کد خبر: ۱۳۳۰۵

حکیم مهر - بسیج اطلاع رسانی بیماری های مشترک بین انسان و حیوان به مدت یک هفته (15 تا 22 تیرماه) با مشارکت سازمانهای  ذیربط و با تأکید بر پیشگیری و کنترل این بیماری ها اجرا می شود.
به گزارش حکیم مهر به نقل از وب دا؛ ریس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به وجود هاری و حیوان گزیدگی، لیشمانیوز جلدی و احشایی، تب مالت و لپتوسپیروز در کشور و به دلیل آندمیک بودن بعضی از بیماری های فوق در منطقه، بسیج اطلاع رسانی بیماری های مشترک بین انسان و حیوان برگزار می شود.
دکتر محمد مهدی گویا با اشاره به این که 15 تا 22 تیرماه هفته اطلاع رسانی مبارزه با بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان نامگذاری شده است، گفت: آگاه سازی آحاد جامعه و گروه های در معرض ابتلا به بیماری های زئونوز بومی و همچنین حساس کردن مسئولین سیاسی و اجرایی دستگاه های مختلف برای افزایش هماهنگی ها و همکاری های بین بخشی برای کنترل هر چه بهتر این بیماری از مهمترین اهداف برگزاری روز ملی زئونوز است.
وی استفاده از سایر راه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی جهت ارتقا آگاهی جامعه با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری های بومی منطقه را از دیگر برنامه های روز ملی زئونوز عنوان کرد.
گفتنی است: 6 جولای سال 1985 که پاستور برای اولین بار واکسن هاری را ساخت و روی پسر بچه هار گزیده به کار گرفت و جان او را نجات داد. چون این واقعه مصادف با 16 تیرماه بود و از آنجا که این روز قبلا نامگذاری شده بود، نزدیکترین روز، 13 تیر ماه به عنوان روز مبارزه با زئونوزها انتخاب شد و برای اولین بار سال 1383 این روز گرامی داشته شد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه