کد خبر: ۱۳۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه تا پایان هفته ساختمان مربوط به تخم‌مرغ‌های SPF به موسسه تحویل داده می‌شود، گفت:‌ از ماه آینده نیز جوجه‌ریزی آغاز خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر فامیل قدکچی خاطرنشان کرد: ظرفیت اولیه برای تولید تخم‌مرغ‌های SPF روزانه 400 تا 500 عدد خواهد بود اما این میزان قابل افزایش است تا جایی که بتوانیم حداقل نیازهای خود را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه تولید تخم مرغ SPF از پروژه‌های بسیار مهم و استراتژیک در حوزه‌ تولید واکسن در کشور می‌باشد، گفت: در حال حاضر سالانه بالغ بر 300 هزار عدد تخم مرغ SPF به وسیله موسسه رازی وارد می‌شود که ان شاء‌الله از سال آینده روزانه بین 400 تا 500 عدد از این تخم مرغ ها در موسسه تولید خواهد شد.

به گفته فامیل قدکچی، کاربرد تخم مرغ SPF در تکثیر ویروس و تولید واکسن‌های مختلف انسان، دام و طیور است.

تخم‌مرغ SPF ماده اولیه تولید اکثر واکسن‌ها و وسیله‌ای برای تکثیر سلول در فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی است که در حال حاضر برای واردات آن مقادیر بسیاری ارز از کشور خارج می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
0
زمانی که ما اواخر دوره عمومی بودیم با سر و صدای فراوان و پخش چندین باره خبر آن از تمام شبکه های تلویزیون، این طرح در موسسه رازی افتتاح شد. مگر خدایی نکرده از بین رفته که می خواهند آنرا دوباره راه اندازی کنند؟؟؟!!!
نظر شما
ادامه