کد خبر: ۱۳۵۶۱

حکیم مهر - دکتر مشکوة معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در روزهای گذشته مواضعی متناقض در رسانه‎ها درباره عرضه شیر فله داشته است.

وی از یک سو با عرضه شیر فله مخالفت نموده و از سویی دیگر آنرا در شرایط گرانی راهگشا دانسته است!

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، با گرانی شیر، ممکن است میزان مصرف کاهش پیدا کند، اما کارخانه‌های فرآوری‌کننده می‌تواند محصولات متنوع‌تری به بازار عرضه کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: لبنیات یکی از کالاهای مصرفی مردم است و گرانی محصولات مختلف خودبه‌خود بر میزان مصرف تأثیر می‌گذارد.

دکتر محسن مشکات افزود: از آنجا که نمی‌توان تولید گاوهای شیری را به‌دلیل کمی مصرف متوقف کرد، باید فکری اساسی شود تا در مصرف این محصول پروتئینی توسط مردم خللی به‌وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: گاوهای شیری دارای ظرفیت تولید ویژه‌ای هستند که باید در روز به همان مقدار تولید کنند. بنابراین اگر کارخانه‌ها بخواهند مقدار کمتری شیر از دامدار خریداری کنند، این به ضرر دامداران تمام می‌شود.

مشکات ادامه داد: لازم است کارخانه‌ها، صنایع تبدیلی خود را تغییر دهند و محصولات جدیدتری تولید کنند تا جامعه نیز برای خرید سایر فرآورده‌ها رغبت داشته باشد.

وی تصریح کرد: شیر خام را نمی‌توان برای مدتی طولانی نگهداری کرد، بنابراین لازم است فرآوری حتماً انجام شود.

 

فرضیه شیر فله‌ای با گرانی‌ها قوت گرفت

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره اینکه گرانی 15 درصدی شیر و فرآورده‌های آن فرضیه استفاده از شیر فله‌ای را افزایش می‌دهد یا خیر، یادآور شد: در حال حاضر برای عرضه قانونی شیر فله‌ای به توافقات لازم نرسیده‌ایم و مخالفانی وجود دارند، اما در صورتی که میزان مصرف مردم به لبنیات کمتر شود، باید فکری اساسی در این مورد شود و این فرضیه می‌تواند تا حدی راهگشا باشد.

مشکات درباره وجود بیماری‌ها در کشور تأکید کرد: تب برفکی یکی از بیماری‌های بومی کشور محسوب می‌شود و میزان ابتلاء در زمان‌های مختلف متفاوت است، اما در مجموع با استفاده از اقدامات بهداشتی، تعداد کانون‌ها کاهش چشم‌گیری داشته است.

وی اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته برای تأمین گوشت مصرفی مورد نیاز مردم در ایام خاص، سازمان دامپزشکی کشور مجوزهای بهداشتی را صادر کرده است و هیچ مشکلی از لحاظ واردات وجود ندارد.

مشکات در پایان گفت: در زمان‌های اوج مصرف که امکان تقلب وجود دارد، سازمان دامپزشکی کشور نظارت‌های بهداشتی خود را افزایش می‌دهد.

 

خبر مرتبط :

دکتر مشکوة : سازمان دامپزشکی با عرضه شیر فله مخالف است

نظر شما
ادامه