کد خبر: ۱۲۸۴۴

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر خواستار اجرای معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در این شهرستان شد و گفت: سگ‌های ولگرد موجب مشکلات بهداشتی متعددی مانند انتشار بیماری مهلک هاری در دام‌ها و انسان‌ها می‌شوند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، احمدعلی معینی اظهار کرد: طرح معدوم سازی سگ‌های ولگرد از سطح شهر باید اجرا شود و در این باره همه نهادهای مرتبط باید به وظایف خود عمل کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر افزود: سگ‌های ولگرد موجب مشکلات بهداشتی متعددی مانند انتشار بیماری مهلک هاری در دام‌ها و انسان‌ها می‌شوند، بیماری کیست هیداتیک و آلودگی به نوزاد انگل‌های مهاجر نیز از جمله مسائل و مشکلات موجود در این موجودات است.

وی گفت: بیماری هاری بارها در دام‌های بعضی از روستاهای شوشتر تشخیص داده شده و لذا سالیانه کانون‌های متعددی از این بیماری مشاهده می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر افزود: همچنین افراد گزیده شده یا در تماس بادام مشکوک توسط شبکه بهداشت واکسینه می‌شوند تا از بروز بیماری در انسان جلوگیری شود.

معینی خاطرنشان کرد: اقدام موثر دیگری که برای مبارزه با بیماری هاری لازم است معدوم کردن سگ‌های ولگرد است که متاسفانه به میزان کافی انجام نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به زاد و ولد سریع سگ‌ها و محل‌های تجمع زباله در اطراف شهرها سگ‌های ولگرد بوفور در سطح شهر مشاهده می‌شوند و روزانه تعدادی از شهروندان و ساکنین روستاها را مورد گزش قرار می‌دهند و اقدامات مراقبتی برای این افراد انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر ادامه داد: افرادی که بنابه دلایلی سگ نگهداری می‌کنند باید با مراجعه به شبکه دامپزشکی شوشتر اقدام به واکسیناسیون هاری و نصب قلاده و صدور شناسنامه برای سگ خود اقدام کنند و درصورت گزیده شدن توسط حیوانات به مراکز بهداشتی مراجعه سریع کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا مرسوم است سگ‌های ولگرد از سطح شهر جمع‌آوری و قرنطینه می‌شوند و ما نیز باید شرایطی را مهیا کنیم که سگ‌های ولگرد از سطح شهر و خیابان جمع آوری شده تا بتوان از بروز و انتشار بیماری هاری جلوگیری کنیم.

 

برچسب ها: سگ، ولگرد، شوشتر،
نظر شما
ادامه