کد خبر: ۱۳۴۵۰
حکیم مهر - اگر ارز مرجع فقط به مراکز دولتی تعلق گیرد، در اجرا سختی‌ها و مشکلات فراوانی را در بر خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد با اعلام این مطلب گفت: این شرکت مؤسسه‌ای عمومی و غیردولتی است که تاکنون واردات نهاده‌های مورد نیاز بخش دام، طیور و آبزیان را در جهت حمایت از تولید داخل انجام داده است.

حمید ورناصری افزود: انحصاری کردن ارز مرجع به بخش دولتی ممکن است عواقب و مشکلات غیرقابل پیش‌بینی را به‌وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که ارز مرجع به این مؤسسه عمومی تعلق گیرد یا خیر.

ورناصری یادآور شد: این شرکت طی سال‌های گذشته اقدامات مؤثری را در جهت واردات نهاده‌های دامی انجام داده است که ادامه فعالیت آن باید با حمایت‌های بیشتر دولت صورت گیرد.

بخش خصوصی، کالاهای اساسی وارداتی را به دولت تحویل دهد و ارز مرجع بگیرد

گفتنی است، در پی حذف ارز مرجع، طی بخشنامه‌ای در روز گذشته، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مصاحبه‌ای اظهار داشت: ارائه ارز مرجع به بخش خصوصی حذف شده است.

حسن رادمرد تصریح کرد: تا پایان امسال کالاهای اساسی مورد نیاز کشور با ارز مرجع تأمین شده و در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موضوع حذف ارز مرجع برای کالاهایی چون گوشت و برنج به تدریج از سال گذشته آغاز شده بود، اما برای تنظیم بازار، تکمیل ذخایر استراتژیک و عمل به تکلیف دولت در تأمین کالاها همچنان شرکت بازرگانی دولتی با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام با ارز مرجع اقدام به واردات و ذخیره‌سازی کالا خواهند کرد.

رادمرد تأکید کرد: در حال حاضر نحوه واردات و ذخیره‌سازی گندم، روغن، شکر و نهاده‌های دامی با ارز مرجع از سوی دولت صورت می‌گیرد. البته بخش خصوصی اگر کالاهای اساسی وارد کرده و آن را تحویل دولت دهد، مشمول دریافت ارز مرجع خوهد شد.

وی گفت: تنها ارائه ارز مرجع به بخش خصوصی حذف شده و تکمیل ذخایر مورد تکلیف دولت و تأمین ذخایر استراتژیک همچنان مشمول دریافت ارز مرجع می‌شود و جای نگرانی برای بازار نیست.

 

نظر شما
ادامه