کد خبر: ۱۳۷۱۱
حکیم مهر - رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان هشدار داد: مردم به هیچ وجه لاشه و گوشت مصرفی خود را از مناطق حد فاصل شهرستان‌های استان، به ویژه حد فاصل شوشتر به گتوند، مسجدسلیمان به لالی و حوالی باغملک خریداری نکنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مهرداد دلیلی با هشدار خطر غیربهداشتی بودن لاشه و گوشت ذبح شده در این مناطق، اظهار کرد: لاشه و گوشتی که در قصابی‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شود؛ پیش از عرضه، در کشتارگاه‌ها توسط بازرسان دامپزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرد و پس از حصول اطمینان از سلامت آن و درج مهر بهداشتی دامپزشکی، روانه بازار می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر در بعضی از مناطق استان به ویژه در بخش‌ها و روستاهای حد فاصل شهرستان‌های استان، بخش بارانگرد و روستاهای منتهی به اماکن زیارتی و سیاحتی در شهرستان باغملک، همچنین روستاهای حد فاصل شوشتر به گتوند و مسجدسلیمان به لالی، دام در داخل منازل و معابر کشتار می‌شود.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: این گوشت بدون نظارت دامپزشکی و در شرایطی کاملاً غیربهداشتی تهیه و معمولاً با قیمت ارزانتری به مسافران و شهروندان ترددکننده عرضه می‌شود.

دلیلی گفت: با توجه به اینکه کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه موجب انتشار بیماری‌های خطرناکی همچون تب کریمه کنگو، تب مالت، سیاه زخم، کیست هیداتیک و مسمومیت غذایی خواهد شد، به شهروندان استان توصیه می‌شود، به منظور حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید لاشه و گوشت از این محل‌ها اکیداً خودداری کنند.

 

نظر شما
ادامه