کد خبر: ۱۳۳۶۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آذربایجان شرقی و مه‎ولات

 

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی:
نمایشگاه صنعت دام وطیور موجب جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی می گردد


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در بازدید از نمایشگاه بین المللی دام و طیور تبریز گفت:این نمایشگاهها فرصت جذب سرمایه گذاریهای مشترک داخلی و خارجی را فراهم می‌نماید.




به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی،دکتر بهرادزندیه مدیر کل دامپزشکی استان در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام و طیور تبریز با اشاره به اینکه امروزه اهمیت صنایع وابسته دام و طیور و سهم آن در سبد غذای خانوار، سلامت، بهداشت و اقتصاد بر کسی پوشیده نیست گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت دام و طیور در استان فرصتی مناسب برای نمایش توانمندی بخشهای مختلف و متنوع تولیدی، دامی، طیور و صنایع وابسته امکان جذب سرمایه گذاریهای مشترک داخلی و خارجی را فراهم می‌نماید.
دکتر زندیه تصریح نمود:صنایع دام و طیور کشور در سالهای اخیر علاوه بر تامین نیازهای داخلی با رویکرد توسعه صادرات توانسته است تا سهم قابل توجهی را در تولید ناخالص ملی، ارزآوری، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی به خود اختصاص دهد که بدین ترتیب سبب کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده محصولات تولیدی و در نهایت رونق و توسعه این صنعت می‌شود.

دکتر زندیه تاکید نمود:رشد جمعیت و نیاز روزافزون جوامع بشری به غذا از یک سو و ظرفیت بسیار بالای تولیدی این صنعت درکشور از سوی دیگر، لزوم اتخاذ تدابیر ویژه جهت حضور پایدار در فضای رقابتی بازارهای جهانی را بیش از پیش ضروری کرده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: تامین غذا که بخشی از اهداف صنایع دام و طیور محسوب شده جزو نیازهای اولیه زیستی به شمار می رود که یکی از پیش نیازهای استقلال یک کشورنیز محسوب می شود.

 

----------------------------------

 

تقدیر از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی در شهرستان مه ولات


به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مه ولات با توجه به اهیمت فعالیتهای مرتبط با دامپزشکی در جهت امنیت غذایی جامعه و به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و تاملات صورت گرفته با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از تولید کنندگان مرغداری گوشتی-گاو شیری و مرغ بومی شهرستان تقدیر شد
علیرضا آذری رئیس شبکه دامپزشکی مه ولات گفت : این جلسه در محل نمازخانه جهاد کشاورزی با حضور فرماندار-رئیس اداره تولیدات گیاهی  سازمان جهاد کشاورزی استان - اعضاء شواری اداری – تولید کنندگان و... برگزار گردید.
وی گفت: فعالیتهای تخصصی دامپزشکی برابر دستورالعمل ها و ضوابط فنی در تمامی مرحل اعم از تولید-حمل و نقل و عرضه فراورده های خام دامی با منشاء دامی ضروری بوده و تحقق امنیت غذایی جامعه فقط از طریق نظارتهای مستمر مجموعه همکاران بخش دولتی و خصوصی در تمامی مراحل و تامل و همکاری با اعضاء کار گروه بهداشت  امکان پذیر می باشد.
در پایان به تمامی تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی با اهداء لوح تقدیر و قدر دانی شد.

 

 

نظر شما
ادامه