کد خبر: ۱۳۳۹۹

حکیم مهر - گمانه زنی ها برای معرفی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی، همچنان ادامه دارد به طوریکه چند نفر دیگر به گزینه های قبلی اضافه شده اند.
 
به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، در حالی که تا چندی قبل صحبت از گزینه هایی همچون مسعود پزشکیان، علیرضا مرندی، ایرج فاضل، صلاحدین دلشاد، رضا ملک زاده، سید محود طباطبایی و علیرضا زالی مطرح بودند، اخیرا نیز چند اسم جدید به این گزینه ها اضافه شده است.
 
دکتر علی نوبخت فوق تخصص نفرولوژی (بیماریهای کلیوی)، یکی از گزینه های جدید وزارت بهداشت است. او برادر محمدباقر نوبخت، سخنگوی ستاد حسن روحانی است. علی نوبخت در حال حاضر دبیر انجمن پیوند اعضا بوده و از جمله چهره های شناخته شده حوزه سلامت است که در سالهای سال است در نظام سلامت فعالیت می کند.
 
دکتر ایرج حریرچی متخصص جراحی عمومی، یکی دیگر از گزینه های اضافه شده به لیست قبلی برای وزارت بهداشت است.  حریرچی، ریاست مرکز تحقیقاتی بیماریهای پستان (74 تا 78)، عضو شورای مرکز تحقیقاتی تروما از سال 79، رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در سالهای 70 تا 78، و معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران را در کارنامه خود دارد.
 
دکتر محمدرضا ظفرقندی جراح عمومی و فوق تخصص جراحی عروق، نیز در لیست وزرای پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد. ظفرقندی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که سابقه یک دوره ریاست سازمان نظام پزشکی را در کارنامه خود دارد.
 
از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد حضور 12 وزیر بهداشت بوده ایم. دکتر کاظم سامی نخستین فردی بود که به وزارت بهداری وقت تکیه زد. وی متخصص روانپزشکی بود و از بهمن 57 تا آبان 58  مسئولیت وزارتخانه را عهده دار شد. بعد از او دکتر موسی زرگر جراح عمومی دومین وزیر بهداشت بود. سپس دکتر هادی منافی سومین وزیر بهداشت شد که از آذر ۵۹ تا مرداد 63 در این سمت حضور داشت. دکتر سید علیرضا مرندی چهارمین وزیر بهداشت پس از انقلاب بود. البته مرندی 2 بار در این مسند حضور داشت که بار اول از مرداد 63 تا شهریور 68 بود. دکتر ایرج فاضل فوق تخصص جراحی عروق پنجمین وزیر بهداشت و دکتر رضا ملک‌زاده نیز ششمین وزیر این وزارتخانه بودند. علیرضا مرندی بار دیگر به وزارت بهداشت راه می‌یابد و دومین دوره وزارت وی از مرداد 72 تا شهریور 76 بود. دکتر محمد فرهادی پس از مرندی به وزارت بهداشت راه یافت. به دنبال او دکتر مسعود پزشکیان وزیر بهداشت شد و پس از آن دکتر کامران باقری لنکرانی فوق تخصص گوارش و کبد به عنوان وزیر بهداشت دولت نهم مشغول به کار شد. سپس، دکتر مرضیه وحیددستجردی به عنوان وزیر بهداشت دولت دهم معرفی شد که پس از مشکلات ارز دارو، از این سمت برکنار و دکتر محمدحسن طریقت منفرد به عنوان دوازدهمین وزیر بهداشت بر این مسند قرار گرفت. حالا مجلس شورای اسلامی منتظر معرفی وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت بهداشت است.

نظر شما
ادامه