کد خبر: ۱۲۹۲۲
حکیم مهر - محققان دانشگاه ماستریخت هلند قصد دارند تا یک ماه آینده نخستین همبرگر تولید شده از گوشت کشت داده شده در آزمایشگاه را در لندن سرو کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، طی سال های اخیر تلاش های فراوانی برای تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه انجام شده است و محققان هلندی به سرپرستی دکتر «مارک پست» قصد دارند نتیجه تلاش های خود را با سرو نخستین همبرگر آزمایشگاهی به واقعیت مبدل کنند.

برای تولید گوشت آزمایشگاهی، سلولی از گردن گاو در کشتارگاه جدا شده و با استفاده از سلول های بنیادی از سرم گوساله جنینی کشت داده شد.

این همبرگر 140 گرمی از 20 هزار رشته باریک عضله گاو تشکیل شده است و برای طعم دار کردن آن تنها از نمک و فلفل استفاده خواهد شد.

دکتر «پست»، طعم این همبرگر آزمایشگاهی را دلچسب و خوشایند توصیف می کند، اما مصرف کنندگان و حامیان مالی می توانند تا یک ماه آینده در خصوص طعم واقعی گوشت آزمایشگاهی قضاوت کنند.

محققان امیدوارند که با سرو گوشت آزمایشگاهی،‌ ایده آنها به واقعیت مبدل شده و سرمایه گذاران با مشارکت در این طرح زمینه عرضه این محصول جدید را به بازار فراهم کنند.

این روش تولید گوشت بسیار پرهزینه است، اما محصول نهایی فاقد چربی بوده و علاوه بر کاهش صدمات به محیط زیست، هزینه تأمین مراتع را کاهش داده و از کشتار بی رویه حیوانات جلوگیری می کند.

همبرگر آزمایشگاهی ماه ژوئن 2013 میلادی (خرداد ماه) با قیمت نجومی 325 هزار دلار در لندن سرو می شود.

 

برچسب ها: همبرگر، لندن،
نظر شما
ادامه