کد خبر: ۱۳۱۸۰
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به طور معمول شرکت کلیه کشورها در تدوین برنامه ها و استراتژی سازمان بهداشت جهانی دام انجام می شود و ضمن تنظیم و تدوین این استراتژی ها، اولویت های های این سازمان بر حسب گزارش کمسیون های منطقه ای برنامه ریزی و تصویب می گردد.
دکتر سید محسن دستور در بازگشت از اجلاس سالانه سازمان بهداشت جهانی دام، اضافه کرد: عمده موضوعات طرح شده در کمسیون منطقه ای، گزارش بیماری ها در منطقه و نیز اجرای سامانه ارزیابی سرویس دامپزشکی (PVS) و اجرای GAP Analysis   است که در کمسیون خاورمیانه  ایران تنها کشور داوطلب اجرای  GAدر منطقه در کمسیون  معرفی شد.
وی اضافه کرد: تصویب میزان حق پرداخت عضویت ها و گزارش عملکرد سازمان بهداشت جهانی دام  در سال 2012 و نیز اجزای پروژها از دیگر موارد مورد بررسی در این اجلاس بود و همچنین آموزش دامپزشکی و نیز مباحث مربوط به باقی مانده ها از جمله مواردی است که سازمان بهداشت جهانی مکلف به برنامه ریزی و تعیین خط مشی برای آن شد.
دکتر دستور تصریح کرد در حاشیه این اجلاس، هیات ایرانی با توجه به علاقمندی و موضوعات مرتبط با کشور خود، جلساتی را برگزار کرد که از آن جمله می توان به برگزاری جلسه با مدیر کل سازمان بهداشت جهانی دام دکتر برنارد والا اشاره کرد.
به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با توجه به تشکیل دفتر کمسیون دامپزشکی اکو در تهران مقرر گردید که از طریق سازمان بهداشت جهانی دام  با یکی از دفاتر منطقه ای کمسیون بتواند همکاری فنی و اجرایی خود را با سازمان بهداشت جهانی  داشته باشد.
دکتر دستور، افزود: در این جلسه در خصوص آزمایشگاه رفرانس مقرر گردید که با نظر سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران یکی از آزمایشگاه های روسیه و یا ایتالیا جهت همکاری و آماده کردن تجهیزات احتمالی و یا آموزش پرسنل انتخاب و  همکاری فنی نماید تا آمادگی لازم به منظور استقلال فنی و اجرایی آزمایشگاه رفرانس ایران  فراهم گردد.
وی افزود: در خصوص  PVSو اجرای Gap Analysis نیز مقرر شد که درخواست ایران با توجه به اجرای PVS  برای تنظیم برنامه ماموریت کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به این سازمان ارسال گردد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد که سازمان بهداشت جهانی در اجلاس آتی  فلیپین به منظور ارائه دستاوردها و توانمندی موسسه رازی، از این موسسه در قالب هیئت ایرانی دعوت بعمل آورد.
دکتر دستور به برگزاری جلسه رسمی با رئیس دامپزشکی ایتالیا اشاره کرد که در آن جلسه در ارتباط با حوزه همکاری های علمی و فنی در رابطه با آزمایشگاه و نیز حوزه تعاملات تجاری دامپزشکی مراودات صورت گرفت.
وی ملاقات با هیات نمایندگی کشور آفریقای جنوبی در خصوص پیگیری و انجام تعاملات تجاری حوزه دامپزشکی، مذاکره با هیئت چینی و امضای توافق نامه همکاری با کشور نیوزلند را از دیگر دستاوردهای این اجلاس برای ایران عنوان کرد و گفت: توافق نامه همکاری با کشور نیوزلند نزدیک به 20 سال  مورد مجادله و مباحثه بود که با تلاشهای بعمل آمده ظرف یک ساله اخیر  و نیز انجام مسافرت به نیوزلند در بهمن ماه سال گذشته  و نیز متعاقبا حضور مسئولین نیوزلندی در تهران در اردیبهشت ماه سال جاری و مذاکرات بعمل آمده، موضوع توافق نامه نهایی و در پاریس با حضور مسئولین نیوزلندی به تائید رسید.
گفتنی است در مراسم افتتاحیه این اجلاس 15 وزیر کشاورزی از جمله وزرای کشاورزی  استرالیا، مالی، آفریقای جنوبی، پرو، بوتسوانا، نپال و دیگر کشور ها شرکت و سخنرانی کردند.

دکتر قدکچی رئیس مؤسسه رازی و دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
0
جهت اطلاع خوانندگان محترم سازمان دامپزشکی کشور ایران با نیوزلند از سال 1378 تا زمان حضور دولت جدید رو باتمام با کشورنیوزلند موافقت نامه دوجانبه رسمی و فعال داشته، لطفا به کتاب موافقتنامه های سازمان دامپزشکی کشور با سایر کشورها تهیه شده توسط دکتر مقدس مراجعه نمایید و یا با آقای دکتر مطلبی موضوع را مطرح کنید ، ضمنا جهت اطلاع آزمایشگاه خواهر خوانندگی سازمان که با سر و صدا شما هم منتشر شد نهایی نشده است .......... کارشناس دفتر طیور

هرچند حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در اجلاس های بین المللی از ارزش و اهمیت برخوردار است ولی حضور رئیس موسسه رازی که از قضا همشهری رئیس سازمان هم میباشد بسیار جای تامل میباشد!!براستی اجلاس سازمان جهانی بهداشت دام چه ارتباطی با موسسه تولید واکسن دارد و آیا بهتر نبود بجای دکتر قدکچی یکی از معاونین یا مدیران کل استانهای موفق و یا حتی یکی از کارشناسان موفق سازمان در این اجلاس که مستقیما و منحصرا مربوط به دامپزشکی است شرکت مینمود؟اولا اگر قرار بود رئیس موسسه رازی در این اجلاس شرکت کند چرا تا بحال هیچیک از روسای قبلی سازمان از ایشان برای شرکت در اجلاس OIE دعوت نمی کرد و بهمراه خود نمیبرد؟ ثانیا اگر موسسه رازی یک موسسه دامپزشکی است چرا زیر نظر سازمان دامپزشکی فعالیت نمیکند و در آنصورت تکلیف بقیه واکسنهای انسانی تولید این موسسه چه میشود؟؟ با فرض ضرورت حضور رئیس موسسه رازی در این اجلاس،علت حضور ایشان در سایر سفرهای متعدد رئیس سازمان چیست؟ ........کارشناس سازمان
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
0
0
اتفاقا با نظر همکارمان آقای کارشناس سازمان کاملا موافقم چرا که میدانم ........آقای دکتر قدکچی مگه شما کم بودجه و موقعیت دارید که ......و همیشه مجبورید از اعتبار سازمان هزینه کنید
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
0
0
با این اقایون و مدیریتشون آدمیزاد فقط به این فکر می کنه که آیندگان در رابطه با ما به چه نحوی قضاوت خواهند کرد .........- کارشناس سازمان
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
0
0
آقایان توضیح بدهند که هزینه های هتل را خودشان پرداخت کردند و یا ......اقای دکترقدکچی با مصوبه رفتند یا بصورت هیاتی تصمیم گرفتند
و خارج از چهارچوب رفتند- کارشناس سازمان
کارشناس سازمان
|
-
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
0
0
حالا که آقای دکتر دستور اینقدر علاقه دارد که همشهری خودش را در سفرهای خارجی بهمراه خود ببرد پیشنهاد میشود در سفر های استانی بویژه سفر به استان خراسان رضوی نیز ایشان را بهمراه خود ببرد.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
0
0
....... که فردا دست بگیرند-
نظر شما
ادامه