کد خبر: ۱۲۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صنعت پرورش مرغ گوشتی هیچ گونه هورمونی مصرف نمی شود.
به گزارش حکیم مهر به نقل از واحد مرکزی خبر ؛ دکتر محسن مشکوة ‌در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دامپزشکی با اشاره به این که در گوشت مرغ تولید داخل هورمون رشد مصرف نمی شود ، افزود: مصرف هورمون رشد و هرگونه هورمونی در تولید و پرورش مرغ ممنوع است.
وی گفت: از آنجا که ورود هرگونه دارو و مکمل با مجوز سازمان دامپزشکی کشور انجام می شود و تاکنون نیز
مجوزی برای ورود هورمون صادر نشده است ، بنابر این
مصرف هورمون در مرغدای ها نداریم.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: مرغداران برای افزایش ضریب رشد از گونه های رشد سریع
استفاده می کنند.
مشکات گفت: طرح پایشی که کارشناسان سازمان دامپزشکی انجام دادند ، نشان داد که میزان مصرف هر دو نوع هورمون رشد در مرغداری های کشور صفر است.
وی درباره نوع جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در کشور چین شایع شده است افزود: در طرح پاش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در مرغداری های صنعتی و سنتی کشور با نمونه برداری از 50 هزار قطعه انجام شد ، هیچ ردپایی از هیچ نوع آنفلوانزا در مرغداری ها دیده نشده است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با اجرای روش های ضد عفونی ، پایش و مراقبت قرنطیه ای ،بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های کشور دیده نشده است.
مشکات درباره بیماری تب کریمه کنگو افزود: با بررسی ها و اقداماتی که سال گذشته انجام شد این بیماری با آموزش و ترویج استفاده از وسایل ایمنی در کشتارگاه ها کنترل شده است.
وی گفت: با بهره برداری از شبکه اطلاعات همزمان قرنطیه ای در گمرکات مرزی کشور از ورود دام قاچاق جلوگیری می شود و سیستم قرنطیه تحت کنترل دقیق سازمان دامپزشکی کشور است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره واردات گوشت قرمز افزود: سال گذشته براساس گزارش سازمان جهانی دامپزشکی مبنی بر مشاهده نوع خاصی از بیماری جنون گاوی در ایالت پارانا در برزیل ، سازمان دامپزشکی کشور از همان موقع واردات گوشت از این ایالت را ممنوع کرده است.
مشکات درباره واردات گوشت از هند گفت: کارشناسان و دامپزشکان سازمان دامپزشکی در تمام مراحل کشتار حضور دارند و گوشت قرمز با مجوز بهداشتی این سازمان از کشور هند وارد می شود.
وی افزود: مجوز مصرف گوشت های وارداتی از هند برای بخش صنعتی است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره ضوابط انتخاب دام در هند گفت: براساس ضوابط این سازمان دامی که برای کشتار و واردات به کشور انتخاب می شود باید جوان و کمتر از 3 سال سن داشته باشد در غیر این صورت مجوز ورود دریافت نمی کند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
0
ایشان فرموده اند که «با نمونه برداری از 50 هزار قطعه انجام شد ، هیچ ردپایی از هیچ نوع آنفلوانزا در مرغداری ها دیده نشده است» یعنی باید باور کنیم که حتی انفلوانزای H9N2 هم ریشه کن شده؟ پس چرا واکسن تزریق میکنیم؟
نظر شما
ادامه