کد خبر: ۱۳۷۱۹

حکیم مهر - مدیر دامپزشکی شوشتر از آغاز توزیع مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: برای مصرف این محصول باید فرهنگ‌سازی شود.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، احمدعلی معینی اظهار کرد: توزیع مرغ بدون آنتی‌بیوتیک یا اصطلاحا مرغ سبز در شهرستان شوشتر آغاز شده است و مردم می‌توانند برای استفاده از این گوشت سالم به مراکز عرضه مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه عمل‌آوری این نوع فرآورده گوشتی دشوار است، افزود: به دلیل اینکه در این روش مرغداری مجاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک نیست و این حیوان باید بودن مواد شیمایی رشد طبیعی خود را طی‌کند به این دلیل هزینه‌های تولید این فراورده قدری با سایر تولیدات تفاوت دارد.

معینی با اشاره به اینکه از مرغداری‌ها برای پرورش این نوع گوشت مرغ بازدید به عمل می‌آید، عنوان کرد: مرغداری‌هایی که متقاضی تولید این نوع گوشت مرغ باشند پس از دیدن آموزش‌های مورد نیاز و انعقاد تفاهم‌نامه در سه فاصله زمانی معین از مرغ‌های پرورش آزمایش به عمل می‌آید تا صحت عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک آنها تائید شود و سپس با برچسب مرغ سبز به بازار عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید برای استفاده از این نوع مرغ فرهنگ‌سازی شود، گفت: به دلیل شرایط دشوار در عمل‌آوری و هزینه‌های زیاد در این بخش باید بازار هدف آمادگی خرید این نوع گوشت را داشته باشد تا تولید کننده برای تولید این فرآورده اقدام کند و به این دلیل نیازمند اطلاع‌رسانی در این باره هستیم.

توزیع مرغ سبز در شهر اهواز در روزهای گذشته آغاز شده است و شهرستان شوشتر نیز برای نخستین شهر پس از مرکز استان این مهم را در دستور کار قرار داده است.

 

 

نظر شما
ادامه