کد خبر: ۱۳۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  یک شهروند فریدونکناری انواع پرندگان وحشی را در حیاط منزل مسکونی خود پرورش می‌دهد.

این شهروند فریدونکناری در حیاط منزل مسکونی خود اقدام به پرورش پرندگان نایاب کرده است.
صفرعلی آزادی اظهار داشت: 20 سالی هست که برای آرامش روحی خودم پرندگانی را پرورش می‌دهم و هدفم از نگهداری فقط به‌ خاطر علاقه‌مندی است و علایق مادی در این مسیر بی‌تاثیر است.
آزادی بیان داشت: این مکان مورد بازدید برخی از مهمانان و همشهریان قرار می‌گیرد و از کشورهای آمریکا، مالزی و شوروی سابق نیز برای بازدید این پرندگان آمده‌اند.
وی تصریح کرد: 20 میلیون ریال برای این فضا هزینه کرده‌ام و برای اخذ مجوز حتی به ریاست جمهوری هم مراجعه و نامه‌نگاری کرده‌ام و هنوز مجوزی صادر نشده است.
این شهروند علاقه‌مند به پرندگان افزود: در اینجا از آنقوت، عروس غاز، غاز چشم زرد، بلوطی، خودکا ابرو سفید، مرغابی، دورگه، مرغابی زرد رنگ، اتاک یا ماندابی، مرغ چینی، مرغ لهستانی، خروس گلینشاه، یاکریم چینی، مرغابی خثی، فیلوش نر و ماده، فیلوش ماده سفید، جیوا و پرندگان دیگر نگه‌داری می‌کنم.
به گفته این پرورش‌دهنده پرندگان نایاب وحشی در شهرستان فریدونکنار سالانه حدود 50 جوجه از طریق تخم‌گذاری به مجموعه اضافه می‌شود.
آزادی خاطرنشان کرد: این پرندگان را به اندازه فرزندانم دوست دارم و آنها از روی دست و دهانم غذا می‌خورند و هر ماه دامپزشک برای ویزیت تک‌تک پرندگان به اینجا می‌آید.
وی در پایان گفت: به خاطر اینکه این پرندگان کمیاب را حفظ کنم گاهی چند برابر قیمت واقعی آنها را از صیاد خریداری می‌کنم.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
يك دامپزشك
|
-
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
1
0
چشم ادارات كل دامپزشكي و محيط زيست استان روشن باد انشاءالله!
الله قلی (کارشناس محیط زیست)
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
0
0
............... سالانه صدها پرنده شامل انواع اردک و قو و فلامینگو و پرندگان شکاری و گربه وحشی .........این حیوانات و به نقاط مختلف ایران ماننده باغ پرندگان اصفهان، باغ وحش ساری و بابلسر و رشت و افراد متقاضی شخصی فروخته میشود، به عنوان فقط یک مثال از علاقه مندی این فرد به حفظ حیات وحش، میشود به پرندگانی اشاره کرد که این فرد تحت نام حفظ جان و حمایت با اخذ مجوز از مسولین (........) مربوط که .........در پارک لاله شهر فریدونکنار قرار داده شده اند دائم بر اثر و گرسنگی از بین میروند. من از نزدیک شاهد این بوده ام.
این فرد چند برابر پولی که برای یک پرنده ماننده قو یا فلامینگو یا پرندگان شکاری یا گربه جنگلی میپردازد و با اینکار به صیادی بیشتر و بیشتر نیز دامن میزند، از دست مشتری هایش سود دریافت میکند و این پرندگان صرف فروش هستند حتی اگر نبودند هم نگهداری این پرندگان کاملا غیر قانونی میباشد.
................ مگر قو یا فلامینگو یا سایر پرندگان که به ندرت دیده میشوند قیمت دارند که این فرد مدعی این است که بیش از قیمت واقعی آنها برای حفظشان در قفس کوچک و بسیار کثیفی که در منزلش دارد. پول میدهد؟ بیشتر این پرندگان هرسال میمیرند ماننده عروس غازهای این فرد و درنا طناز که امسال داشت و مرد، و سال آینده جایگزین میشوند و ادعای این فرد مبنی بر تکثیر آنها ...... بیش نیست. ............... برای تمام این صحبت ها مدارک و مستندات کافی برای ارائه به یک دادگاه موجود است واینجانب اقدامات مقتضی را به زودی انجام خواهم داد. ........... واقعا خنده دار است که ........ را علاقمند و دوستدار پرندگان نامید ، لطفآ در نشر مطالب دقت بیشتری مبذول دارید.
ایمان ابراهیمی
|
-
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
0
0
بینندگان محترم / با سلام و احترام / این مطلب به نقل از یک خبرگزاری معتبر و رسمی کشور نقل شده است. در صورتی که مواردی از تخلف سراغ دارید لطفاً از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری فرمایید. با تشکر - حکیم مهر

جناب آزادی در کل ایران ..... .......... جالبه که به خودتون زحمت یه تحقیق ندادید
پرنده اسیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
چقدر مسخره است پرندگان نایاب را نگهداری می‌کند ، تشویق کردن شکارچیان به صید پرندگان و حیوانات وحشی ، شرم بر شکارچی و این فرد ، سرگرمی بهتری سراغ ندارد
نظر شما
ادامه