کد خبر: ۱۳۱۷۵

حکیم مهر - جلسه ویژه طرح Integration   در صنعت مرغداری با حضور مسئولان اتحادیه های مرغ گوشتی کشور و استان تهران  و مدیران شرکت پشتیبانی امور دام در دفتر مدیرکل دامپزشکی استان تهران برگزار شد.

DSC_0853.1.5.1

در این جلسه در ابتدا یوسفی ،رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران، به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخت. سپس مصطفوی ،دبیر انجمن علوم طیور شاخه ایران ، با اشاره به سابقه وجود زنجیره در صنعت مرغداری و بیان  بسترهای موجود در سایر کشور ها مثل برزیل، ترکیه و هلند، برخی اشکالات موجود در این روند در ایران را برشمرد.

وی ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل سازمان مستقلی با عنوان "سازمان ملی طیور کشور" با عضویت بخش خصوصی و مدیریت بخش دولتی از مسئولان خواست تا در تصمیم گیری های مربوط به این صنعت از مشارکت بخش خصوصی به ویژه اتحادیه ها در سطح بالاتری استفاده شود.

این جلسه با سخنان مقدم نیا مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ادامه یافت.

مقدم نیا با بیان اینکه واردات نهاده ها در سال گذشته از رقم 7 میلیون تن گذر کرده است عنوان کرد طراحی یک تشکل مناسب برای اجرایی شدن کار از ضرورت هاست. وی از مزایای وجود  زنجیره در صنعت مرغداری به کاهش دستمزدها، افزایش ظرفیت های صادراتی، بازدهی بیشتر و... اشاره نمود و عنوان کرد صدور پروانه های خرده پا که با هدف اشتغال زایی انجام می شود برای اقتصاد کلان مفید نیست.

DSC_0847.1.2

در ادامه دکتر محمدرضا حزبئی مدیر کل دامپزشکی استان تهران ضمن مثبت ارزیابی نمودن این جلسه گفت: در حقیقت بخش تولید در کشور خود باید مدیریت تولید را بر عهده بگیرد.

DSC_0852.1.4

 وی با اشاره به ضرورت و اهمیت این طرح افزود اولویت در تهیه و تدوین این طرح و ارائه آن از مسیر درست به مراجع قانونی بالاتر برای حصول نتیجه میباشد. وی با اشاره به تولیت وزارت جهاد کشاورزی  در بخش تولید کشور، عنوان  کرد این اداره کل با برگزاری جلسات کارشناسی و کارگروه های تخصصی در این طرح آمادگی خود را در ورود به آن از منظر بهداشتی اعلام میدارد.

در پایان دکتر سعید کرمی معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران با اشاره به ارزش 117 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در صنعت طیور در استان تهران،  افزود در نظر گرفتن منطقه ای کوچک به عنوان پایلوت برای اجرای طرح زنجیره مدیریتی  که از نظر جغرافیایی، بافت فرهنگی، وجود روحیه تعاون متناسب باشد را پیشنهاد مناسبی در عملیاتی نمودن این طرح و سهولت در تصمیم گیری برای مراحل بعدی دانست.

 

نظر شما
ادامه