کد خبر: ۱۲۶۹

حکیم مهر -  انجمن حمایت از حیوانات اصفهان از اهدای نشان خروس سپید به خانم ژاله فتوره چی خبر داده است.

 

 

این نشان که به مناسبت جشن باستانی ایرانیان (بهمنگان) و با هدف پاسداشت حمایت از حیوانات و برای تقدیر از فعالیتهای افراد یا نهادهای مختلف در این زمینه هر ساله از سوی انجمن حمایت از حیوانات اهدا می شود امسال به خانم فتوره چی تعلق گرفت.

گفتنی است انجمن حمایت از حیوانات اصفهان از سال 1385 هر ساله جایزه ملی حمایت از حیوانات را به کوشاترین و موثرترین فرد در زمینه حمایت از حیوانات اهدا کرده است . این جایزه پیش از این در سال 1385 به محیط بان فقید یحیی شاهکو محلی ، در سال 86 به انجمن یوزپلنگ ایرانی ، در سال 87 به مهندس بیژن فرهنگ دره شوری اهدا شده بود.

سپهر سلیمی ، دبیر انجمن حمایت از حیوانات اصفهان ضمن اعلام این خبر گفت : حمایت از حیوانات و حفظ محیط زیست وظیفه ای عمومی است و این امر جز در سایه تلاش همه شهروندان ایرانی میسر نخواهد شد.
وی افزود: اگر هر شهروند ایرانی خود را در برابر سرنوشت جانداران محیط زندگی خود مسئول بداند آنگاه دیگر نیازی به هیچ سازمان دولتی یا غیردولتی نیست و بر این اساس جایزه ملی حمایت از حیوانات در سال 88 به پاس تلاشهای بی وقفه سرکار خانم ژاله فتوره چی در زمینه حفاظت ، فرهنگ سازی و رفتار مسئولانه شهروندی در زمینه حمایت از حیوانات اهدا می شود.


 

برنده نشان "خروس سپید" انجمن حمایت از حیوانات اصفهان، گفت: در بحث محیط زیست و حمایت از حیوانات، بیش از هر چیز، نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم هرچند طی سال‌های گذشته با توجه به فعالیت انجمن‌های دوستداران محیط زیست، آگاهی‌های عمومی افزایش چشمگیری داشته است اما همچنان باید برای توسعه این فرهنگ در سطح جامعه تلاش شود.

"ژاله فتوره چی"، با اشاره به استقبال جوانان از بحث‌های زیست محیطی و حمایت از حیوانات، اظهار داشت: خوشبختانه نسل جوان علاقه‌مندی بسیاری به این‌گونه موضوعات نشان می‌دهد و این امر سبب می‌شود تا فعالان در این حوزه با نیروی مضاعفی فعالیت کنند.وی افزود: وضعیت حمایت از حیوانات نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و نوجوانان و جوانان نسبت به پیگیری موضوع‌های محیط زیست حساسیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

 

نظر شما
ادامه