کد خبر: ۱۳۷۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر - نخستین همبرگر تولید شده از گوشت آزمایشگاهی دوشنبه هفته آینده در لندن پخته و سرو خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، نخستین همبرگر آزمایشگاهی به وزن 140 گرم از سه هزار رشته باریک عضله گاو هرکدام به طول سه و عرض 1.5 سانتی متر تهیه شده است.

محققان دانشگاه ماستریخت هلند برای تولید گوشت آزمایشگاهی، اقدام به جداسازی سلول گردن گاو در کشتارگاه کرده و آن را با استفاده از سلول های بنیادی سرم گوساله جنینی در محیط آزمایشگاه کشت دادند.

به گفته دکتر «مارک پست» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه ماستریخت، گوشت آزمایشگاهی می‌تواند در آینده به جایگزین مناسبی برای گوشت گاو، گوسفند یا مرغ تبدیل شده و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌یی شود.

همبرگر تولید شده از گوشت آزمایشگاهی دوشنبه آینده پنجم آگوست (14 مرداد) با قیمت نجومی 380 هزار دلار در لندن پخته و سرو خواهد شد.

موفقیت یا شکست این پروژه بستگی به واکنش مصرف کنندگان نسبت به طعم نخستین همبرگر آزمایشگاهی دارد.

این نوع گوشت آزمایشگاهی محصول مناسبی برای گیاه خواران یا حامیان حیوانات محسوب می‌شود، چرا که می تواند باعث کاهش چشمگیر ذبح حیوانات در کشتارگاه‌ها شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
0
0
این چه حرف خنده داری است؟
میزان تولید دام بر مبنای میزان مصرف دام است.حالا حیوانی که اصلا به وجود نمیاد رو نجات میدیم؟اصلا اساس تولید دام دوستان عزیز برای مصرف انسان هست.این نجات واژه نابجایی هست واقعا.دانشجوی دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
1
به نظر من تداوم نسل احشامی مثل گا وگوسفند به دلیل پرورش آنهابه دست انسان است.با این کار کشتار و خونریزی از بین می رود ولی فکرمیکنم نسل این احشام هم منقرض خواهدشد ولی من با تولید گوشت آزمایشگاهی موافقم چون از زجر کشیدن حیوانات خوشم نمیاد.
نظر شما
ادامه