سازمان دامپزشکی، شاید حرکتی بکند. کاش می شد همه آنچه را که می بینم و می دانم و برایم ای.میل خصوصی می زنند برای همکار گل و با وجدانی چون شما - که می دانم کم هم نیستید- بنویسم، شاید رئیس محترم سازمان یا معاون بهداشتی ایشان، چند شب از خواب خود بزنند و سرزده - نه با خبر قبلی و با تشریفات- سری هم به کشتارگاه های طیور بزنند. به هر حال ارادتمند همه همکاران زحمتکش و ناظر واقعی و البته همیشه از طرفداران دامپزشکی و دامپزشان واقعی هستم. عید بر همگان مبارک باد
پیام عطائی
|
-
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
0
0
جناب آقای دکتر دباغ بزرگوار
بنده هم خدمت شما سلام عرض میکنم.
1- شما که بهتر میدانید وقتی سخنی در اینترنت گفته میشود به سرعت در سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی پخش میشود. من خودم نوشته شما را در یکی از شبکه های اجتماعی خواندم و میدانیم که در آنجا همه اقشار مردم حضور دارند و چنین نوشته ای موجب بدبینی مردم نسبت به کشتارگاه ها و دامپزشکان می گردد. آنهم در شرایطی که همه سعی ما باید بر این باشد که فرهنگ مصرف مردم را تغییر دهیم و آنها را از مراجعه به کشتارگاه های سنتی و غیر بهداشتی منع کنیم و به سوی تهیه مرغ از کشتارگاه های مجاز و صنعتی بکشانیم. حال خودتان قضاوت کنید نوشته شما بر روی خواننده عادی چه اثری دارد و آیا باعث خوشحالی سودجویان و کسانی که در کار کشتار غیرمجاز هستند نمی شود؟
2- اگر دامپزشکی سر کارش حاضر نمیشود درست است که از نظر اخلاقی و قانونی کار نادرستی انجام داده اما باید به منشا و علت بپردازیم . در شرایطی که یک پزشک معمولی حداقل چند میلیون درآمد دارد همکاران ما با بدترین شرایط کاری و با حقوقی زیر یک میلیون مشغول انجام وظیفه هستند. آیا یک دامپزشک باید هوا بخورد؟ آیا خون یک پزشک از دامپزشک رنگین تر است؟
3- در نوشته شما هیچ نشانه ای از استثنا دیده نمی شود و هرکس که آن را بخواند نتیجه میگیرد که پس همه مسئولین فنی کشتارگاه ها بی وجدان و بی مسئولیت هستند. میتوانستید لااقل بنویسید که همه اینطور نیستند و کسانی هم پیدا میشوند که با وجود شرایط سخت مالی و شغلی همچنان عاشقانه مشغول خدمت هستند. به نظرتان اینطور به عدالت نزدیکتر نبود؟
در پایان عذر میخواهم که کلامم تند بود . این تندی را به حساب انتظاری که از شما داشتم بگذارید.
با تشکر / دکتر پیام عطائی
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
0
0
جناب آقای دکتر لطفی زاده من واقعا با تیترهای شما مشکل دارم ، در تمامی امور سازمان دامپزشکی باید پاسخگو باشد اگر بخش خصوصی کار نمی کند سازمان باید جواب بدهد ، اگر دامپزشک دولتی کار نمی کند بازهم سازمان باید جواب بدهد کم کم به نقطه ای میرسد که علت عدم حضور پشه ها در روز و حضورشان در شب را سازمان باید جوابگو باشد ، دوستان عزیز در اینجا بحث حقوق و ... را کنار بگذارید جناب آقای دکتر عطایی وقتی که ذیل قراردادتان را امضاء نمودید تمامی شرائط مندرج در آن را قبول کرده اید و حق ندارید به واسطه کم بودن حقوقی که آن را پذیرفته اید از کار خود بزنید و در پست مسئولیتتان حاضر نباشید البته منظور من این نیست که دکتر عطایی در محل کار خود حاضر نبوده اند خیر بنده حتی ایشان را نمی شناسم ولی خواستم جواب کامنتشان را که غیر موجه می نمود بدهم

اتفاقا روی سخن من همین عدم پذیرش مسئولیت از سوی برخی از همکارانم در بخش خصوصی است اگر بخواهم مثالی بزنم درست مثل فروش خودرو به مردم و عدم پذیرش مسئولیت نواقص آن در زمان گارانتی است و که برخی از همکاران من فقط به درامد شغلشان در بخش خصوصی توجه دارند نه به مسئولیتهایشان ، خوب همکار عزیز من اگر احساس می کنی که حقوقتان ارزش مسئولیت هایتان را ندارد خوب اعتراض کنید به جاهایی مثل سازمان نظام و سازمان نظام هم بجای جنگ و دعواهای زرگری به دنبال حقوق همکاران بود اکنون وضعیت اینگونه نبود

بنابراین جناب آقای دکتر عطایی لطفا به دنبال استثنا ها و .... نباشید و نواقص کار را در هربخشی که هست از دولتی تا خصوصی بپذیرید و به دنبال اصلاح آن باشید این موضوع فارغ از بحث شخصی شما برای تمام ما ت....ف سربالاست و همه متاثر از آن بنابراین وظیفه تک تک ما رفع نواقص عملیاتی یکدیگر است و این کلام آراسب را از این منظر بنگرید نه منظر تقابل

دکتر عزت مزید - قزوین
یک مسئول فنی بی پول
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
0
0
من نه دکتر مزید را میشناسم نه دکتر عطایی را ولی چند نکته را به عنوان یک مسئول فنی باید بگم
- آقای دکتر مزید در مورد قرارداد مسئولین فنی گفتند این قرارداد یک قرارداد سه طرفه است که هم اداره دامپزشکی و هم صاحب کشتارگاه و هم مسئول فنی اونو امضا میکنند. بنابراین هرکدوم از این سه طرف مسئولیتهایی دارند. چرا فقط مسئول فنی باید به وظیفه اش عمل کنه رو باید دکتر مزید جواب بدن. وگرنه هممون میدونیم که نه صاحب کشتارگاه حقوق مندرج در قراداد رو به مسئول فنی میده و نه اداره به ظایفش عمل میکنه و هیچ حمایتی از مسئول فنی بعمل نمیاره. ماده 19 هم در خیلی جاها فقط در حد حرفه. بقیه دوستان میتونند شهادت بدن
- کسی از سازمان و نظام انتظار نداره در مورد پشه ها کاری انجام بده ولی انتظار هست که از دامپزشک ها حمایت کنند دست کم یکدهم حمایتی که نظام پزشکی ازپزشکان میکنه .
- مشکل معیشتی مشکل کمی نیست اگه دکتر مزید وضعش خوبه و احتیاج به پول نداره برای خیلی از دامپزشکها این یه معضل بزرگه که حتی در خیلی موارد باعث مشکلات خانوادگی در جامعه دامپزشکها هم شده.
- مشکل فقط به مسئولین فنی برنمیگرده بلکه داروخانه دارها و کلینیک دارها و در کل بخش خصوصی از نبود قوانین مشخص و حمایتی گله دارند
- در مورد اعتراض به نظام و سازمان هم فقط میتونم بگم گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
0
0
جناب دکتر عطایی عزیز
باز هم سلام. من در کامنتم عرض کرده ام در سه کشتارگاهی که بازدید داشتم، خبری از دامپزشک نبود، یک بار دیگر مطلب را مطالعه بفرمایید. ضمن اینکه دکترجان باور بفرمایید با نگفتن ها و ننوشتن ها، نه کاری درست می شود نه خوشبینی ایجاد می شود. گذشت آن دوره ای که در هر محله که نه، در هر شهری تعدادی انگشت شمار پزشک بود و کتب محدود بود و غیره. سری به کتابخانه دانشکده هایی مثل تغذیه، بهداشت محیط، داروسازی، صنایع غذایی و غیره بزنید ببینید چه تعداد مقاله و پایان نامه در مورد وضعیت نا به سامان فراورده های دامی از گوشت و مرغ گرفته تا لبنیات و غیره به صورت مستند و مستدل وجود دارد. اگر شما فکر می کنید با نگفتن ها مشکلی حل می شود، چشم بنده خاموش می شوم. اگر هم ایرادی به سازمان دامپزشکی وارد است- که از نظر من هست- این است که یک سازمان نظارتی است و نقش حاکمیتی دارد و گرنه خدایی نکرده از خصومت شخصی نیست که بهترین دوستان وهمکاران من در همین سازمان هستند و البته زحمت هم می کشند و وضعیت بهداشت مواد غذایی با منشا دامی، خیلی هم بهتر از پانزده سال و ده سال و حتی پنج سال پیش شده است. اما توقع و علم مردم هم به همان نسبت بالا رفته است. در مورد حقوق و غیره هم، به نظرم دوستان دیگر پاسخ شما را داده اند. کمبود حقوق که بهانه ای برای عدم حضور در محل کار نیست. سوگندمان چه می شود؟؟ ما حافظ سلامت مردم و سربازان بهداشت عمومی هستیم. مگر سرباز حق دارد سنگرش را ترک کند چون حقوقش کم است؟؟!! به هر حال برای شما و همه مسولان فنی-بهداشتی خوب مثل شما، آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
دکتر پیام عطائی
|
-
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
0
0
جناب دکتر مزید!
از حرفهای شما خنده ام گرفت. گویا خیلی در فانتزی سیر میکنید. اگر قرار بود اوضاع با شعار درست بشود که تاکنون کشور گلستان شده بود. اینبار که به پزشک مراجعه کردید و از شما چند برابر تعرفه تصویبی ویزیت اخذ کرد با او در مورد سوگند بقراط و مسئولیتش صحبت کنید مطمئن باشید که جوابش فقط پوزخندی به شما خواهد بود. خودم شاهد بودم که پزشکی برای عمل جراحی یکی از آشنایان فقط سی میلیون تومان از او زیرمیزی میخواست!
برادر من! شکم زن و بچه با حرفهای پوچ و شعاری پر نمیشود. گویا در این کشور همه به مسئولیتشان درست عمل میکنند و فقط ما دامپزشکها بی مسئولیت هستیم. فقط ما باید به قراردادمان پایبند باشیم. تا موقعی که افرادی چون شما با چنین افکاری یافت میشوند وضع دامپزشکها روزبروز بدتر از این است. با فانتزی هایتان خوش باشید.
از مسئول این سایت که تاکنون با سعه صدر نظرات مرا منتشر کرده ممنونم و مطمئن باشید که این آخرین کامنت من در این سایت است چون تجربه ثابت کرده که با جماعتی که خود را به خواب زده اند حرف زدن فایده ای ندارد.
نظر شما
ادامه