کد خبر: ۱۲۷۱۸
حکیم مهر - رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران در واکنش به خبر توزیع آزمایشی شیر فله در خراسان رضوی گفت: عرضه شیر فله از گذشته در کشور وجود داشته است و چه سازمان دامپزشکی یا وزارت بهداشت مجوزهای لازم برای عرضه شیر خام صادر کنند یا خیر، مصرف‌کننده به هر طریقی که شده این محصول را خریدای می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، سیروس روستا افزود: چه بهتر که عرضه در یک مسیر ساماندهی شده قرار گیرد تا مصرف‌کننده این محصول را با کیفیت و اطمینان بیشتری خریداری کند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح دستورالعمل‌ها و نظارت برای توزیع و بسته‌بندی آن در نظر گرفته می‌شود تا موارد بهداشتی که برای مصرف آن وجود دارد، رعایت شود.

روستا ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا این محصول به‌صورت فله عرضه می‌شود و نظارت‌های قانونی بر روی آن وجود دارد.

حذف هزینه‌های زائد در عرضه شیر خام

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران درباره نرخ عرضه شیر به‌صورت فله تصریح کرد: به‌دلیل مشخص نبودن جزئیات این طرح نمی‌توان درباره قیمت آن اظهار نظر کرد، ولی به‌دلیل حذف هزینه‌های زائد قیمتی به مراتب پایین‌تر از عرضه این محصول به صورت فراوری شده خواهد داشت.

وی درباره مشکلات عرضه شیر خام به کارخانه‌های صنایع لبنی یادآور شد: در تفاهم‌نامه‌ای که با صنایع لبنی به امضا رسیده بود قرار بر این شد که شیر به‌صورت نقدی و به قیمت 960 تومان در ازای هر کیلوگرم درب دامداری خریداری شود که هم‌اکنون مشکلاتی در اجرای آن وجود دارد.

روستا تأکید کرد: در بعضی استان‌ها هنوز شیر خام به قیمت هر کیلوگرم 860 تومان و 100 تومان کمتر از قیمت مصوب خریداری می‌شود که با مراوداتی که انجام شده امیدواریم این مشکل حل شود.

وی در پایان آمار کاهش مصرف 22 درصدی فرآورده‌های لبنی را اغراق‌آمیز دانست و اظهار داشت: اگر این آمارها صحت داشت، هم‌اکنون کارخانه‌های صنایع لبنی ورشکست شده بودند، ولی در واقعیت امر مصرف سرانه تا حدودی کاهش یافته که با اعطای یارانه بیشتر به تولید می‌توان مصرف سرانه را بیشتر کرد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه