کد خبر: ۱۳۶۶۱
حکیم مهر - با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی، کمیته ای با محوریت ارزیابی و ساماندهی کشتارگاه های دام در استان تشکیل جلسه داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدمجتبی علوی مقدم در اولین جلسه این کمیته، با اشاره به اهمیت ساماندهی دام به دلیل ارتباط با سلامت مردم و تاثیر آن در مسایل اجتماعی بر لزوم برنامه ریزی مدون و مشخص در این زمینه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه برنامه زمان بندی تشکیل جلسات کمیته هر چه سریعتر به اعضا ابلاغ شود، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی بایستی آماری از رتبه بندی کشتارگاه های استان و وضعیت موجود و مطلوب آن ها به دفتر امور شهری استانداری ارایه دهد تا هر چه سریع تر نسبت به ابلاغ وضعیت مطلوب به مراجع ذی ربط اقدام شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: دامپزشکی استان با همکاری سازمان بهداشت و محیط زیست، گزارشی در خصوص تجهیزات، ساختمان و حمل و نقل کشتارگاه ها تهیه نموده و به دفتر امور شهری ارسال نمایند.
وی با اشاره به اینکه دفتر امور شهری به صورت منظم به شهرهای مختلف استان در راستای بررسی وضعیت کشتارگاه ها سفر خواهد کرد، تصریح کرد: در هر شهر جلساتی با فرماندار، شهردار و رییس شورای شهر مربوطه برگزار کرده و مشکلات و موانع موجود را مطرح نموده و راهکارهای لازم جهت رفع آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.
علوی مقدم با اشاره به اینکه باید دوره های توجیهی برای مسوولان کشتارگاه ها برگزار شود، خاطرنشان کرد: همچنین جلسات آموزشی جهت کارگران کشتارگاه ها با مسوولیت سازمان علوم پزشکی تشکیل و برای هر دو مورد گواهینامه صادر شود و درصورت عدم حضور برخورد قانونی صورت گیرد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در راستای رفع موانع موجود و نظارت بر روند انجام فعالیت ها، نحوه انجام اقدامات در پایان شهریور ماه در قالب تیم ویژه ای از استانداری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی از دیگر مصوبات جلسه را بررسی وضعیت خودروهای سردخانه دار و اتاق پیش سرد در هر شهرستان جهت نگهداری دام ذبح شده برشمرد.
در ادامه این جلسه ناصر مرگان ازغدی، مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی ضمن ارایه گزارشی، بزرگترین کشتارگاه های استان را در مشهد و فریمان معرفی کرد و افزود: سال گذشته در بحث اتاق پیش سرد کشتارگاه ها اقدامات زیادی انجام شد و هم اکنون وضعیت کلی استان در این زمینه مطلوب بوده و بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
نظر شما
ادامه