کد خبر: ۱۲۷۵۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
رکنی این شائبه که محدود شدن واردات گوشت هندی برای بخش صنعت نشان از پائین بودن کیفیت گوشت‌های هندی است را رد کرد و گفت: متقاضی واردات گوشت های هندی از ابتدا صنایع بوده اند و گوشت های هندی هیچ مشکلی برای مصرف خانوار نیز ندارد / این اظهار نظر در حالی صورت گرفته که سازمان دامپزشکی عرضه گوشت هندی در بازار مصرف را ممنوع اعلام کرده است!...

حکیم مهر - استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، گفت: واردات گوشت گاومیش از هند برای استفاده خانوارها بررسی می‌شود.


به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر نوردهر رکنی  حجم صادرات گوشت این کشور در سال گذشته را بیش از سه میلیون تن عنوان کرد و گفت: در این بین ایران نیز به منظور تامین نیاز صنایع فرآورده های گوشتی خود، سالهاست از کشور هند گوشت وارد می کند.


استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر هند به 50 کشور جهان ازجمله کشورهای عربی، مالزی و اندونزی گوشت قرمز صادر می کند.


*واردات گوشت گاومیش از هند برای استفاده خانوارها بررسی می‌شود

وی با اشاره به اینکه هم اکنون واردات گوشت از این کشور برای تامین نیاز خانوار نیز در دست بررسی است، گفت: گوشت وارداتی از کشور هند، گوشت گاومیش است که دام کشورهای بزرگ صادرکننده نظیر برزیل و آرژانتین نیز نژاد هندی است و  گوشت رابه منظور مصارف خانوار و صنایع صادر می‌کنند.


به گفته رکنی، دو نوع کیفیت در مورد گوشت مطرح است؛نخست کیفیت از جنبه رعایت شاخص‌ها و استانداردهای بهداشتی و دوم، کیفیت خوراکی که علاوه بر صنعت فرآوری، خانوارها نیز بتوانند از آن گوشت استفاده کنند.


وی در خصوص کیفیت بهداشتی گوشت هندی گفت: در گذشته رعایت بهداشت در کشتارگاه‌های هند چندان مناسب نبود، اما از سال 72 این وضعیت با احداث تعدادی کشتارگاه توسط استرالیایی ها و استفاده از تکنولوژی روز دنیا تغییر کرد.این استاد تمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، افزود: به این ترتیب پس از ارزیابی های صورت گرفته و تائید رعایت نکات بهداشتی در تعدادی از کشتارگاه های هند، واردات گوشت قرمز از این کشور صورت می پذیرد.


*واردات گوشت گاومیش از هند از 10 کشتارگاه مورد تایید ایران

وی با اشاره به اینکه سالهاست صنایع فرآورده‌های گوشتی کشور بخشی از نیاز خود را از دیگر کشورها نظیر هند تامین می کنند، گفت: در حال حاضر هند دارای 800 کشتارگاه است که از این تعداد 10 کشتارگاه مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور است و مجوز واردات گوشت کشتار شده از این کشتارگاه ها،صادر شده است.


رکنی، مسافت کوتاه هند تا کشورمان را یکی از مزیت های واردات گوشت از این کشور قلمداد کرد که علاوه بر کاهش هزینه حمل و نقل، این گوشت ها به دلیل کمتر بودن زمان انتقال، از ماندگاری بیشتری نسبت به گوشت های برزیلی برخوردار است.


این استاد تمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تاکید کرد: گوشت های هندی که با مجوز سازمان دامپزشکی وارد کشور می شوند از نظر سلامت، کاملا قابل اطمینان هستند.
  
وی در پاسخ به این سوال که اگر گوشت هندی از نظر بهداشتی مشکلی ندارد چرا تنها به بخش صنعت وارد می شود و برای مصرف خانوار وارد کشور نمی شود، گفت: از ابتدا تقاضای بخش خصوصی برای واردات گوشت از هند، به منظور بکارگیری در صنعت بوده است.


رکنی، تصریح کرد: استانداردهای واردات گوشت صنعتی مشابه استانداردهای مورد نظر گوشت خانوار است و هیچ تفاوتی ندارد؛ کما اینکه ارزیابی ها برای گوشت صنعتی سختگیرانه تر است و به این دلیل هم اکنون در کشتارگاه های طرف قرارداد شرکت های ایرانی در کشور هند، به جای مستقر بودن یک ناظر، دو یا سه نفردامپزشک اعزامی، نظارت بهداشتی بر روند کشتار را به عهده دارند.


وی افزود: علاوه بر اینکه نظارت های بهداشتی بر تمام مراحل کشتار در کشور مبدا صورت می گیرد، گوشت وارداتی بعد از ورود در بندرعباس نیز مورد آزمایش قرار گرفته تا محموله‌ها از نظر سلامت کاملا مورد تائید قرار گیرند.


رکنی این شائبه که محدود شدن واردات گوشت هندی برای بخش صنعت نشان از پائین بودن کیفیت گوشت‌های هندی است را رد کرد و گفت: متقاضی واردات گوشت های هندی از ابتدا صنایع بوده اند و گوشت های هندی هیچ مشکلی برای مصرف خانوار نیز ندارد.

این اظهار نظر در حالی صورت گرفته که سازمان دامپزشکی عرضه گوشت هندی در بازار مصرف را ممنوع اعلام کرده است!


استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، تصریح کرد: علاوه بر این، در صنعت تولید فرآورده های گوشتی فاکتور جذب و نگهداری آب خیلی مهم است و چون گوشت های هندی از خاصیت جذب آب بالاتری برخوردار هستند، بیشتر مورد استفاده این بخش قرار گرفته است.


کارشناسان معتقدند به دلیل وجود تالاب‌ها و باتلاق‌های زیاد در کشور هند و علاقه زیاد گاومیش به این گونه مکان‌ها، احتمال ابتلا به بیماری‌های انگلی در این حیوان بیشتر است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک.
|
-
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
0
0
کم کم آقای دکتر مرتضوی از راه می رسند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
0
.........به جای سروسامان دادن به وضعیت آشفته بخش خصوصی استان ، عمل.... انجام داده . مبارک است ، به دکتر دستور هم تبریک می گویم .- دکتر بیچاره بخش خصوصی
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
0
همه كارشناسان و اهل فن در سازمان دامپزشكي كشور مي دانند كه ......... يكي از عوامل كارچاق كن شركت هاي واردكننده گوشت هندي است. ....... اگر باور نداريد از آقاي دكتر مشكوه، معاون بهداشتي سازمان كه بارها دكتر ركني را در مسافرت به هند همراهي كرده اند، استعلام فرماييد. سيه روي شود كه هر كه در او غش باشد.- دامپزشك مطلع

موضوع گوشت هند از سالهای دور همواره محل بحث و جدل های زیادی در سازمان بوده است و در طول همه این سالها فقط یک نفر بوده است که در همه امورات مربوط به هندوستان نقش داشته و هرجا که اسم هند و هر محصولی از هند بوده است و یا مسافرت و تائیدیه ای برای واردات از این کشور باشد اگر کمی دقت بشود میتوان ردپای این فرد را پیدا کرد.در همین مورد اخیر که آقای دکتر رکنی در خصوص گوشت هند اظهار نظر کرده اند ،بی تردید این فرد که هم اکنون ........ میباشد نقش دارد و یقینا این موضوع با هدایت و برنامه ریزی او انجام شده است و در واقع زمینه سازی برای دستیابی به هدفی استکه از سالیان دور در برنامه این فرد قرار دارد و بی شک منافع بسیاری را برای او و همدستانش ... آنها هم کاملا برای کارشناسان سازمان شناخته شده اند، خواهد داشت و به نظر میرسد در اواخر دولت فعلی و تا قبل از پایان دوره مسئولیت آقای دکتر دستور قصد دارند به این هدف ارزشمند و طلایی دست یابند............میتوان بطور مستقیم و البته در بسیاری از مواقع غیر مستقیم نقش و اثر او را پیدا کرد.- کارشناس سازمان
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
0
به نظر من آقای دکتر رکنی نباید .......... دیگران قرار گیرد، حتی ......- همکار
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
خدا پدر دکتر ملایمی را بیامرزد که با یک تفکر تخصصی جلوی واردات گوشت از هند را گرفت و البته هزینه ان را خودش و یار نزدیکش پرداخت کردند ..... و تایید کننده واردات از همه جا حتی افریقا شده اند .......حالا فکر می کند همیشه همینطور خواهد بود ولی روزی نه چندان دور باید پاسخگو باشند- کارشناس خراسان رضوی
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
حال که صحبت از فردی به میان آمد که در موارد و مسائل مربوط به واردات از هندوستان نقش دارد بگذارید یکی از روشهای شناخته شده ........را برای شما مطرح کنم هرچند که این روشها برای اکثر کارشناسان سازمان شناخته شده است.در مورد واردات تخم مرغ از کشور هندوستان که سازمان اساسا با واردات این محصول از هندوستان مخالف بود در ابتدا دو نفر کارشناس .......به این کشور اعزام شدند و ...... نظر منفی میدهند ولی فقط یک جمله اضافه میکند که درصورت رعایت موارد بهداشتی بلامانع است و همین یک جمله دستاویزی میشود تا تمام بار منفی آن گزارش را تحت الشعاع قرار دهد و در واقع سوراخی میشود که میتوان از این سوراخ یک شتر را عبور داد و موضوع همچون همه موارد دیگر با تشکیل یک کمیسیون و تهیه چند امضاء به خیر و خوشی خاتمه می یابد!! اما در مورد اخیر که مربوط به واردات گوشت بوفالو بمنظور مصرف خانوار است و مخاطرات و حساسیت های احتمالی،و منافع بسیار زیادی برای وارد کنندگان و.....از روش نوینی استفاده کرده اند و آن .......امید است اطلاع رسانی بهنگام و مفید سایت حکیم مهر لااقل در این یک مورد بتواند دست سوءاستفاده کنندگان را که برای دست یابی به اهداف و امیال خود از هر ابزاری و محملی استفاده میکنند،رو کند و مانع از تبانی آشکار ....با برخی شرکتهای سودجو گردد.- کارشناس سازمان
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
0
.........-
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
0
مشکل یار نزدیک ......این بود که اهل تعامل و بده بستان نبود او فقط به اصول بین المللی توجه می کرد ولی دیگران ...به منافع خود و مصلحت بعضی ها توجه ویژه می کردند، در برابر هیچ کس هم کوتاه نمی آمد بدنبال منافع ملی بود ولی حالا ظاهرا منافع ملی برای بعضی ها هیچ جایگاهی ندارد خدا پدر ....را بیامرزد سازمان باید مجسمه او را بسازد چون احتمالا هرگز دوره او تکرار نخواهد شد- کارشناس سازمان
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
0
0
آخر متوجه نشدم اگه گوشت هندی مصرف خانوار نداره پس چرا در همه رستوران ها و آشپزخانه ها دیده میشه؟ اگه مصرف انبوه داره پس چرا در مصارف صنایع غذایی استفاده نمیشه؟؟؟!!!!!!!!!
به خودتون بیاید شما هم دارید در همین مملکت زندگــــــــــــــــی میکنید. وااااااااااااای بر شما. امیدوارم مورد بخشش خداوند قرار بگیرید.....
نظر شما
ادامه