کد خبر: ۱۳۵۱۵
حکیم مهر - محققان در حوزه فرآورده‌های بیولوژیک از آبزیان، عصاره اسفنج دریایی را برای تولید داروهای ضدسرطان به ثبت رساندند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآوری آبزیان کشور گفت: محققان این مؤسسه در حوزه فراورده‌های بیولوژیک از آبزیان، موفق به تولید عصاره اسفنج‌های دریایی با هدف کاربری داروهای ضدسرطان شده‌اند.

دکتر مصطفی شریف‌روحانی افزود: تولید این ماده بیولوژیک بر روی موش‌های آزمایشگاهی نتایج مثبتی داشته است و به‌عنوان یک فرآورده قابل ثبت مورد استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: عصاره خیار دریایی از دیگر یافته‌های تحقیقاتی محسوب می‌شود که در مصارف بهداشتی و پزشکی مؤثر است.

شریف‌روحانی ادامه داد: "کیتوزان" ماده‌ای است که پوسته محکم میگو را تشکیل می‌دهد و از این ماده که در گذشته استفاده نمی‌شد، در حال حاضر برای بخش صنعت و بخش بهداشتی و پزشکی می‌توان مواد مؤثری تهیه کرد.

وی تصریح کرد: ماهی سرشار از امگا3 است که برخی از شرکت‌هایی که نتایج پژوهش‌های مؤسسه تحقیقات شیلات را اجرایی کرده‌اند، توانسته‌اند در تولید مواد غذایی استفاده کنند.

 

افزایش سرانه مصرف آبزیان با تولید فرآورده‌های مختلف شیلاتی

معاون پژوهشی مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور یادآور شد: در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان در سبد خانوار، استفاده از مواد غذایی مختلف با منشاء آبزیان تولید شده است.

شریف‌روحانی تأکید کرد: نقشه جامع آبزی‌پروری و فرآوری محصولات شیلاتی می‌تواند سهم آبزیان در سفره خانوارها را به‌گونه‌ای افزایش دهد که ماهی به‌عنوان یکی از مواد مصرفی روزانه مردم محسوب شود.

وی در پایان اظهار داشت: از شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری مناسبی در بخش شیلات و آبزیان انجام می‌دهند، حمایت‌های مختلف از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود و مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز در این راستا دانش فنی مورد نیاز این شرکت‌ها را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

 

نظر شما
ادامه