کد خبر: ۱۳۶۶۸
حکیم مهر - رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینکه موسسه در حال حاضر 70 نوع واکسن تولید می‌کند، گفت: در این زمینه هفت نوع واکسن در حوزه واکسن‌های انسانی و همچنین 95 درصد واکسن‌های دامی و 60 درصد واکسن‌های طیور مورد نیاز کشور توسط این موسسه تولید می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر فامیل قدکچی برآورد ارزش ارزی محصولات موسسه را بالغ بر 300 میلیون دلار در سال عنوان و خاطرنشان کرد: میزان نیاز به ارز برای واردات مواد اولیه 30 میلیون دلار است. همچنین حجم تولیدات موسسه بالغ بر سه میلیارد دوز است.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در ادامه با اشاره به سه پروژه مهم تولید واکسن‌های انسانی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست اجرا است، گفت: یک موضوع واکسن‌های دو گانه فلج اطفال است که از سال گذشته به وزارت بهداشت تحویل داده شد و در حال حاضر از آن استفاده می‌شود و دیگری تهیه فرمولاسیون ترکیب واکسن تتراوالان، DTP + هپاتیت به منظور تزریق به صورت همزمان در یک واکسیناسیون است که پروسه تایید را در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت طی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به تولید واکسن پنتاوالان، هپاتیت+ DTP+ هموفیلوس تصریح کرد: این کار در حال انجام است و پیشرفت‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

 

نظر شما
ادامه