کد خبر: ۱۲۹۴۳

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر گفت: برخی مشکلات بهداشتی کشتارگاه‌های شوشتر نیازمند اعتباری ویژه است ولی بودجه لازم را برای برطرف کردن این مشکلات در اختیار نداریم.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، احمدعلی معینی اظهار کرد: برای برطرف کردن مشکلات بهداشتی کشتارگاه‌های شهرستان شوشتر بودجه ویژه‌ای نیاز داریم ولی این اعتبار در اختیار قرار نگرفته است.

*عدم راه‌اندازی سردخانه زیر صفر و سردخانه بالای صفر

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر در بیان برخی از مشکلات بهداشتی کشتارگاه‌ها گفت: یکی از مشکلات بهداشتی کشتارگاه این شهرستان عدم راه‌اندازی سردخانه زیر صفر و سردخانه بالای صفر است.

وی افزود: با توجه به فقدان سردخانه در کشتارگاه شوشتر توصیه می‌شود شهروندان گوشت تازه خریداری شده را قبل از مصرف حداقل مدت 24 ساعت در یخچال چهار درجه بالای صفر نگهداری کنند.

*سیستم فاضلاب و سیستم جمع‌آوری فضولات/ کشتار سنتی

معینی در بیان دیگر مشکلات بهداشتی کشتارگاه‌های شوشتر خاطر نشان کرد: سیستم فاضلاب و سیستم جمع‌آوری فضولات باید بهینه شود و استاندارد زیست محیطی رعایت شود که در شرایط کنونی با شرایط استاندارد فاصله داریم.

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر در ادامه عنوان کرد: از دیگر مشکلات در این کشتارگاه کشتار به صورت سنتی است زیرا برخی از سلاخان با نحوه کشتار صنعتی آشنا نیستند.

*نواقص دستگاه‌های ریلی/ کشتار دام بر روی زمین

معینی بیان کرد: به دلیل نواقص دستگاه‌های ریلی نصب شده در حال حاضر کشتار دام روی زمین انجام شده و از سیستم کشتار ریلی استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به این موضوع ادامه داد: باید اعتبار لازم پیش‌بینی شده تا این مشکلات بهداشتی کشتارگاه‌ها برطرف شود و بهداشت عرضه گوشت به بازار ارتقا یابد.

وی افزود: خوشبختانه اصطبل نگهداری دام‌ها قبل از کشتار در حال آماده سازی است و به محض اتمام بهره‌برداری می‌شود.

 

نظر شما
ادامه