کد خبر: ۱۳۴۰۵
حکیم مهر - یک شرکت نیومکزیکویی قرارست برای نخستین بار از سال 2007 کشتار اسب برای مصرف خوراکی در آمریکا را از سربگیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، وزارت کشاورزی آمریکا که به مرحله تصویب دو کشتارگاه اسب دیگر نزدیک شده، اعلام کرده به محض اینکه شرکت "والی میت" به تمامی الزامات عمل کند، طبق قانون ملزم به صدور مجوز است.

آخرین کشتارگاه اسب در آمریکا شش سال قبل پس از اینکه کنگره تامین اعتبار برای بازرسی از چنین مکان‌هایی را ممنوع کرد، تعطیل شد.

این ممنوعیت در سال 2011 مشمول گذشت زمان شد و تدابیر لازم برای تجدید آن پیش روی قانونگذاران قرار دارد.

"والی میت" یکی از چند شرکتی است که از وزارت کشاورزی آمریکا برای تامین بازرس تقاضا کرده است. انتظار می‌رود این وزارتخانه تا اول ژوییه مجوزهایی را برای فعالیت کشتارگاه‌های اسب در گالاتین، میسوری، سیگورنی و آیووا صادر کند.

کشتار اسب موضوع حساسی میان مدافعان حقوق حیوانات در آمریکا که خوردن گوشت اسب چندان باب نیست، به شمار می‌رود و نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا با این عمل مخالفند.

به گزارش بلومبرگ، سازمان " انجمن آمریکایی جلوگیری از بی‌رحمی با حیوانات" با ضالمانه خواندن کشتار اسب از تصمیم وزارت کشاورزی آمریکا ابراز تاسف کرده است.

با این‌همه بسیاری از کشاورزان و گاوچرانان وجود کشتارگاه اسب را برای خلاصی از حیوانات ناخواسته ضروری می‌دانند و اظهار می‌کنند بدون وجود کشتارگاه، صاحبان اسب‌ها آنها را رها می‌کنند یا برای کشتار به مکزیک می‌فرستند.

 

 

نظر شما
ادامه